Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Min mann har allerede to snart voksene barn, mens jeg nå venter vårt (mitt) første barn. Han har gammel gjeld, og ikke noe voldsom god økonomi. Selv om den nå er på rett vei. Jeg derimot har stålkontroll på min økonomi, og har opparbeidet meg en del formue. Det jeg er redd for er at hans barn skal føle at det er stor forskjellsbehandling når den lille kommer, fordi denne kanskje får mye mer enn hva de har gjort. Som blant annet startpenger når den skal flytte for seg selv, billappen o.l. Hans barn har ikke fått lappen, og har aldri blitt spart noe til. Samme blir det med fremtidig arv. De vil få minimalt etter far, mens det nye barnet vil arve mye etter meg. Er dette en problemstilling jeg bør være bekymret for? Anonymous poster hash: b0654...ab9
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 De kan jo være så heldige at du dør først. Da arver mannen deg og så arver hans barn ham. Da blir arven likere fordelt mellom søsknene. Anonymous poster hash: a7161...22d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 De kan jo være så heldige at du dør først. Da arver mannen deg og så arver hans barn ham. Da blir arven likere fordelt mellom søsknene.Anonymous poster hash: a7161...22d Stemmer det? Hennes barn blir hennes livsarving og vil arve formuen. Eller tar jeg feil? Anonymous poster hash: 3f0ee...2ad
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Er dere gift? Anonymous poster hash: 8f35b...8e5
Muff Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Jeg tror det stemmer at dette barnet blir min livsarving. Det skal det også sies at vi ikke er gift, har bare for vane å kalle han mannen min
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Det er forskjell på om man er gift eller ikke når det gjelder arv osv Anonymous poster hash: 8f35b...8e5
Gjest Antarctica Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Barna til mannen din har en mor. Det er henne de skal arve. Mannen din har vel ellers noen år på seg til å investere i framtida, hvis hans største bekymring er hva han etterlater seg?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Mannen din blir ikke å arve en krone hvis du dør. Det er barnet ditt som arver.Vi er samboere med stor formue og hvis jeg eller han sprekker så er det ungen som får alt. Anonymous poster hash: cc657...b8d
Muff Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Det er jeg som er bekymret.. Jeg ønsker å gi mitt barn en så god sikring som mulig for fremtiden ( vel og merke uten at barne selv vet at den får en god sparekonto) jeg ønsker å gi barnet billappen. Dra på ferier ++ Dette er goder hans barn aldri har fått noe særlig av. I tillegg har han mer en nok med å betale ned gjeld of prøve å spare noe til sine pensjonsår. Han er en god del år eldre enn meg.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #10 Skrevet 18. april 2015 Jeg er noen år yngre enn mine helsøsken og fikk flere ting enn dem pga bedre økonomi. Det er ikke noe du kan gjøre med stebarnas barndoms økonomi Anonymous poster hash: 2349a...9fe
Nyttårs barn Skrevet 18. april 2015 #11 Skrevet 18. april 2015 Det er jeg som er bekymret.. Jeg ønsker å gi mitt barn en så god sikring som mulig for fremtiden ( vel og merke uten at barne selv vet at den får en god sparekonto) jeg ønsker å gi barnet billappen. Dra på ferier ++ Dette er goder hans barn aldri har fått noe særlig av. I tillegg har han mer en nok med å betale ned gjeld of prøve å spare noe til sine pensjonsår. Han er en god del år eldre enn meg. Det er ikke din feil at "mannen" ikke har hatt styr på økonomien sin. Spar til barnet ditt med god samvittighet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå