Gå til innhold

Bytte skole på en 2. klassing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer?

Han er veldig godt integrert der han går nå. Nå går han i klasse med barn som han har gått i samme barnehage med, og som han har kjent hele livet.

Han er en forsiktig og sjenert gutt.

Jeg har fått jobbtilbud i en by, ca 40 mil unna, og vurderer å takke ja, men jeg er skeptisk til å flytte barnet.

Noen som har erfaringer, og hvordan gikk det?

Har også en som skal begynne i 1. klasse til høsten. Han vil jo heller ikke kjenne noen fra før.

Anonymous poster hash: e3fce...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen med erfaringer?

Han er veldig godt integrert der han går nå. Nå går han i klasse med barn som han har gått i samme barnehage med, og som han har kjent hele livet.

Jeg har fått jobbtilbud i en by, ca 40 mil unna, og vurderer å takke ja, men jeg er skeptisk til å flytte barnet.

Har også en som skal begynne i 1. klasse til høsten. Han vil jo heller ikke kjenne noen fra før.

Om en MÅ så må en jo, men jeg hadde gjort ganske mye for og ikke å ta skolebytte.

Jeg byttet flere ganger selv i oppveksten og det er ikke aktuelt for barna mine.

Anonymous poster hash: 6bbd2...3d3

Skrevet

Jeg byttet skole da jeg gikk i 2. klasse. Jeg gruet meg i et halvt år før det skjedde, men det gikk veldig bra. Jeg var også ganske sjenert den gang. 

Anonymous poster hash: 34920...f8c
Skrevet

Vi byttet skole da barnet skulle begynne i 3.klasse. gikk smertefritt ☺☺

Fikk mange nye venner og kom fort inn i klassen. Dette er flere år siden og kan ikke se noen senvirkninger så langt 😊 går nok helt fint.

Anonymous poster hash: ecdf9...96e

Skrevet

Vi flyttet fra Finmark til Østfold da jeg begynte i 3. Klasse. Gikk veldig fint. Ble mer tilpasningsdyktig enn andre. Var jo svært ulike sosiale koder. Nå er jeg en kamelon og på bølgelengde med alle.

Anonymous poster hash: 1d372...399

Skrevet

Min eldste byttet skole til mellom andre og tredje klasse. Hun flyttet fra å kjenne alle, til å ikke kjenne noen. Jeg gruet og bekymret meg mye på forhånd, hun gruet seg litt. Det gikk helt uten problemer. Lenge ventet jeg på reaksjonen, men nå er det 9 år siden, så kan nok konkludere med at det gikk fint. Hun er nokså utadvendt og trygg på seg selv, mulig det gjorde det lettere.

Skrevet

Noen med erfaringer?

Jeg tenker at å bytte nå bør gå helt greit. Om noen år derimot, er det nok tyngre å starte med blanke ark, så drere bør vurdere om dette er et sted dere ønske å bli værende.

Anonymous poster hash: 2d2f3...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...