Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Hei folkens! Trenger synspunkter... Jeg er gravid med en muslimsk mann. Vi spiser begge svin. Ikke i store mengder. Men en pølse her og litt bacon der. Hans mor har aldri sagt noe på dette heller. Men nå som jeg venter et halvt muslimsk barn...Ja slik ordlegger hun seg...så bør jeg avstå fra svin?! Hallo... Din sønn spiser svin.. Hun mener at barnet bør få velge selv i større alder og at jeg ikke bør introdusere haram for barnet. Og jeg bør avstå fra svin så lenge jeg bærer barnet og så lenge jeg ammer. Hva mener dere? Min bedre halvdel sier at det er lettere for meg om jeg bare føyer henne om jeg ønsker et godt forhold til familien. Men er ikke dette litt på kanten til kontroll over et annet menneske??? Jeg er redd for at dette da kan være begynnelsen på en hel masse annet. Selv spiser hun svin i smug!!! Anonymous poster hash: b67aa...b8f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Din svigermor kan ikke bestemme hva du skal spise. Enkelt og greit Anonymous poster hash: 35fb7...98b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Jeg mener at det er du og mannen din som er foreldre til barnet deres. Dere to velger hvordan barnet skal oppdras. Så lenge dere begge spiser svin ser jeg ingen grunn til å nekte barnet det, det kan alltids ta et valg om å avstå selv når det blir gammelt nok til å forstå.
mimlen Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Hun har ikke noe med oppdragelse av deres barn og hva du spiser har hun heller ikke noe med.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Dette er garantert bare begynnelsen på noe mer.... Bare det at mannen din støtter sin mor her, sier hva du har i vente. Anonymous poster hash: e4d9f...8e7
*flux* Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Jeg tenker det koster deg lite å si at du ikke gjør det. Må du spise en pølse så gjør det uten å fortelle henne.
Oktavia Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Kjenner meg igjen her faktisk. Ikke at hans familie vet noe ennå. Vi har ikke sagt noe til noen. Men tenker at det kommer endel kommentarer. Hvordan løse dåp/navnfest? Hva om det blir en gutt???? Omskjæres??? Min eks samboer er omskjært. Men selv om han har gått ut av forholdet så har han jo rett til sine meninger. Jeg hadde nok ikke latt meg presse eller overtale. Det er i allefall min plan... Følge mine følelser og sunn fornuft. Jeg spiser ikke svin foran dem, men legger ikke om mitt liv fordi jeg bærer et barn som ikke har valg noen religion selv ennå. Er troende selv, ja, men er ikke med i norske kirka eller i noe annet bønnehus. Min tro er i hjertet. Ikke i magen
Novemberdama Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Hvorfor i alle dager må svigermoren din få vite hva du spiser? Tar du deg en baconpølse på bensinstasjonen i morgen MÅ du jo ikke ringe henne og fortelle det. Skjønner ikke problemstillingen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Sorry, men slik blir det nok når du velger å få barn med en muslim.... Anonymous poster hash: eb9ad...a2a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #10 Skrevet 18. april 2015 Jeg hadde no bare sagt at jeg ikke spiste svin til svigermor jeg. Regner med at hun ikke bor med dere og får med seg hva d spiser, så får du heller spise svin når hun ikke er på besøk hos dere. Hadde ikke giddet å lage noe oppstyr, så får du be mannen være med på løgnen. Han spiser svin selv så skjønner ikke hvorfor han er enig med moren. Anonymous poster hash: 92369...0e5
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #11 Skrevet 18. april 2015 Spiser han gris er han ikke muslim. Anonymous poster hash: 0ea6a...8e0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #12 Skrevet 18. april 2015 Og om ungen din ønsker å bli muslim, noe som svigerfamilien din ikke er (da de spiser gris osv), så kan hn konvertere, og dermed blir all grisespisingen tilgitt. Anonymous poster hash: 0ea6a...8e0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #13 Skrevet 18. april 2015 Selvfølgelig kan hun mene det. Like selvfølgelig spiser du hva du vil. Anonymous poster hash: 35ed3...d1d
LilleVilje Skrevet 18. april 2015 #14 Skrevet 18. april 2015 Det spørs jo hvor mye energi du skal legge inn i å statuere et eksempel og vise at du bestemmer selv. Hvis mannen din mener du skal gjøre som svigermor sier for enkelhets skyld, vil han godta at du spiser svin og bare skjuler det for henne? Eller vil det skape problemer mellom dere? Hvor viktig er det for deg å vise at du bestemmer selv? Vil du risikere forholdet til svigerfamilien for ikke å risikere å bli bestemt mer over senere - hvis dette er begynnelsen på noe, en tankegang som kan utvikle seg, vil det jo være lurt for deg å sette skapet på plass med en gang, så du ikke blir utsatt for mer alvorlige kontrollforsøk senere. Samtidig kan det jo hende at dette helt oppriktig er viktig for svigermor, og at dette er det eneste hun vil forsøke å kontrollere. Da er det kanskje lurt å ikke gå ut med de største eksplosjonene, i hvert fall. Jeg hadde nok gått for en mellomting - jeg hadde spist det jeg ville (unntatt selvfølgelig det man ikke skal ha som gravid) uten å nødvendigvis flashe det i alle sammenhenger. Men jeg hadde ikke gått inn for å skjule det heller, for det er ikke noe verken din mann eller din svigermor kan bestemme. Du kjenner svigermor og familien, du vet best selv om dette er et enkelttilfelle eller begynnelsen på noe mer - men det er uansett du som bestemmer hva du selv skal spise. Så får du se om det blir problemstillinger rundt det som en annen skrev her; omskjæring, dåp/navnefest/muslimsk feiring, andre ting som kommer senere. Hvis du frykter at det blir problemer med slike ting senere, er det kanskje lettere å stå i mot da hvis du er tydelig nå? Det er jo du og din mann som sammen skal bestemme dette, ikke svigerfamilien eller noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå