Gå til innhold

Hva er du god/dårlig på som forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: cf53c...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er god på å se og høre barna mine, følge dem opp praktisk ifht barnehage og aktiviteter, sosialisere dem og ha med venner hjem, kjenne vennene deres, gjøre aktiviteter sammen med dem og lese og leke med dem. Jeg er også god på å servere dem et greit kosthold, være bevisst hvilke verdier jeg ønsker å lære dem og utvikle dem emosjonelt. Jeg er god på å si unnskyld om jeg har vært urimelig.

Jeg er dårlig på å styre temperamentet mitt i enhver setting, og kan bli sint på barnet for småting som egentlig handler om at jeg er sliten eller lei av summen av noe barnet har gjort over tid men som det er for lite til å sette i sammenheng. Jeg kan tidvis skjemme bort barna fordi jeg liker å gi dem ting, selv om det ikke nødvendigvis er bra for dem å få så mye.

Anonymous poster hash: 6759c...a47
Skrevet

Hadde jeg ikke visst bedre så skulle jeg tro du skrev om meg :)

Jeg er helt lik deg!

Skrevet

Jeg vil si jeg er ei god mor som gir kjærlighet, trygge grenser, følger dem opp på aktiviteter, tar kontakt med andre foreldre for å sosialisere barna, tar dem ofte med i skog og mark, lar dem teste nye ting og syr ikke puter under armene på dem. Jeg tror de har det de trenger, og har faste grenser og gode rutiner som funker godt. 

Jeg er utålmodig og liker at ting skal skje med en gang, så kan til tider bli litt surkete og irritert om barna somler. Jeg er også veldig rastløs og liker at det skjer noe hele tiden, så til tider tror jeg kanskje det kan bli litt mye for barna når jeg begynner å styre med ting og ta dem med hit og dit. Prøver så godt jeg kan å senke skuldrene og roe meg ned, men det er ikke så lett :P

Jeg tåler ganske mye før jeg blir sint.

Anonymous poster hash: d17f7...109
Skrevet

Jeg er god til å la ungene leke og herje uten at jeg bryr meg om bråk og rot, jeg er nøye med kosthold og mener det bare er bra å komme seg ut på tur i helgene.

Jeg er litt utålmodig når det kommer til somling og enkle beskjeder, og blir lett hissig og kjeftete hvis jeg snakker for døve ører.

Anonymous poster hash: e7f95...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...