Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Jeg lurer på om det jeg har sett/opplevd rundt meg er ganske vanlig, jeg mener selvfølgelig ikke at dette gjelder alle, men mange, i hvertfall av de jeg kjenner/vet om. De fleste har vært sammen i mange år (mellom 5-10 år) og bodd sammen leeenge før de gifter seg, så har de altså giftet seg og ekteskapet har vart ett-to år. Jeg var sammen med min eks i ni år før vi giftet oss og ekteskapet holdt i akkurat ett år. Er dette en ganske vanlig ting eller er det meg og min omgangskrets som er rare? (høres ut som om alle jeg kjenner har skilt seg, men det er ikke sånn altså) Det var ikke ekteskap som gjorde at det ble slutt mellom min eks og meg, det hadde heller motsatt effekt, at vi var sammen lenger nettopp fordi vi ikke ville skille oss etter så kort tid Anonymous poster hash: bae6c...9af
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Jeg er 40 år og kjenner mange som har skilt seg, med tanke på at 50% av alle forhold ryker har selvfølgelig noen forhold i vår omgangskrets også røket. Men tendensen du beskriver er ikke vanlig rundt oss, de fleste av våre venner har enten vært samboere hele forholdet uten å gifte seg eller giftet seg tidlig. Vi giftet oss da vi hadde vært sammen i 2 år, og har nå 15 års bryllupsdag. Anonymous poster hash: 6f92c...5d9
Gjest Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Her har folk i vennekretsen byttet ut menn/koner opptil 2 ganger 😀
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 Jeg er 40 år og kjenner mange som har skilt seg, med tanke på at 50% av alle forhold ryker har selvfølgelig noen forhold i vår omgangskrets også røket. Men tendensen du beskriver er ikke vanlig rundt oss, de fleste av våre venner har enten vært samboere hele forholdet uten å gifte seg eller giftet seg tidlig. Vi giftet oss da vi hadde vært sammen i 2 år, og har nå 15 års bryllupsdag. Anonymous poster hash: 6f92c...5d9 Ja, det var litt det jeg mente, ser at jeg har vært litt klønete i hi. Påstanden min var altså: De som gifter seg tidlig er gift lenge/skiller seg ikke mens de som gifter seg etter maaange år i "bare" samboerskap skilles etter kort tid. Hi Anonymous poster hash: bae6c...9af
mamma_bergen Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Hm,Hehe, kjenner meg igjen I det Eksmannen og jeg giftet oss på 10 års dagen vår, jeg var gravid og trodde livet var perfekt. 2 år etterpå var jeg singel Vet ikke hva som skjedde, ting forandret seg. Jeg har hørt at det er mange som går fra hverandre når de gifter seg sent,men om det er tall på slikt aner jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Jeg er 40 år og kjenner mange som har skilt seg, med tanke på at 50% av alle forhold ryker har selvfølgelig noen forhold i vår omgangskrets også røket. Men tendensen du beskriver er ikke vanlig rundt oss, de fleste av våre venner har enten vært samboere hele forholdet uten å gifte seg eller giftet seg tidlig. Vi giftet oss da vi hadde vært sammen i 2 år, og har nå 15 års bryllupsdag. Anonymous poster hash: 6f92c...5d9 Ja, det var litt det jeg mente, ser at jeg har vært litt klønete i hi. Påstanden min var altså: De som gifter seg tidlig er gift lenge/skiller seg ikke mens de som gifter seg etter maaange år i "bare" samboerskap skilles etter kort tid. Hi Anonymous poster hash: bae6c...9af Høres jo litt søkt ut å tillegge giftemålet skylden for at forholdet ryker. Det hadde nok gått til helvete uansett, men kanskje det er noen som prøver litt til før de skilles når de har giftet seg? For min del gir jeg blanke i giftemålet. Det er ungene som veier tyngst i slike avgjørelser så om jeg ikke hadde vært gift hadde det nok ikke forandret på min standhaftighet Anonymous poster hash: f39c2...245
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Kanskje de prøver å redde forholdet ved å gifte seg? Kjenner flere som du beskriver. Men også noen som giftet seg tidlig og ble skilt. Anonymous poster hash: 4f2d8...34c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Ja, men "statistikken " din stemmer ikke.. Kjenner ei som giftet seg for å redde forholdet men ble bare mer papirarbeid... Anonymous poster hash: f7dd3...a33
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Hehe, gir ikke ekteskapet skylden for at det gikk dritt Vi giftet oss nok for å redde forholdet, hjalp ikke så veldig mye Det varte faktisk i akkurat 365 dager.. Syns bare det er spennende med slike ting, påsto ikke at det jeg opplever er fakta, men det er virkelig mange i min omgangskrets som har vært sammen i 8-9 år før et giftermål hvor ekteskapet tok slutt etter ett til to år. De jeg kjenner som giftet seg etter to-tre år har vært sammen i snart 20 år totalt. Hi Anonymous poster hash: bae6c...9af
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #11 Skrevet 20. april 2015 Hehe, gir ikke ekteskapet skylden for at det gikk dritt Vi giftet oss nok for å redde forholdet, hjalp ikke så veldig mye Det varte faktisk i akkurat 365 dager.. Syns bare det er spennende med slike ting, påsto ikke at det jeg opplever er fakta, men det er virkelig mange i min omgangskrets som har vært sammen i 8-9 år før et giftermål hvor ekteskapet tok slutt etter ett til to år. De jeg kjenner som giftet seg etter to-tre år har vært sammen i snart 20 år totalt. Hi Anonymous poster hash: bae6c...9af Ooops. Det du opplever er vel fakta hvis dette ikke er et trolleinlegg da..... Det er vel bare ikke nødvendigvis slik at det gjelder for alle andre da. De jeg kjenner som har skilt seg har vært gift lenge, men jeg tror ikke det har så mye å si om de er gift eller ikke. Dette blir et rimelig lite moment i en så stor avgjørelse. Anonymous poster hash: f39c2...245
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #12 Skrevet 20. april 2015 Ja, men "statistikken " din stemmer ikke.. Kjenner ei som giftet seg for å redde forholdet men ble bare mer papirarbeid... Anonymous poster hash: f7dd3...a33 Passe blåøyd hvis du innbiller deg at å gifte seg skal redde et forhold som ikke fungerer. Anonymous poster hash: f39c2...245
MTF Skrevet 20. april 2015 #13 Skrevet 20. april 2015 Vi hadde vært sammen i 13 år og hadde to barn da vi giftet oss. Vært gift i 6 år nå, så holder foreløpig stand i hvertfall Har det fint sammen vi, så ser ingen skilsmisse i fremtiden her nei. Har bare en nær venninne som er skilt, men kjenner flere andre som er skilt. Da vet jeg i grunn lite om bakgrunnen for skilsmissen, siden jeg ikke kjenner de så godt at jeg spør om det når vi treffes Min venninne og eksmannen var sammen i fem år og hadde to unger før de giftet seg. De skilte seg etter tre år. Han var en psykopatisk alkoholiker, så det funker heller dårlig.. Av de andre jeg kjenner som har skilt seg har det faktisk vært ganske mange som har skilt seg forholdsvis kort tid etter bryllupet etter å ha vært sammen i mange år før de giftet seg. Skjønner ikke helt greia med det. Hvorfor gifte seg i utgangspunktet da? Det kan jo ikke ha vært helt rosenrødt på det tidspunktet de giftet seg når de skilles mindre enn ett år etterpå tenker nå jeg...? Selvsagt kan det skje ting, som for eks utroskap, men tviler på det er tilfellet for alle.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #14 Skrevet 20. april 2015 Det stemmer her. var sammen i endel år, gift i to, da begge var 40 år. Anonymous poster hash: 4bf79...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå