nasse nøffen Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 (endret) Ser på et annet innlegg at det er helt uaktuellt... Hvordan gjør dere det? Selv har jeg ingen stebarn. Men min stefar har satt meg opp som arving sammen med sine barn. Det er underskrevet... Han er vel veldig snill han da=) Jeg har en velstående far selv, så blir endel der også en dag. Min mann og jeg har en felles , og jeg en alene fra før. Vår felles vi jo arve oss begge, mens min vil kun arve meg. Hun arver jo også sin far. Så det hadde jo blitt urettferdig for fellesbarnet, dersom min datter skulle fått halvparten av vår felles, og hele etter sin far( han har ingen flere barn) Endret 18. april 2015 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Jeg og min mann har to barn sammen, og jeg har en datter fra tidligere. Min datter vil arve sin stefar på lik linje med fellesbarna, dette var det min mann som først begynte å tenke på. Hovedgrunnen til dette er at hennes biologiske far ikke eier nåla i veggen, det gjør for så vidt ikke andre i familien hans heller. I tillegg har min mann vært i livet hennes fra hun var tre år, nå er hun snart 18. Faren har alltid vært fraværende, og ikke bidratt hverken økonomisk eller praktisk (har ikke bidragsevne). Anonymous poster hash: da991...e96
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Hos oss er det min og våre. Vi har bestemt oss for å likestille alle barna som vokser opp i vårt hjem. Min vil også arve sin far, men slik jeg ser det, og min mann er enig, er det fra min familie pengene evt vil komme. Da blir det ganske urettferdig om jeg skulle falle fra først, ettersom min mann vil da arve 1/3 av dette som vil kun tilgodekomme felles barna. Derfor vil vi at alle barna skal være likestilte, men at vi skal da kunne sitte i uskiftet bo. Anonymous poster hash: 62fa9...053
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Hos oss er det min og våre. Vi har bestemt oss for å likestille alle barna som vokser opp i vårt hjem. Min vil også arve sin far, men slik jeg ser det, og min mann er enig, er det fra min familie pengene evt vil komme. Da blir det ganske urettferdig om jeg skulle falle fra først, ettersom min mann vil da arve 1/3 av dette som vil kun tilgodekomme felles barna. Derfor vil vi at alle barna skal være likestilte, men at vi skal da kunne sitte i uskiftet bo. Anonymous poster hash: 62fa9...053 Dere har ikke mulighet til å bestemme at dere skal sitte i uskifte. Hvis du dør først, er det ditt særkullsbarn som avgjør dette. Dersom barnet ikke er myndig, er det bare til å glemme. Da kommer overformynderiet inn i bildet. Anonymous poster hash: da991...e96
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Hos oss er det min og våre. Vi har bestemt oss for å likestille alle barna som vokser opp i vårt hjem. Min vil også arve sin far, men slik jeg ser det, og min mann er enig, er det fra min familie pengene evt vil komme. Da blir det ganske urettferdig om jeg skulle falle fra først, ettersom min mann vil da arve 1/3 av dette som vil kun tilgodekomme felles barna. Derfor vil vi at alle barna skal være likestilte, men at vi skal da kunne sitte i uskiftet bo. Anonymous poster hash: 62fa9...053 Anbefaler deg å ta en titt i arveloven. Det dere tror dere har avtalt er lovstridig, og vil ikke kunne gjennomføres i mange tilfeller. Sett dere inn i regler, slik at det ikke kommer problemer ved evt. dødsfall. Anonymous poster hash: 88c5d...26f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #6 Skrevet 19. april 2015 Du tenker det blir urettferdig for deres fellesbarn at ditt barn skulle arve sin stefar. Men du synes det er veldig greit at du arver din stefar, i tillegg til din far. Hvorfor tenker du ikke likt her? Da bør du synes dette er urettferdig overfor barna til din stefar? I tillegg skriver du at din far har mye du skal arve? Anonymous poster hash: ee863...944
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #7 Skrevet 19. april 2015 Du tenker det blir urettferdig for deres fellesbarn at ditt barn skulle arve sin stefar. Men du synes det er veldig greit at du arver din stefar, i tillegg til din far. Hvorfor tenker du ikke likt her? Da bør du synes dette er urettferdig overfor barna til din stefar? I tillegg skriver du at din far har mye du skal arve? Anonymous poster hash: ee863...944 Hehe, tenkte akkurat det samme. Urettferdig kaller hun det, men flott når det gjelder henne selv;-) Anonymous poster hash: 35cb7...524
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #8 Skrevet 19. april 2015 Ja, svar på det hi hvorfor er det ikke urettferdig?? Anonymous poster hash: a1ba4...d31
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 Hos oss er det min og våre. Vi har bestemt oss for å likestille alle barna som vokser opp i vårt hjem. Min vil også arve sin far, men slik jeg ser det, og min mann er enig, er det fra min familie pengene evt vil komme. Da blir det ganske urettferdig om jeg skulle falle fra først, ettersom min mann vil da arve 1/3 av dette som vil kun tilgodekomme felles barna. Derfor vil vi at alle barna skal være likestilte, men at vi skal da kunne sitte i uskiftet bo. Anonymous poster hash: 62fa9...053 Dere har ikke mulighet til å bestemme at dere skal sitte i uskifte. Hvis du dør først, er det ditt særkullsbarn som avgjør dette. Dersom barnet ikke er myndig, er det bare til å glemme. Da kommer overformynderiet inn i bildet. Anonymous poster hash: da991...e96 Joda, det kan man, men da må særkullsbarnet signere kontrakt på at det er greit, og det kan ikke skje før barnet er myndig. Vi har snakket med advokat som er spesialist på arvelov som har satt opp et forslag for oss. Så da vi satser på at jeg "holder koken" til dess Anonymous poster hash: 62fa9...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå