Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min testes for intoleranse mot sitrus, melk og gluten. Han utelukket disse varene fra kosten i en mnd, og ble da mye bedre fra mageproblemer og utslett. Nå har vi innført sitrus og melk igjen, og f et har gått fint. Nå gjenstår bare gluten. Han har spist litt matvarer med gluten i dag. Når kan man forvente en eventuell reaksjon? Tar det timer eller dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig forskjellig for meg. Med de tingene jeg ikke tåler som slår ut på magen så kommer det etter minutter. Med de matvarene som slår ut som feks utslett kan det godt ta dager. Iblant kjenner jeg ingenting og det kommer som en bombe etter lang tid. Veldig varierende og vanskelig å følge med på.

Skrevet

Det er veldig individuelt hvordan gluten allergi slår ut. Ikke alle som har like tydelige magesymptomer. Dersom det er mistanke om gluten bør dere vel få det undersøkt hos lege?

Anonymous poster hash: 72371...436

Skrevet

For noen kan EN bit av en brødskive slå ut etter minutter, mens noen kan spise litt gluten over flere dager før det slår ut. Jeg ville prøvd små mengder over en uke før du økte på. Men ville ikke gitt noe som ungen kan savne etterpå (f.eks kjeks). Gi f.eks. en tørr kavring, en skalk eller lignende. 10 gram per dag ville jeg startet med.

Anonymous poster hash: 098f8...09e
Skrevet

Takk for svar, dere. Dette gjøres selvfølgelig i samarbeid med lege, men glemte å spørre hvor lang tid det tar før en evt reaksjon kan forventes. Han har spist litt gluten i dag, og hadde ingen magesmerter da han la seg. Blir spennende å se hvordan han har det i morgen. Håper han er bra.

Skrevet

Jeg kan spise gluten noen dager før det slår ut.

En lege fortalte meg for noen år siden at reaksjoner kan komme fra minutter og timer til opp til åtte dager etterskuddsvis også.

Anonymous poster hash: 8702e...8a5
Skrevet

Jeg kan spise gluten noen dager før det slår ut.

En lege fortalte meg for noen år siden at reaksjoner kan komme fra minutter og timer til opp til åtte dager etterskuddsvis også.

Anonymous poster hash: 8702e...8a5

Oi. Der var lenge. Da er det bare å vente og se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...