Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er fødselen i gang her. Våknet i natt av smerter i korsryggen og baby som presset seg nedover. Så begynte jeg å blø og da ringte jeg føden. De sa at fødselen er igang og det tror jeg også, har hyppigere rier nå. Så neste gang dere hører fra meg har jeg nok født en liten gutt☺️.

Lykke til :) ligger på føden med delvis rier selv.... Håper de snart tar seg opp så jeg kommer over i aktiv fødsel... Har gbs og ca 1 times kjørevei så fikk bli selv om jeg hadde under 4 cm.

Krysser fingrene for oss :) og at vi snart får gutta våre ❤️

Fortsetter under...

Åh så spennende! Lykke til jenter:-) her har det gått i ett med nedpress, illinger og vonde kynnere.. Har time hos jordmor halv ti idag til ny runde med stripping, er innmari spent på om hun iallefall kan merke noen forandring/utvikling fra forrige uke.. Er konisert siden forrige fødsel og har hørt at det visstnok kan gjøre slik at den første delen av modning/åpningsfasen kan ta lengre tid, pga arrvev i livmorhalsen, noen som har erfaring med det? Er så innmari fødeklar, sover minimalt og er redd for å være helt utslitt når fødselen først setter igang...

At dere klarer å skrive her oppi alt er imponerende! Så spennende!!! Snart full babyboom her :)

Her tror jeg mini er i ferd med å grave seg ut gjennom magen min Han blir bare sterkere og sterkere og han bruker albuen og gir meg noen skikkelige knucklesandwiches som setter meg helt ut. Det er på grensen til vondt. Han vrir og åler seg rundt som en gærning. Tror det begynner å bli temmelig trangt inni der.

Skal på sjekk av SF mål på torsdag og selv om det var pittelitt lavt sist så kjenner jeg at jeg ikke et så veldig bekymret for om han får nok næring for da hadde han tvilsomt vært så sinnsykt aktiv som han har vært den siste tiden. Men skal bli godt å få det bekreftet uansett.

Ellers har vekta hoppet opp 2 kg på 2 uker! Mistenker som sagt at det er mye vannvekt siden jeg har slitt med det de siste par ukene. Ser ikke helt for meg at verken jeg eller mini plutselig har lagt på oss så mye på kort tid med samme kosthold som er kjørt gjennom hele svangerskapet. Med mindre mini ikke er "mini" lenger :P

Tenk at faktisk innen de neste 14 dagene så KAN ting skjer! Sprøtt å tenke på.

Åh, vad spännande nu när fler börjar närma sig!

Hela igår och natten har jag haft mensvärk, men inget mer än så. tyckte det gjorde lite ont och tryckte nedåt imorse, men inte så att jag tänker att det är på gång. Men definitivt så skjer det ju något i alla fall. Det jobbigaste er att jag inte kan ligga på sidan heller längre. Vet inte hur jag ska sova?!

Men men, to uker igjen!

Det er så slitsomt med soving nå! Noen ganger sovner jeg på siden, men våkner av at det gjør vondt. Da jeg klagde jeg til ei venninne og sa at jeg gleder meg til å sove godt igjen sa hun: " men da er det de enorme puppene som gjør det ubehagelig". ! 2 uker går fort, altså. syntes de siste ukene har rast avgårde.
Haha, alltid är det något! Men har haft stora tuttar hela livet så tror jag kan manövrera ganska bra ;)

Ja, siden uke 18 syns jag egentligen att tiden bara rinner iväg! Men håper det ikke blir snakk om 4 uker...

Var det 28 juni du skulle ha?

4 uker føles lenge ja, så får håpe du slipper å gå 2 uker over tiden. Det kan jo bli varmt å gå høygravid i hele juli, selv om det er mange som gjør det her inne. Ja, 28 er termin dato - så jeg er spent nå☺. Grugleder meg liksom litt. I realiteten kan vi jo føde på omtrent samme tid. Er din dato 6 juli?

Njae, dato er 9 juli officiellt, men tror 5 juli er mer riktig egentlig... :)

Men spennende att du er på gang! Kanskje til og med har fått den lille nå.

Kände på livmodertappen idag og den har åpnet sig, så har i hvert fall börjat mogna da. Jag tenker att det blir exakt om to uker ;)

Spennende! Håper allt går bra!

