Gå til innhold

Ang delte magemuskler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at det ikke er vits å trene de midtre magemusklene om man har det, kun sidestående muskler.

MEN hvordan kan da Gwen Stefani f.eks ha sixpack med delte magemuskler? Det skal jo MYE trening til?

Anonymous poster hash: 40e6e...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke svar på det du skriver direkte, men jeg har likevel erfaring. Jeg hadde ikke mye delte magemuskler etter fødsel (dette var ca 10 måneder etter) tror jeg, men jeg fikk vel plass til 3-4 fingre imellom musklene. 

Så hoppet jeg på 30 day shred (treningsopplegg på film), og etter ei uke med det, så var faktisk musklene mine helt sammensatte igjen. Denne treningen innebar trening av hele kroppen - og alle magemuskler. 

Så jeg vet ikke hvordan Gwen Stefani kan ha sixpack med delte magemuskler, med mindre hun har trent dem sammen igjen, for det vet jeg av erfaren at er fullt mulig. Hvilken trening som faktisk ga best effekt, er jeg derimot ikke sikker på. 

Anonymous poster hash: 338fb...2cf
Skrevet

Jeg har ikke svar på det du skriver direkte, men jeg har likevel erfaring. Jeg hadde ikke mye delte magemuskler etter fødsel (dette var ca 10 måneder etter) tror jeg, men jeg fikk vel plass til 3-4 fingre imellom musklene.

Så hoppet jeg på 30 day shred (treningsopplegg på film), og etter ei uke med det, så var faktisk musklene mine helt sammensatte igjen. Denne treningen innebar trening av hele kroppen - og alle magemuskler.

Så jeg vet ikke hvordan Gwen Stefani kan ha sixpack med delte magemuskler, med mindre hun har trent dem sammen igjen, for det vet jeg av erfaren at er fullt mulig. Hvilken trening som faktisk ga best effekt, er jeg derimot ikke sikker på.

Her er det 1,5 år siden fødsel 😕

Men det går vel ikke an å trene dem tilbake på plass, de er jo revnet fra hverandre om de er delte?!

Jeg ser normal ut på morgenen, men etterhvert som jeg spiser fast føde, buler magen mer og mer ut fordi musklene ikke er i stand til å holde det på plass.

Hi

Skrevet

Så jeg vet ikke hvordan Gwen Stefani kan ha sixpack med delte magemuskler, med mindre hun har trent dem sammen igjen, for det vet jeg av erfaren at er fullt mulig. Hvilken trening som faktisk ga best effekt, er jeg derimot ikke sikker på. Anonymous poster hash: 338fb...2cf

Her er det 1,5 år siden fødsel

Men det går vel ikke an å trene dem tilbake på plass, de er jo revnet fra hverandre om de er delte?!

Jeg ser normal ut på morgenen, men etterhvert som jeg spiser fast føde, buler magen mer og mer ut fordi musklene ikke er i stand til å holde det på plass.

HiAnonymous poster hash: 40e6e...e81

Magemusklene har aldri hengt sammen i utgangspunktet, så de er ikke "revnet" fra hverandre :)

Kroppen er jo konstruert for at margen skal kunne utvides, og da "går musklene hver sin veg". Husk at det er mange som aldri har vært gravide som også har glippe mellom de rette magemusklene!

Anonymous poster hash: 1c6c7...dc7

Skrevet

Så jeg vet ikke hvordan Gwen Stefani kan ha sixpack med delte magemuskler, med mindre hun har trent dem sammen igjen, for det vet jeg av erfaren at er fullt mulig. Hvilken trening som faktisk ga best effekt, er jeg derimot ikke sikker på. Anonymous poster hash: 338fb...2cf

Her er det 1,5 år siden fødsel

HiAnonymous poster hash: 40e6e...e81

Magemusklene har aldri hengt sammen i utgangspunktet, så de er ikke "revnet" fra hverandre :)

Kroppen er jo konstruert for at margen skal kunne utvides, og da "går musklene hver sin veg". Husk at det er mange som aldri har vært gravide som også har glippe mellom de rette magemusklene!

Anonymous poster hash: 1c6c7...dc7

Så det er håp for meg med andre ord? 😜

Skrevet

Det går an å trene magemusklene til å holde bedre sammen, ja, men det krever en litt annerledes magetrening enn den man kanskje er vant til. Hvis du søker litt etter dette nett, vil du få opp forslag til trening. Jeg slet med det samme etter forrige svangerskap og vet jeg får det igjen etter dette, men jeg klarte å trene det sammen igjen etter forrige og har absolutt planer om å gjøre det samme nå! Bare husk at det ikke finnes noen quick fix hvis du som meg er disponert for dette og virkelig får stor deling. Men trening virker, bare gi det tid og ikke gi opp, så finnes det absolutt håp for deg!

Jeg kombinerte den spesielle magetreningen med mye core-trening i styrketreningen min, og det fungerer på sikt. Lykke til!

Skrevet

Det går an å trene magemusklene til å holde bedre sammen, ja, men det krever en litt annerledes magetrening enn den man kanskje er vant til. Hvis du søker litt etter dette nett, vil du få opp forslag til trening. Jeg slet med det samme etter forrige svangerskap og vet jeg får det igjen etter dette, men jeg klarte å trene det sammen igjen etter forrige og har absolutt planer om å gjøre det samme nå! Bare husk at det ikke finnes noen quick fix hvis du som meg er disponert for dette og virkelig får stor deling. Men trening virker, bare gi det tid og ikke gi opp, så finnes det absolutt håp for deg!

Jeg kombinerte den spesielle magetreningen med mye core-trening i styrketreningen min, og det fungerer på sikt. Lykke til!

Kan jeg spørre hvilke øvelser som hjalp? Har vært hos fysio og fikk treningsprogram men syns det var dårlig..

Skrevet

http://nhi.no/livsstil/kosmetisk-medisin/plastisk-kirurgi/delte-magemuskler-stor-mage-som-ikke-kan-slankes-trenes-34991.html

Sjekk videoen som du finner på denne siden, den viser deg hvordan du skal trene for å få til dette. I tillegg trente jeg hard styrketrening med vekt på kjernemuskulaturen - ikke så mye spesifikke mageøvelser, men mye trening med løse vekter og slynger slik at du blir ustabil og hele tiden må koble inn kjernemuskulaturen for å stabilisere. Etter hvert som musklene kommer mer og mer sammen igjen, kan du trene mage mer vanlig igjen, men det er viktig å ta det langsomt så du ikke ødelegger fremgangen din fordi du blir for ivrig :)

Det er veldig mange som kan altfor lite om dette der ute - visste du for eksempel at du skal unngå planken og lignende øvelser så lenge magemusklene er delt? Jeg lette lenge etter en personlig trener som hadde både høy utdannelse, hadde født egne barn, var over den overentusiastiske "21 år og kjempepositiv uten at jeg har hatt noen erfaringer selv med når kroppen krangler"- fasen og generelt hadde peiling, og da jeg fant det, investerte jeg i timer med henne. For meg var det vel anvendte penger, å bruke på egen helse (jeg hadde en del skader i bekkenet også som jeg måtte trene opp igjen for å kunne gå normalt igjen), og jeg fikk stor hjelp og hadde gjort det igjen.

Fysioøvelsene du har fått, kan altså godt være helt feil. Begynn med videoen jeg har lenket til, og ta det sakte derfra!

Skrevet

Hi

Mine magemuskler er ikke delte. Men magen buler allikevel når jeg har spist. Et resultat av slappere hud, vev og muskler og noe som skjer alle.

Anonymous poster hash: f9056...e18

Skrevet

Hi

Mine magemuskler er ikke delte. Men magen buler allikevel når jeg har spist. Et resultat av slappere hud, vev og muskler og noe som skjer alle.

Anonymous poster hash: f9056...e18

Jaja greit nok det, men mine ER delte 😜 Har fått det konstantert av både lege og fysio..

Hi

Skrevet (endret)

Og hvis de er delte, så vil øvelsene på videoen hjelpe deg med å få dem på plass igjen :)

Endret av LilleVilje
Skrevet

Kan ikke det der opereres?

Anonymous poster hash: dd2d0...8bd

Skrevet

Mine er så "delt" at de må opereres! Det buler på toppen av magen og jeg må bruke magebelte når jeg trener styrke! Men får det ikke dekket, det har blitt så streng! Selvfølgelig, jeg kan droppe feks å bruke brokkbelte når jeg trener og pådra meg hull i bukveggen. Da vil jeg få det dekket 😖

Så sparer, det er 6 år siden sist fødsel, ingen bedring! Er ganske slank, 58kg. Blir spurt om jeg er gravid pga magen.

Anonymous poster hash: d578c...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...