Gå til innhold

Styrtfødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med tredjemann og bor 1 time unna sykehuset. De to forrige gangene har jeg hatt styrtfødslet (første gang tok det 74 minutter hvor jeg fødte i ambulansen og andre gang 53 minutter hvor jeg fødte i gangen hjemme) og lurer på om det er stor sjanse for styrtfødsel denne gangen også?

Jeg fikk ingen forvarslinger, og riene startet bare med å hagle i ett kjør til det hele var over.

Er redd for å føde hjemme en gang til, at mannen skal være på jobb når det skjer eller at jeg plutselig er i byen og trør.

Anonymous poster hash: bb701...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel første gangen. Andre gangen avtalte jeg med jordmor at jeg skulle bli lagt inn på føden så fort det var det minste tegn til fødsel.. Så jeg dro inn en natt da jeg hadde et innmari nedpress, hadde ikke vondt eller rier. Fikk komme inn på sjekk og hadde 5 cm åpning, ble lagt inn men riene startet ikke. Så dagen etter tok de vannet og babyen var ute nesten kjappere enn første gang :P  Men om du ikke får noen tegn først er det jo litt vanskelig... Du burde snakke med jordmor og legge en plan på hva du skal gjøre.. Ikke noe særlig og gå rundt og være reddd for å plutselig føde hvor som helst ;) 

Anonymous poster hash: 547f6...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...