Masse lykke til damer 😊 siste innspurt. Jeg har ikke termin før 26.7 men håper å tror hun kommer 7-10 dager før... Kjenner jeg har ilinger nedover lårene/lysken i dag og litt mens murringer. Kroppen forbereder seg vel 😬 husker ikke hvordan og hvor tidlig det var sist...

Da er fødselen i gang her. Våknet i natt av smerter i korsryggen og baby som presset seg nedover. Så begynte jeg å blø og da ringte jeg føden. De sa at fødselen er igang og det tror jeg også, har hyppigere rier nå. Så neste gang dere hører fra meg har jeg nok født en liten gutt☺️.

Så spennende, lykke til- gleder meg til fødselsrapport☺️👍😄

Annonse

Ble til at de ser det an en uke til. Den første legen fikk like små.mål som sist, men de fikk en spesialist i fostermedisin til å se på meg. Han fikk litt bedre mål, og sjekka masse greier og mente det så bra ut. Men hadde protein i urinen igjen så skal ta blodprøver nå. Vil i grunnen gjerne bli bedre av forkjølelsen før jeg skal føde!

Hvordan står det til med deg Krumelur? Var Blodprøvene ok?

Ble til at de ser det an en uke til. Den første legen fikk like små.mål som sist, men de fikk en spesialist i fostermedisin til å se på meg. Han fikk litt bedre mål, og sjekka masse greier og mente det så bra ut. Men hadde protein i urinen igjen så skal ta blodprøver nå. Vil i grunnen gjerne bli bedre av forkjølelsen før jeg skal føde!

Ja blodprøvene var heldigvis fine :-) Skal ta en tur til fastlegen for å kontrollere blodtrykk i mårra , men tror egentlig ikke det er nødvendig . Hvordan går det med deg da?

Er så sliten nå altså, har ingen energi. Skal bli seriøst deilig å bli ferdig. Begynte å tenke på en ting. Nå har det vært så mye fram og tilbake med de målingene av baby. Blir ulikt fordi det er forskjellige leger som måler hver gang . Blir så bekymret for at han skal slutte å vokse også ser de det ikke pga det.

Uff ja.. Skjønner så inderlig godt at du blir bekymret- og det er så vondt å gå med den bekymringen hengende over seg... Mon tro om den også stjeler energi fra oss. Jeg tok opp spørsmålet om vekst hos baby med legen min, hun sa da at det viktigste var å kjenne etter bevegelsene til babyen. Beveger han seg stort sett som han pleier, så får han nok næring. Barn som er stresset i magen, eller ikke får nok næring slutter å bevege så mye på seg. Det har vært en god trygghet for meg å tenke på, spesielt når svangerskapsforgiftnings spøkelset har vært som verst..

Heldigvis er formen noe bedre her, alle prøver normale igjen. Er likevel redd for at det skal blusse opp igjen, vet at svangerskapsforgiftning er veldig uforutsigbart. Det er min mega bekymring om dagen, for fyttikatta så dårlig jeg var!!! energien må spares på i alle ender- er kun samboer og barn som ikke stjeler energien min fullstendig. Venninner og andre ser ikke mye til meg om dagen for å si det sånn..

Ja blodprøvene var heldigvis fine :-) Skal ta en tur til fastlegen for å kontrollere blodtrykk i mårra , men tror egentlig ikke det er nødvendig . Hvordan går det med deg da?

Er så sliten nå altså, har ingen energi. Skal bli seriøst deilig å bli ferdig. Begynte å tenke på en ting. Nå har det vært så mye fram og tilbake med de målingene av baby. Blir ulikt fordi det er forskjellige leger som måler hver gang . Blir så bekymret for at han skal slutte å vokse også ser de det ikke pga det.

Husk at maaaange har bommet på de SF målingene. En venninne av meg fikk beskjed rett før fødsel at mini bare var 3300(var målt at han skulle bli 3700) og hun ble selvsagt kjempebekymret, men ut kom en 3700 gr tung baby :)

Men når det er så mye styr med målinger tar de ikke en ekstra UL? Da ser de jo faktisk baby og kan ta rett mål(?)

Men skjønner du er lei. Du har hatt mye bekymringer. Åssen er formen da? Forkjølelsen over?

Uff ja.. Skjønner så inderlig godt at du blir bekymret- og det er så vondt å gå med den bekymringen hengende over seg... Mon tro om den også stjeler energi fra oss. Jeg tok opp spørsmålet om vekst hos baby med legen min, hun sa da at det viktigste var å kjenne etter bevegelsene til babyen. Beveger han seg stort sett som han pleier, så får han nok næring. Barn som er stresset i magen, eller ikke får nok næring slutter å bevege så mye på seg. Det har vært en god trygghet for meg å tenke på, spesielt når svangerskapsforgiftnings spøkelset har vært som verst..

Heldigvis er formen noe bedre her, alle prøver normale igjen. Er likevel redd for at det skal blusse opp igjen, vet at svangerskapsforgiftning er veldig uforutsigbart. Det er min mega bekymring om dagen, for fyttikatta så dårlig jeg var!!! energien må spares på i alle ender- er kun samboer og barn som ikke stjeler energien min fullstendig. Venninner og andre ser ikke mye til meg om dagen for å si det sånn..

Ja babyen min og viser alle tegn til trivsel, og har jo fått beskjed om å ta kontakt med en gang hvis jeg synes det er lite liv. Han legen sist sjekka veldig nøye blodgjennomstrømning både i navlestreng og i hjernen, det har  jeg ikke vært borti før, men han hadde vel god peiling siden det var det han drev med hele dagen. 

Så fint at prøvene er normale igjen, men du får vel litt ekstra oppfølging med tanke på at det kan blusse opp igjen?

Husk at maaaange har bommet på de SF målingene. En venninne av meg fikk beskjed rett før fødsel at mini bare var 3300(var målt at han skulle bli 3700) og hun ble selvsagt kjempebekymret, men ut kom en 3700 gr tung baby :)

Men når det er så mye styr med målinger tar de ikke en ekstra UL? Da ser de jo faktisk baby og kan ta rett mål(?)

Men skjønner du er lei. Du har hatt mye bekymringer. Åssen er formen da? Forkjølelsen over?

Det er jo målinger som er tatt på ul. SF-målet forteller jo egentlig ingenting. skal ha ul en gang i uka fram til fødsel. Men selv på ul blir det forskjeller, det er så lite som skal til før det gir utslag på totalvekten til baby og derfor blir det forskjell etter hvem som tar undersøkelsen. Først lå baby på 5 percentilen på en måling, de to neste på 25, så nede på 5 igjen, mens han siste fikk den til å ligge på 10. Det er ganske stor forskjeller. Tenker at den siste er mest til å stole på, pga at han som foretok den var spesialist i fostermedisin, men det er jo ikke han jeg kommer til neste gang, var bare tilfeldig at han var innom. Men men, det viktigste er vel at babyen viser trivselstegn.

Joda, formen er ikke så voldsomt mye å skryte av, men henger når sånn halvveis med. Forkjølelsen sitter i, men er litt bedre, så den er vel på vikende front :) Enn du?

Annonse

Ja babyen min og viser alle tegn til trivsel, og har jo fått beskjed om å ta kontakt med en gang hvis jeg synes det er lite liv. Han legen sist sjekka veldig nøye blodgjennomstrømning både i navlestreng og i hjernen, det har jeg ikke vært borti før, men han hadde vel god peiling siden det var det han drev med hele dagen.

Så fint at prøvene er normale igjen, men du får vel litt ekstra oppfølging med tanke på at det kan blusse opp igjen?

Ja, jeg skal inn til ny kontroll neste mandag. Og kan ta kontakt før det hvis symptomene melder seg igjen.. Men, det er ikke så godt å vite- føler at bekymringen gjør at jeg kjenner for mye etter også.. Det skal jaggu bli godt når dette er over altså!! fordelen er at man til slutt blir så lei at det betyr ingenting hvordan babyen kommer ut- hvor vondt det gjør osv- bare han kommer ut frisk og rask!:)

Det er jo målinger som er tatt på ul. SF-målet forteller jo egentlig ingenting. skal ha ul en gang i uka fram til fødsel. Men selv på ul blir det forskjeller, det er så lite som skal til før det gir utslag på totalvekten til baby og derfor blir det forskjell etter hvem som tar undersøkelsen. Først lå baby på 5 percentilen på en måling, de to neste på 25, så nede på 5 igjen, mens han siste fikk den til å ligge på 10. Det er ganske stor forskjeller. Tenker at den siste er mest til å stole på, pga at han som foretok den var spesialist i fostermedisin, men det er jo ikke han jeg kommer til neste gang, var bare tilfeldig at han var innom. Men men, det viktigste er vel at babyen viser trivselstegn.

Joda, formen er ikke så voldsomt mye å skryte av, men henger når sånn halvveis med. Forkjølelsen sitter i, men er litt bedre, så den er vel på vikende front :) Enn du?

Bra Forkjølelsen er på vei tilbake. Og som du sier; at baby er aktiv er et godt tegn, den hadde jo ikke hatt ork til masse bevegelse om den ikke fikk næring :)

Her tror jeg mini snart graver seg ut :P Er tydeligvis trangt for magen er mer skjev enn rund med diverse kroppsdeler som stikker ut, haha!

Ellers så vet jeg at jeg har vært heldig som har hatt lite komplisert svangerskap og har kunnet jogge hele veien, men er lei og sliten for det om. Er så hoven i ledd pga vann og det er ikke noe godt. Og så er jeg så innmari trøtt.

I morgen skal jeg til sjekk (oh the irony) for SF målet om at det ikke har droppet mer enn for 14 dager siden. Skal bli godt å få det overstått og bare få bekreftet at alt er ok, men så aktiv mini er så ser jeg ikke for meg at han ikke får det han trenger.

Hei, jeg hadde tenkt å vente med å skrive til nurket var ute - men jeg har skjønt at innen den tid tror dere kanskje det har skjedd noe forferdelig med meg eller barnet - så her kommer en liten oppdatering. I går trodde jeg som sagt fødselen var nær, venta hjemme til 19.00 og dro for å sjekke åpning. Det var en j..... opplevelse, var bare 1 cm åpning. Jordmødrene sa at det var på gang og vi kunne velge om vi ville bli der. Vi dro hjem og på natta starta det vonde rier - som har vært av og på i dag. Vi venta til 19.00 med å dra til riksen, for ville ikke oppleve det samme enda en gang. Til vår store overraskelse var åpningen fremdeles 1 cm!!!!!! Så da blir det ingen baby i dag heller😳. Vi valgte nok en gang og dra hjem, så med jordmorens ord friskt i minne: " det kan ta 4 dager til" er vi ikke optimistiske på at det skjer snart lenger! Mrn den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Og ut skal han😛.

Hei, jeg hadde tenkt å vente med å skrive til nurket var ute - men jeg har skjønt at innen den tid tror dere kanskje det har skjedd noe forferdelig med meg eller barnet - så her kommer en liten oppdatering. I går trodde jeg som sagt fødselen var nær, venta hjemme til 19.00 og dro for å sjekke åpning. Det var en j..... opplevelse, var bare 1 cm åpning. Jordmødrene sa at det var på gang og vi kunne velge om vi ville bli der. Vi dro hjem og på natta starta det vonde rier - som har vært av og på i dag. Vi venta til 19.00 med å dra til riksen, for ville ikke oppleve det samme enda en gang. Til vår store overraskelse var åpningen fremdeles 1 cm!!!!!! Så da blir det ingen baby i dag heller. Vi valgte nok en gang og dra hjem, så med jordmorens ord friskt i minne: " det kan ta 4 dager til" er vi ikke optimistiske på at det skjer snart lenger! Mrn den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Og ut skal han.

Huff, stakkars deg! Ikke noe godt å gå så lenge, og å bli "lurt" på den måten. Trodde egentlig ikke noe hadde skjedd, men at du var opptatt med det lille nurket... Håper det tar seg opp snart da, så du slipper å slite deg helt ut før fødselen er i gang på ordentlig! Klem <3

Hei, jeg hadde tenkt å vente med å skrive til nurket var ute - men jeg har skjønt at innen den tid tror dere kanskje det har skjedd noe forferdelig med meg eller barnet - så her kommer en liten oppdatering. I går trodde jeg som sagt fødselen var nær, venta hjemme til 19.00 og dro for å sjekke åpning. Det var en j..... opplevelse, var bare 1 cm åpning. Jordmødrene sa at det var på gang og vi kunne velge om vi ville bli der. Vi dro hjem og på natta starta det vonde rier - som har vært av og på i dag. Vi venta til 19.00 med å dra til riksen, for ville ikke oppleve det samme enda en gang. Til vår store overraskelse var åpningen fremdeles 1 cm!!!!!! Så da blir det ingen baby i dag heller. Vi valgte nok en gang og dra hjem, så med jordmorens ord friskt i minne: " det kan ta 4 dager til" er vi ikke optimistiske på at det skjer snart lenger! Mrn den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Og ut skal han.

Huff, stakkars deg! Ikke noe godt å gå så lenge, og å bli "lurt" på den måten. Trodde egentlig ikke noe hadde skjedd, men at du var opptatt med det lille nurket... Håper det tar seg opp snart da, så du slipper å slite deg helt ut før fødselen er i gang på ordentlig! Klem <3

Føler meg som en skikkelig førstegangsfødende, men det er jeg jo også😉. Fikk smertestillende og sovemedisin, så satser på å sove skikkelig godt i natt. Forhåpentligvis blir det mer " trøkk" i riene i morgen. Babyen har det ihvetfall bra, det er jo det viktigste.

Ha ha, har aldri sett kjæresten min komme seg så fort ut døra som istad da jeg sa jeg var klar til å dra på riksen. Tror han er litt redd for hjemmefødsel. Men d skjer neppe!

Føler meg som en skikkelig førstegangsfødende, men det er jeg jo også😉. Fikk smertestillende og sovemedisin, så satser på å sove skikkelig godt i natt. Forhåpentligvis blir det mer " trøkk" i riene i morgen. Babyen har det ihvetfall bra, det er jo det viktigste.

Ha ha, har aldri sett kjæresten min komme seg så fort ut døra som istad da jeg sa jeg var klar til å dra på riksen. Tror han er litt redd for hjemmefødsel. Men d skjer neppe!

Husker selv hvor nedtur det var å komme opp på Føden og få beskjed om at det var hele to cm åpning...

Nei, så kjedelig. Få deg en god nattssøvn så skal du se han dukker opp i morgen :) 

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Har drevet frem og tilbake slik her lenge. Kommer aldri over drøyt 2 cm. Får så vondt av babyen som blir veldig utilpass når det er maserier i tide og utide. Virker ikke som babyen min får noe ro over seg i det hele tatt. Men det er kanskje ikke så rart, det må jo være utrolig ubehagelig å bli klemt slik. 

Nei, så kjedelig. Få deg en god nattssøvn så skal du se han dukker opp i morgen :)

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Har drevet frem og tilbake slik her lenge. Kommer aldri over drøyt 2 cm. Får så vondt av babyen som blir veldig utilpass når det er maserier i tide og utide. Virker ikke som babyen min får noe ro over seg i det hele tatt. Men det er kanskje ikke så rart, det må jo være utrolig ubehagelig å bli klemt slik.

Er babyen din mer urolig enn ellers? Min har oppført seg som normalt, men nå er han litt mer livlig ( jeg spiste vannmelon, så kan være derfor). Typisk, nå etter at jeg kom hjem har riene kommet hvert 4 minutt omtrent. Men nå skal jeg holde ut smertene så lenge som mulig.

Er babyen din mer urolig enn ellers? Min har oppført seg som normalt, men nå er han litt mer livlig ( jeg spiste vannmelon, så kan være derfor). Typisk, nå etter at jeg kom hjem har riene kommet hvert 4 minutt omtrent. Men nå skal jeg holde ut smertene så lenge som mulig.

Den er mer i bevegelse hele tiden. Har ikke perioder hvor den er like rolig som før, ei heller perioder hvor den er like aktiv.

Stå på du er tøff som tråkker hjemme med rier hvert 4 min. 

Den er mer i bevegelse hele tiden. Har ikke perioder hvor den er like rolig som før, ei heller perioder hvor den er like aktiv.

Stå på du er tøff som tråkker hjemme med rier hvert 4 min.

Nå gjør det så vondt at jeg sa til kjæresten min at jeg ikke holder ut. Får man bra med smertestillende hvis man drar til sykehuset? I såfall drar jeg nok i løpet av natta hvis det fortsetter slik.

Ikke alltid så lett å vite når man skal dra til Føden nei, men uansett kjipt med bomturer! Føler med deg Oslojente, og håper det setter igang for fullt nå i natt.. Når riene er virkelig kraftige og man er i aktiv fødsel gjør ihvertfall mine såpass vondt at jeg verken klarer å prate meg gjennom dem, ei heller gjøre noe annet fornuftig enn å tråkke frem og tilbake og puste/ pese, type "vik fra meg, og la meg være i freeed"😖😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...