Gå til innhold

Hvorfor blir jeg betatt av andre menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd sammen med mannen min i 15 år og vi har det bedre enn de fleste tror jeg. Likevel kan jeg bli betatt og nesten forelsket i andre menn. Jeg vil jo på ingen måte gå fra mannen og det livet vi har, men jeg kan likevel finne på å bli nesten forelsket i menn jeg egentlig ikke kjenner.

Er det andre som også opplever slikt innimellom?

Anonymous poster hash: 5693f...c62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv!

Jeg syntes det er ganske frustrerende... Ofte så føles det som en kjærlighetssorg på en måte? Det at jeg ikke kan gjøre mer med det og vet at jeg ikke kan "få" den mannen fordi jeg er i et forhold. "Forelskelsen" går gjerne over etter en stund, men av og til så har det vart i over 1 år...

Jeg vil heller ikke gå fra mannen, barna eller livet vi har.

Anonymous poster hash: eb161...d90

Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv!

Jeg syntes det er ganske frustrerende... Ofte så føles det som en kjærlighetssorg på en måte? Det at jeg ikke kan gjøre mer med det og vet at jeg ikke kan "få" den mannen fordi jeg er i et forhold. "Forelskelsen" går gjerne over etter en stund, men av og til så har det vart i over 1 år...

Jeg vil heller ikke gå fra mannen, barna eller livet vi har.

Akkurat! Det er som kjærlighetssorg light.

Hos meg går også dette over, men hvor fort avhenger av hvor ofte jeg møter på "forelskelsen" i hverdagen. Jeg prøver jo selvsagt å unngå å treffe på han, men ofte så er det jo menn jeg må forholde meg til. Feks. en pappa i barnehagen til minsten. Han er både kjekk, hyggelig og sjarmerende og jeg trerffer han stadig vekk når jeg leverer på morgenen.

Det er deilig, men samtidig slitsomt.

Gjest Runforit
Skrevet

Kun opplevd det når jeg har vært i ferd med å miste følelser for han jeg er sammen med. Med min nåværende mann har det aldri skjedd.

Skrevet

Godt beskrevet, "deilig, men samtidig slitsomt". Jeg kan drømme om personen og det er de beste drømmene. Så kommer skyldfølelsen overfor at det ikke er noe man rår over og at min mann sover rett ved.

Så du kan klare å få det til å gå over dersom du ikke ser personen så ofte?

Jeg traff denne mannen via min mann... Han var venn av en venn. Har sett han tilfeldige steder og ellers er det kun ting som dukker opp på FB eller IG. Det er absolutt ikke slik at jeg oppsøker han eller det, men likevel så gir det seg ikke. Har aldri spurt om noen andre har det slik, føler meg som et skikkelig utskudd! Jeg hadde et håp om at det skulle gå over, men jeg er redd det bare er slik jeg er og at dette er følelser som vil dukke opp gjennom livet sånn nå og da?

Skrevet

Kun opplevd det når jeg har vært i ferd med å miste følelser for han jeg er sammen med. Med min nåværende mann har det aldri skjedd.

Du sier noe der... Når vi er helt på topp på hjemmebane så kan jeg glemme disse følelsene for denne mannen, men hvis ting er litt stressende eller noe irriterer så kommer det svært sterkt tilbake.

Som sagt så er det likevel ikke et ønske fra min side å ikke leve med min mann. Tror ikke at han ønsker noe annet heller.

Skrevet

Godt beskrevet, "deilig, men samtidig slitsomt". Jeg kan drømme om personen og det er de beste drømmene. Så kommer skyldfølelsen overfor at det ikke er noe man rår over og at min mann sover rett ved.

Så du kan klare å få det til å gå over dersom du ikke ser personen så ofte?

Jeg traff denne mannen via min mann... Han var venn av en venn. Har sett han tilfeldige steder og ellers er det kun ting som dukker opp på FB eller IG. Det er absolutt ikke slik at jeg oppsøker han eller det, men likevel så gir det seg ikke. Har aldri spurt om noen andre har det slik, føler meg som et skikkelig utskudd! Jeg hadde et håp om at det skulle gå over, men jeg er redd det bare er slik jeg er og at dette er følelser som vil dukke opp gjennom livet sånn nå og da?

Tror ikke du er noe utskudd nei. Jeg var også mest interressert i å vite om andre også opplevde dette fra tid til annen.

For meg gir det seg når våre veier skilles på normal måte. Feks. mannen fra barnehagen. Minstemann begynner på skolen til høsten og jeg kommer ikke til å treffe på han så ofte. Da vet jeg at disse følelsene vil gå over, men kjenner jeg meg rett så dukker det sikkert opp en ny hemmelig forelskelse etterhvert.

Det er jo ikke noe jeg ønsker å oppleve siden det er helt uaktuelt å gjøre noe utav følelsene dermed blir det hele bare en plagsom, men deilig belastning.

Skrevet

Fordi det er en liten virkelighetsflukt når livet blir forutsigbart og kjedelig. Betyr ikke at man ikke har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...