Gå til innhold

faste utgifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med to små, og føler at jeg konstant har en presset økonomi til tross for at jeg tjener greit. Jeg tenkte jeg skulle se hvor jeg kan spare penger og tenkt at jeg må jo være ufornuftig siden jeg alltid går i null og ikke klarer å spare opp noen form for buffer.  Satte opp et budsjett nå og tok med alle faste utgifter. Holdt på å gå i bakken: faste utgifter er på 30 420 kroner. Har da tatt med gjennomsnitt på nrk lisens, kommunale avgifter etc per måned. Dette er utgifter som ikke kan reduseres. Har forhandlet rente med banken, byttet forsikringsselskap, strøm, telefon, satt ned hastigheten på internett og redusert kanaltilbudet. Helt vanvittig! Ingen avis eller blad abonnement heller. 

Jeg har aldri syntes synd på meg selv og tenkt at jeg må lære meg å spare og prioritere nøyere, vet mange har lavere inntekt enn meg... har igjen 8 000 som skal dekke alt av mat, klær, bursdager, fritidsakiviteter etc. til oss alle tre. Det kommer jo så altfor ofte noe uforutsett enten det er selskaper, barna blir invitert med på kino o.l. Vet at vi klarer oss godt på det, men forstår jo nå hvorfor jeg føler vi lever fra hånd til munn. Må sjerpe meg ytterligere og ikke kaste bort en krone framover så jeg får en skikkelig buffer!!!!!!

Anonymous poster hash: 25733...88f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjerpe skulle det stå;)

Skrevet

Oj! Det var mange penger på fasteutgifter. Men bra at du har tatt ansvar! :) 

Anbefaler deg YA-bank hvis du skal ha en sparekonto :)

Anonymous poster hash: 04ac0...a86
Skrevet

Oj! Det var mange penger på fasteutgifter. Men bra at du har tatt ansvar! :) 

Anbefaler deg YA-bank hvis du skal ha en sparekonto :)

Anonymous poster hash: 04ac0...a86

takk for tips! alt mottas med takk! blir dyrt når man har ett barn i barnehage og ett på SFO, da mister man jo søskenmoderasjonen. Hadde bedre økonomi når begge var i barnehagen:)

Skrevet

Jeg sitter igjen med ca det samme til alt du nevner samt diesel.

Men har faste utgifter på ca 19000

Anonymous poster hash: 3cbf9...f38

Skrevet

Er i samme situasjon som deg btw

Skrevet

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 3cbf967e558ea39fa55cf9356ae3af38"] 3cbf9...f38 [/acronym]

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 3cbf967e558ea39fa55cf9356ae3af38"] 3cbf9...f38 [/acronym]

Hvor mye klarer du å spare i måneden? Synes det er litt vanskelig å se for meg hvor mye jeg kan klare å spare siden jeg fra før av aldri går ut å spiser eller kjøper en kaffekopp her eller der... 

HI

[i]Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 25733cb5ac1be3d418fd9521db47c88f"] 25733...88f [/acronym] [/i]
Skrevet

Hvor mye klarer du å spare i måneden? Synes det er litt vanskelig å se for meg hvor mye jeg kan klare å spare siden jeg fra før av aldri går ut å spiser eller kjøper en kaffekopp her eller der...

HI

Jeg kjøper aldri noe ekstra selv. Ikke klær til meg selv omtrent og aldri blader! Spiser ikke ute. Sparer ikke til meg selv, men 1500 totalt til barna.

De gangene jeg får gassregning, årsavgift etc så går jeg nesten i minus ..

Skrevet

Jeg sparer 300 kr i måneden fast, har automatisk trekk fra lønnskonto på lønningsdag over til en konto jeg ikke har i nettbanken. Ikke så mye, men det gir en liten buffer.

Har i tillegg en boks på kjøkkenet som jeg legger mynter på. Tømmer lommeboka jevnlig og putter i boksen. Vekser inn dette (mest kronestykker) når det er noe spesielt og da er det gjerne mellom 300 og 500 kr i den. Veksler den inn nå til 17.mai så har vi litt ekstra til pølse og is.

Anonymous poster hash: 160fa...0ea

Skrevet

Takk for svar. Som dere sier er det nok lurt å spare i det små. Det er nettopp de månedene hvor det er noe ekstra (som 17.mai) etc. som tar litt knekken på økonomien av og til. Mars var en forferdelig måned (som den er hvert år og for alle), men der fikk jeg heldigvis jobbet ekstra i januar og februar så jeg fikk betalt det jeg skulle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...