Gå til innhold

Hva har kypros å by på?:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av aktiviterer, utflukter, historie, mat? Hva må man få med seg? I hovedsak på Fig free bay!

Anonymous poster hash: 532c2...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, mener fig tree bay!!

Skrevet

Ingen?:-)

Skrevet

Uutholdelig varme. Bra shopping i Larnaca. Pene strender. Ikke særlig god mat. Har ikke vært på utflukter pga. punkt 1.

Skrevet

Var på Kypros i juli/august fjor og syntes det var kjempefint. Var veldig varmt, men på ingen måte uutholdelig. Vi var i Pafos på sørvest-kysten. Flotte utflukter til gamlebyen, fantastiske arkeologiske funnsteder (unesco-listet) og "kongenes gravkamre". Nydelig øy, god mat og vin, og jeg drar helt sikkert tilbake.

Anonymous poster hash: dad35...206

Skrevet

Ta turen til Famagusta, Salmis og dets ruiner. Er en organisert tur, og vel verdt pengene.  Shoppingtur til Larnaca og Nicosia feks.  Har alltid kost meg i 40+ der nede og gå i Nicosia i de varmegradene går helt fint, da det overbygg av trær i hovedgaten som svalner.

Trodosfjellene er verdt et besøk.  Pafos om dere har tid og ork. Ellers så orker man ikke så mye i varmen, men Paralimni er stedet hvor man kan finne kupp vedr shopping.

Badeland i Ayia Napa for lekne. Eller 3 km utenfor  :)

Skrevet

Jeg er vel ikke den rette til å skrive her siden jeg stort sett har negative opplevelser med Kypros.
Vi var I Aya Napa da, og det vil jeg virkelig ikke anbefale.
Dårlig mat og sviiiindyrt.
Maten er ikke nødvendifvis så dyr, men ting å kjøpe er dyrt.
Spesielt hvis du har barn, som gjerne vil ha noe.
Ting du gjerne finner på nille for 10 kroner selges for 100kr der borte, å så himla dårlig kvalitet!
Vi var helt i sjokk over dette, så stemningen ble sur.

Vi var på to forskjellige hotell, første uka mitt i snetrum, andre uka et stykke utfor, og da lærte vi oss at skulle vi ha god mat til en grei peng, så var det utfor sentrum vi måtte gå.

Pizza Hut var dog fantastisk, vi var på flere og pizzaen var himmlesk.
Jeg har vært på pizza hut alndre steder i verden, men den er ikke så god som der nede.
Og jeg liker ikke så godt pizza.

Ellers så kan jeg ikke anbefale tur med "the black pearl" som er en virkelig stor attraksjon.
Det passet ikke for oss egentlig, selv med gutter i beste sjørøveralder.

Men, uasnett, jeg tror bare du må finne ut selv.

Anonymous poster hash: 5d5c0...892
Skrevet

Krystallklart vann og late dager? Digger Fig Tree Bay, reiste med datteren som var 6, hun ville i grunn bare bade og ta det rolig så vi var ikke noe sted. 

Skrevet

Jeg er vel ikke den rette til å skrive her siden jeg stort sett har negative opplevelser med Kypros.

Vi var I Aya Napa da, og det vil jeg virkelig ikke anbefale.

Dårlig mat og sviiiindyrt.

Maten er ikke nødvendifvis så dyr, men ting å kjøpe er dyrt.

Spesielt hvis du har barn, som gjerne vil ha noe.

Ting du gjerne finner på nille for 10 kroner selges for 100kr der borte, å så himla dårlig kvalitet!

Vi var helt i sjokk over dette, så stemningen ble sur.

Vi var på to forskjellige hotell, første uka mitt i snetrum, andre uka et stykke utfor, og da lærte vi oss at skulle vi ha god mat til en grei peng, så var det utfor sentrum vi måtte gå.

Pizza Hut var dog fantastisk, vi var på flere og pizzaen var himmlesk.

Jeg har vært på pizza hut alndre steder i verden, men den er ikke så god som der nede.

Og jeg liker ikke så godt pizza.

Ellers så kan jeg ikke anbefale tur med "the black pearl" som er en virkelig stor attraksjon.

Det passet ikke for oss egentlig, selv med gutter i beste sjørøveralder.

Men, uasnett, jeg tror bare du må finne ut selv.

Anonymous poster hash: 5d5c0...892

Rart en sitter med så forskjellige inntrykk av et sted? Bare elsker Kypros og ræl kjøper man ikke , med midre en trenger det. Lære seg å si nei til avkommet :) Eller ha med ræl hjemmenifra. Godt vi er forskjellige og selv setter ikke jeg mine ben i Tyrkia feks.

Skrevet

Nydelig mat

Sol sol og atter sol - herlig!

Klart rent vann

Mye å oppleve og se

Middels priser

Hyggelige og høflige mennesker

Rent og pent

Jeg har ingenting negativt å si om Kypros. Vi er 3 km fra Fig Tree Bay hver sommer. 12te året på rad nå.

Anonymous poster hash: 89e07...545

Skrevet

Pizza Hut var dog fantastisk, vi var på flere og pizzaen var himmlesk.Jeg har vært på pizza hut alndre steder i verden, men den er ikke så god som der nede.

Ja, sørg for at du ikke går glipp av den kypriotiske spesialiteten pizza. Har du ikke vært på Pizza Hut, så har du ikke vært på Kypros imo.

Anonymous poster hash: dad35...206

Skrevet

Takk for svar! Bare jeg og mannen som skal en uke å pleie forholdet... Ikk noe partytur. Vi er usikker på når vi skal reise, jeg vil reise i august men han syns det er for varmt der da... Og vi kan ikke i juni, juli, september. Di andre mnd syns jeg det begynner å bli kaldt der iflg. værkartet. Ønsker 25+ i vannet jeg da..

Skrevet

Jeg ville ikke dratt til Fig tree bay for å pleie forholdet. Der kryr av barnefamilier. Hva med Barcelona? Flott bystrand, masse shopping og gode restauranter.

Skrevet

Jeg ville ikke dratt til Fig tree bay for å pleie forholdet. Der kryr av barnefamilier. Hva med Barcelona? Flott bystrand, masse shopping og gode restauranter.

Men det var eneste som matcher vår kriterie: varmt og klart vann, kort reisevei og opplevelser.

Vi skal på båtturer, til de troodosfjellene på jeeptur, vingårder, snorkle, kjøre vannscooter:-) og shoppe litt og dra ut å spise masse! Jeg synes det høres topp ut:-)

Skrevet

Og vi skal ikke påe noe typisk familehotell.. Skal leie på ett veldig billig hotell med ikke så veldig høy standard så tviler på at det kryr av barnefamilier der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...