Gå til innhold

Trenger lese/skrive hjelpe tips til 1. klassingen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sliter med lese forståelsen. Like før hun knekker lesekoden, kan lyden på bokstavene og hun får til å danne et ord, men det tar litt tid. Dermed faller forståelsen for ordene ut, hun bruker så mye tid på koding.

Lærerern hennes tipset om at vi kunne kombinere tekst (lesing/skriving) og tegning.

Tenkte jeg skulle lage kort med enkle tekster hun kan lese også lage en tegning ut i fra teksten.

Trenger tips til å lage slike kort. Min fantasi strekker seg dessverre kun til "Solen er gul. Den skinner over det grønne gresset" osv. Noen som kanskje har prøvd det samme og har noen tips til meg.

Anonymous poster hash: 1fb92...934

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

hva med en app?? Denne går akkurat på trening av avkoding med bilder (+ lyd)

LES HD

http://www.legi.no/ 

Anonymous poster hash: 07bcd...e91
Skrevet

Takk :) skal se nærmere på dette.

Skrevet

Det finnes noen lesebøket der det er tekst og noen av ordene er byttet ut med bilder. Jeg hadde selv en slik da jeg var liten, og den boka syns jeg var så koselig. Like koselig å lese den idag. Om ett år kan jeg lese den med barnebarnet og hun kan si hva tegningne er. Mine to leste den mye når de gikk i førsteklasse.

Jeg fant en slik bok for noen år siden også. Denne er større, men samme prinsipp. Lurer på om det er leseløve eller hvertfall en lignende serie. Hun som knakk lesekoden sist av ungene har lest denne mye. Hun andre knakk lesekoden før hun begynte på skolen og av seg selv, så hun har jeg ikke måtte sitte og hjelpe. Men hun andre satt vi mye å leste med. Mest stas var det å finne frem bøkene fra hun var liten. De bøkene med lite tekst og som hun egentlig husket uten å lese. Vi leste Nnen hver settning eller annen hver side. Få henne til å lese noe fungerte ikke, måtte sette oss ned i sofaen, gjøre det til en kosestund med en bunke med barnebøker.

Læreren sa at det hadde ikke noe å si hva hun leste, bare hun leste.

Anonymous poster hash: 64abe...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...