Gå til innhold

Flere med små som gikk sent (etter 18 mnd) og

Anbefalte innlegg

Skrevet

der det var flere ting som var forsinket/galt.

Har en som ikke går enda og som heller ikke snakker og er generelt veldig sen. Andre som har vært i samme situasjon og kan dele litt og fortelle hva som var galt og ble gjort? Føler meg litt alene.

Anonymous poster hash: 37ce7...229
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han begynte når han var 17 mndr, og eier ikke kordinasjon i alder av 3 år. Snubler lett i beine og går litt stakato. Språket begynte han også seint med, men kommer seg stadig. Helsestasjon er ikke urolig og er vistnok flere som er slik. De tre andre her, gikk da de var 10 mndr og snakket som en foss fra halvannet til to år alder.

Er ikke noe galt og kan vel legge til at faren hans var en smule treg/ forsinket vedr gange og språk.

Skrevet

Min tok sine første skritt alene like før 18 mnd, men begynte ikke å gå før nærmere 19 mnd.

Jeg har ikke visst hva som var normalt i forhold til språk, men han hadde ikke noe språk utover mamma/pappa, der/den, og brrr (billyd) da han var 18 mnd og begynte i bhg. 

Vår helsesøster var heller ikke bekymret på 18 mnd. kontrollen og vi har ikke hatt noen kontroller etter det, så jeg vet ikke hva som er "innenfor normalen" i forhold til motorikk og språk for hans alder nå. Han ble 2 år i mars og vi venter på innkalling til 2 årskontroll.

Når jeg innimellom får sjansen til å observere andre barn på samme alder ser jeg at de alltid (så og si uten unntak) virker stødigere og raskere enn han. De har også etter min mening mer språk enn han. Min sønn begynte å si flere og flere ord ca fra litt før jul. Da var han altså rundt 20/21 mnd? Nå snakker han masse,masse, men har ikke så rent språk så det er nok mye vi foreldre forstår som ikke alle andre ville forstått. 

Jeg aner altså ikke om dette er innenfor normalen eller ikke. Men ditt barn 18-19  mnd, da eller? 

Skrevet

16 mnd. Går ikke og sier bare mamma og pappa såvidt:

Var sen med å sitte, snu seg fra mage til rygg etc.

Anonymous poster hash: 7b2c6...0f0

Skrevet

Ingen som har barn over 18 mnd? 

Anonymous poster hash: 37ce7...229
Skrevet

Poden her gikk uten støtte når han var 22 mnd. Er også treg i språk. Vi har gått jevnlig til fysioterapeut, blitt fulgt opp av barnepoliklinikken og har nylig begynt hos manuell terapeut. I følge alle disse er han bare en av de trege, og alt som skal til nå er trening, trening, trening.

Anonymous poster hash: 58378...11f

Skrevet

Sånn var gutten min også,han begynte ikke å gå før han var 20 månender.

Han gikk fast til fysioterapaut å øvde selvsagt hjemme på øvelsene vi fikk av hun.

Han var veldig treg med snakkingen også,når han begynte i barnehagen rett før han var 2 år så sa han knapt 3-4 ord.

Men når han skulle på kontroll på helsestasjonen når han var 2.5 år så sa han nesten alle ordene på arket og snakket små setninger.

Barnehagen jobbet mye med språket i barnehagen å det hjalp nok veldig :)

Å vi øvde også mye hjemme.

Anonymous poster hash: eae0c...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...