Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Katten vår kom hjem med en annen diger katt jagende etter i går. Han var litt tufs etterpå og veldig rolig. Ser at han har en kul på bakparten, på ryggen/hoften. Virker som han har blitt bitt der og det har hovnet opp. Bør jeg ta han til veterinær i morgen eller vil det gå over? Han virker til å være i fin form nå, spiser og drikker som normalt. Han viker unna når vi tar på kulen så det et nok vondt. Anonymous poster hash: 5f676...324
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Ja, du burde ta ham til veterinær, kattebitt er fullt av bakterier og en byll kan bli veldig stor og vond. Anonymous poster hash: fe587...a27
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Hadde tatt katten til veterinær i morgen. Anonymous poster hash: 95f3d...28d
Mikako Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 Vår katt vart veldig sjuk av bitt og måtte ha antibiotika. Fylg med på matlyst, aktivitetsnivå og sinnsstemning. Er lurt å ta pusen med til dyrlegen slik han/ho får avgjere om vidare behandling er nødvendig.
Katteskinnet Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Selvfølgelig skal du ta katten til veterinær. Vår katt ble bitt og gjemte seg ute helt til bittet var infisert. Skal love deg at det ikke var morsomt for hverken katten eller oss da de måtte skrape ut daukjøtt altså.
Honningmelon Skrevet 19. april 2015 #6 Skrevet 19. april 2015 Vår katt ble antakelig bitt og fikk et sår. Var til dyrlege som renset såret og hadde på salve som hindret infeksjon. Fikk også antibiotika.
Mumua Skrevet 19. april 2015 #7 Skrevet 19. april 2015 Enig med de andre, ta den til veterinær. Min katt ble også bitt uten at jeg merket det før han ble skikkelig syk. Plutselig hadde han 41 i feber og var i elendig form, måtte på dyrlegevakta midt på natten og få smertestillende og antibiotika. Var utrolig fælt å se pusen ha det så vondt. Det bittet vistes knapt engang, så selv små ting kan få store konsekvenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå