Gå til innhold

Familier med mine og din barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det for dere i starten etter at dere flyttet sammen?

Gikk barna overens eller var det noen utfordringer i starten?

Hva med voksen og barn? Da tenker jeg på stefar/stemor og stebarna? Og biologiske barn mot mamma og pappa også?

Samboeren og jeg flyttet sammen i fjor sommer, og vi har begge barn fra før. Han har to, mens jeg har et.

Min datter og jeg flyttet til kjæresten og hans barn. Siden han hadde samvær 50/50, mens mitt barn har samvær med pappaen sin annenhver helg. Vi bor sammen i huset som samboeren min har bodd hele tiden med barna. Det er 4soverom så alle har sitt eget soverom.

Hans datter på snart 9 synes det et vanskelig nå etter at vi flyttet inn. Hun er veldig sjalu spesielt mot pappaen sin og mot min datter. Min datter er 8 og de er ofte i konflikt når de er her sammen. Mens noen ganger leker de kjempe fint også.

Datteren hans har sagt at hun synes jeg er streng, og at hun ikke vil være her om pappaen hennes skal noe på kveldstid. Hun vil ikke være alene med meg uten pappaen sin. Jeg har spurt henne litt om hva hun mener med streng. Hun er i opposisjon mot meg, og om jeg ber henne om en ting så kverulerer hun hele tiden. Jeg prøver hele tiden å være rolig, men det er utfordrende. Jeg skjønner at det ikke er så lett for henne også.

Noen som har tips?

Anonymous poster hash: 29e30...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet ganske nylig sammen og det har gått veldig bra! Hvor lenge har dere vært sammen og rakk alle parter å bli kjent med hverandre før dere flyttet sammen?

Vi har vært sammen i 2,5 år og barna har mast om å flytte sammen i et år allerede. Alle hår veldig godt overens, og vi sier fra til hverandres barn om det er noe. Men vi har fortsatt hovedansvar for våre egne barn, i den forstand at jeg tar mesteparten av arbeidet med mine barn og han med sine.

Barna er glade i hverandre og i steforelderen sin. De føler også at steforelderen er glad i dem og vil deres beste. Det virker hvertfall veldig sånn. Vi gjør ingen forskjell på barna, utover den naturlige forskjellen man gjør med barn. De trenger jo voksenveiledning på ulike måter.

Skrevet

Jeg kom ikke med noen tips, men det må jo nesten være å prøve å være positiv mot stedatteren. Kanskje må du overse enkelte ting i begynnelsen som du egentlig ikke liker at gjøres på den måten. Altså vær mindre streng og øk heller på etterhvert kanskje. Finn på noe gøy med begge jentene som er på samme alder. Kanskje ha barna ulike helge, så stedatteren kan ha pappa i fred. Da kan du også være med på aktiviteter sammen med dem uten at datteren din er et forstyrrende moment. Ta deg tid til en liten prat på sengekanten til stedatter.

Skrevet

Jeg har flere stebarn og mitt beste tips er å la pappa'n ta oppdragelsen!

Innimellom tygger jeg knoker, men i stedet for å bruke tiden på å oppdra, bruker jeg den på å bli kjent 😉

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...