Gå til innhold

dere som har 3 barn eller flere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde at dere tok valget om å få flere barn etter nr 2? Jeg har to barn som er 6 år og 1 år. Det som holder meg tilbake er økonomi og at det er litt skummelt, vil jo ikke ta meg vann over hode. På hvilke måte merket dere det mest?:)

Anonymous poster hash: 92ea8...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble uplanlagt gravid så da kom nr 3. Vi begge har hatt lyst på 3 barn så det var ingen krise. Tredjemann kom bare litt tidligere enn planlagt.

Anonymous poster hash: 5c58d...9ea

Skrevet

Vi skulle bare ha en til, altså to barn til sammen. Men fikk tvillinger, derfor tre barn.

Anonymous poster hash: fa045...f3f

Skrevet

Hadde tvillinger, og ble uplanlagt gravid med nr 3. Nr 4,5 og 6 var alle planlagt:) Elsker å ha mange barn:)

Skrevet

Hadde tvillinger, og ble uplanlagt gravid med nr 3. Nr 4,5 og 6 var alle planlagt:) Elsker å ha mange barn:)

Skulle ønske jeg var en god nok mor/husmor til å kunne ha en sånn ungeflokk! :)

Anonymous poster hash: 92ea8...3f2

Skrevet

Nr tre var en "ups". Ville ikke vært foruten yngstemann i dag, selv om det var mange tårer da!

Merker mest belastning på tiden. All min tid går med til barna og veldig liten tid igjen for meg selv.

Anonymous poster hash: 54384...68e

Skrevet

Vi har tre barn. Det var plutselig bare sånn :-)

Tredjemann har bare glidd rett inn i søskenflokken og overgangen gikk så knirkefritt at vi vurderer nr fire..

Anonymous poster hash: 37329...2e4

Skrevet

Vi synes 2 ble litt lite rett og slett.

Så vi gikk for nr tre også, nr fire kom helt uten at vi planla det ;)

Nå er barna 6, 8, 11 og 14 år og en herlig flokk, kunne ikke tenkt meg livet uten noen av dem.

Jeg synes ikke det var noe stor overgang fra 2-3 barn, og da nr 4 kom gikk det også helt greit. Det er nå som de er såpass store man merker at dagene blir veldig travle. Det er lekser, det er vennebesøk, det er barneselskaper (når du får alle på skole må du regne med at alle blir bedt i minst 10-12 bursdager i året hver) og ikke minst fritidsaktiviteter. De to eldste driver med lagidrett, og det er trening 3-4 ganger i uken pluss kamper. Det er dugnader, foreldremøter og oppfølging både hist og her. Det å følge opp barna blir en livsstil og det er ingen tid igjen til egenpleie eller egne interesser denne perioden av livet.

Det koster jo også en del penger når de vokser til. Min eldste sønn er nå 165 cm høy og 49 kg, trener mange ganger i uken og lever et aktivt liv. Han er altså rene forbrenningsovnen, sulten annenhver time, vokser så du ser det fra dag til dag nå som han er midt i puberteten og bruker jo opp alt han putter i munnen. Matbudsjettet er høyt, det er jo gjerne venner på besøk her også. Lørdag ettermiddag satt det 8 sultne unger rundt middagsbordet her ;)

Klesvask er også noe du merker det på, digre hettegensere, håndklær fra gym og svømmetimer, treningstøy osv, maskinen går i ett.

Men det er så utrolig koselig.

I dag var det 9 unger i hagen her ved lunsjtider, jeg laget en diiiiiger bolle med røre og stekte pannekaker i lange tider. Så satt de på verandaen her i sola og koste seg med pannekaker og saft. Det er akkurat et sånt liv jeg vil leve, så får selvrealiseringen komme en annen gang....

Anonymous poster hash: 808ab...f99
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med 2 barn.

<måtte slutte med pillen da jeg ikke tålte den, og til mitt store sjokk så jublet mannen over det.

6 måneder senere hadde han klart å overtale meg til en til

Anonymous poster hash: 824c8...c1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...