Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Har en gutt som er 6 år. Han går i bhg, og skal selvfølgelig begynne på skole til høsten. Det siste halvåret har han vært veldig mye borte fra bhg pga sykdom og diverse. jeg har vært mye syk det siste året, og jeg har vært mye på sykehus. Jeg føler derfor at jeg har fått veldig lite kvalitetstid med han, og han gir også sterkt uttrykk for dette. Han vil ikke i bhg. Han gråter og klamrer seg fast i meg. Han vil heller ikke til pappa, han sier at han bare vil være med meg. Jeg ønsker nå å ta han med meg en tur, bare oss to, men det innebærer at han igjen må ta fri to dager fra bhg. Han har allerede gått glipp av mye der, og jeg føler at han har falt litt utenfor. Samtidig så føler jeg at vi trenger tid bare oss to. At han føler at mamma har tid til han, og at vi kan gjøre mye gøy sammen i disse dagene. Far har slått seg helt vrang, og sier at jeg ikke får lov til å ta han fri fra bhg disse to dagene. Jeg er helt enig i at bhg er viktig, men er det ikke også viktig at han får tid med meg? Jeg har hovedomsorgen. Anonymous poster hash: e72af...28f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Tid med mamma er viktigere enn barnehagen, definitivt! Anonymous poster hash: 0befe...6fa
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Kan du ikke ta en todagers tur med han i helgen da? Må han ha fri for at dere skal kunne reise bort? Hvis han allerede har vært mye borte fra barnehagen pga "diverse", så har dere vel også vært sammen mye av denne tiden? Anonymous poster hash: b4c2e...939
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Jeg har som sagt vært på sykehus, jeg har derfor ikke brukt mye tid med han. Jeg vil ta han med til syden i 4 dager. 2 dager er litt lite for en slik tur Anonymous poster hash: e72af...28f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 1.mai helgen er en fin helg å reise bort. Anonymous poster hash: c866a...2ef
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Tid med mamma er viktigere enn barnehage! Tenk når han begynner på skolen, da kan du ikke ta han fri for å reise på ferie! Hadde gjort det nå! Anonymous poster hash: 7b447...9f2
Camilla<3 Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Klart han vil være med mammaen sin! Han er vel redd for at du skal bli syk og være borte igjen! Bhg er vel til for at voksne skal kunne jobbe, han har vel ingen plikt i å være der. Og hvis han har falt utenfor som du skriver, så kan da ikke noen dager til ha noe å si. Han kommer inn i miljøet igjen uavhengig av det Lykke til med "kampen"
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #8 Skrevet 19. april 2015 Når du har hovedomsorgen kan du bestemme om barnet skal ha fri. Barnehage er heller ikke obligatorisk. Jeg gir ofte datteren min fri på fredag / mandag så vi kan ta en langhelg sammen. Det er privilegiet ved å ha barnehagebarn. Når de begynner i skolen blir det slutt på sånt. Ta barnet med på tur med god samvittighet:) Anonymous poster hash: f0f55...842
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 Du har hovedomsorgen, og da bestemmer du! Du trenger heller ikke drøfte dette med far. Anonymous poster hash: 061ea...5e8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #10 Skrevet 19. april 2015 Du har hovedomsorgen, og da bestemmer du! Du trenger heller ikke drøfte dette med far. Anonymous poster hash: 061ea...5e8 Selvsagt må en utenlandsreise drøftes med far. Kanskje vite hva du prater om før du svarer? Anonymous poster hash: 7b578...9b8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #11 Skrevet 19. april 2015 Du har hovedomsorgen, og da bestemmer du! Du trenger heller ikke drøfte dette med far. Anonymous poster hash: 061ea...5e8 Selvsagt må en utenlandsreise drøftes med far. Kanskje vite hva du prater om før du svarer? Anonymous poster hash: 7b578...9b8 Men det er vel ikke selve reisen eller reisemålet som er problemet for far, men det å ta fri fra barnehagen. Og HI kan gi barnet fri fra barnehagen når hun måtte ønske. Det trenger hun verken å spørre eller drøfte med far. Anonymous poster hash: f0f55...842
Englenemine Skrevet 19. april 2015 #12 Skrevet 19. april 2015 Du har rett. Tid med deg er viktigere enn å være 2 dager i bhg.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #13 Skrevet 19. april 2015 Du har hovedomsorgen, og da bestemmer du! Du trenger heller ikke drøfte dette med far. Anonymous poster hash: 061ea...5e8 Selvsagt må en utenlandsreise drøftes med far. Kanskje vite hva du prater om før du svarer? Anonymous poster hash: 7b578...9b8 Nå svarte jeg på om far kan nekte henne å ta barnet fri fra barnehagen! Anonymous poster hash: 061ea...5e8
Kathrine. Skrevet 19. april 2015 #14 Skrevet 19. april 2015 2 dager til borte fra barnehagen Gjør da ingenting. Verre når han begynner på skolen. Så dette er kanskje siste sjanse til en billig sydentur også.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #15 Skrevet 19. april 2015 Æhhhhh, jo to dager borte gjør noe, når mor skriver her at han allerede faller utenfor. Barnet har sosiale relasjoner i barnehagen, er en grunn til at det å ha deltidsplass eller å komme i barnehagen etter kl 9 ikke passer for alle barn. Jeg skjønner mor godt her, og tenker at mor og barns forhold har godt av dette, men at det ikke kanskje er det beste med tanke på barnets trivsel. (Ja alle er borte fra bhg to dager i helgene, men midt i uka leker de andre, styrker vennskap, og dette barnet er borte. Da finner de andre andre barn og leke med, og det er vanskeligere for gutten å komme inn i lek neste gang...) Anonymous poster hash: 1774d...e38
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #16 Skrevet 19. april 2015 Jeg hadde tatt en uke i syden! Klart du skal trygge han med å være med deg. Anonymous poster hash: 2ab06...322
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #17 Skrevet 19. april 2015 Er ikke fan av å holde unger borte fra barnehagen, da jeg mener de har det veldig bra med å få være der og får alt det barnehagen har å gi. Men i dette tilfelle må jeg si meg enig med mor. 2 dager er ikke det samme som to uker eller to måneder. Både du og gutten har godt av å få litt kvalitets tid sammen og å nekte deg å ta han ut 2 dager er bare barnslig. Hadde forstått far om det bar 2 uker/måneder, da med tanke på at han har vært mye borte, men 2 dager har ingenting å si fra eller til med barnehagen. Her burde far fire på kravene sine. Anonymous poster hash: 8273e...642
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #18 Skrevet 19. april 2015 Mange langhelger i mai! Men 4 dager i syden er jo litt lite. Bruker som regel en dag i reis, komme fra og en dag hjemover. Anonymous poster hash: 88947...ecf
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #19 Skrevet 19. april 2015 Reis pinsehelgen da vel, så blir det bare en fridag. Anonymous poster hash: 7616f...9ed
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #20 Skrevet 19. april 2015 Reis med god samvittighet! Du trenger ikke diskutere det med far engang- med hovedomsorg kan du ta barnet med på ferie når du måtte ønske. Om du har mulighet så bli litt lengre i syden;-) Anonymous poster hash: 51268...6bd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #21 Skrevet 19. april 2015 Be far lytte på 6 åringen. Han skriker høyt om mer samvær med deg fordi det er behovet hans. Så klart er mor viktigere for barnet enn barnehagen. Du som omsorgsperson er viktigere enn en ansatt barnehagepedagog. Ingen er då varm og god som mamma. Venner blir ikke viktigere enn foreldre før i tenårene. Mye mer læring på langtur med mamma enn tur i barnehagen. Da mitt barn var 6 år, dro vi på tur til New York. Helt gull. Ble sunget kjærlighetssanger til hver dag, og turen huskes enda årevis etterpå. Far aner ikke hva han prater om. Spør bhg også hva de tror. Anonymous poster hash: 8131c...5d6
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #22 Skrevet 19. april 2015 Hva er greia med noen her? Faller utenfor, samhollet ? Altså mamma er viktigst. 6 åringen savner mamman! Det savnet kan ingen av ungene ellere de ansatte bøte på. Latterlig komme med sånt. Ta så lang og deilig ferie du ønsker. Bf har ingenting han skulle ha sagt med mindre du trenger hans signatur på pass. Da kan han stikke kjepper i hjulet ja. Anonymous poster hash: 85a25...34c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #23 Skrevet 19. april 2015 Har en gutt som er 6 år. Han går i bhg, og skal selvfølgelig begynne på skole til høsten. Det siste halvåret har han vært veldig mye borte fra bhg pga sykdom og diverse. jeg har vært mye syk det siste året, og jeg har vært mye på sykehus. Jeg føler derfor at jeg har fått veldig lite kvalitetstid med han, og han gir også sterkt uttrykk for dette. Han vil ikke i bhg. Han gråter og klamrer seg fast i meg. Han vil heller ikke til pappa, han sier at han bare vil være med meg. Jeg ønsker nå å ta han med meg en tur, bare oss to, men det innebærer at han igjen må ta fri to dager fra bhg. Han har allerede gått glipp av mye der, og jeg føler at han har falt litt utenfor. Samtidig så føler jeg at vi trenger tid bare oss to. At han føler at mamma har tid til han, og at vi kan gjøre mye gøy sammen i disse dagene. Far har slått seg helt vrang, og sier at jeg ikke får lov til å ta han fri fra bhg disse to dagene. Jeg er helt enig i at bhg er viktig, men er det ikke også viktig at han får tid med meg? Jeg har hovedomsorgen. Anonymous poster hash: e72af...28f 2 dager borte fra barnehagen for å være sammen med sin mor som har vært på sykehus? Det er da ingenting! Gjør heller det, 2 dager i barnehagen er ikke 2 dager på høyskolen Anonymous poster hash: f8c18...e35
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #24 Skrevet 19. april 2015 Tusen takk for svar, og alle meninger damer! Jeg mener at bhg absolutt er viktig, men tid med meg er viktigst, nå som det har vært en turbulent periode for gutten. Jeg har hatt kreft, og jeg har nesten ikke sett han på 6 mnd. Har selvfølgelig vært noen dager hjemme, og han har besøkt meg på sykehus, men det er absolutt ikke det samme. Jeg føler virkelig at vi trenger litt tid sammen nå. Anonymous poster hash: e72af...28f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #25 Skrevet 19. april 2015 Hva er greia med noen her? Faller utenfor, samhollet ? Altså mamma er viktigst. 6 åringen savner mamman! Det savnet kan ingen av ungene ellere de ansatte bøte på. Latterlig komme med sånt. Ta så lang og deilig ferie du ønsker. Bf har ingenting han skulle ha sagt med mindre du trenger hans signatur på pass. Da kan han stikke kjepper i hjulet ja. Anonymous poster hash: 85a25...34c Det er da aldeles ikke latterlig at andre barna da velger andre lekekamerater fremfor denne gutten når han kommer tilbake. Det som er latterlig er nok fin pedagogisk psykologiske kunnskap om små barns relasjoner. Betyr ikke at det ikke er viktig at gutten er med mor, men at det er tøft når han allerede sliter i bhg å være borte enda mer. Les deg opp på emnet med noen år på skolebenken og 15 år praksis i faget, så skal du gå lov å kalle utsagnet mitt for latterlig... Anonymous poster hash: 1774d...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå