Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Bor et sted med endel leiligheter. Har felles søppelrom. På vei bort dit hadde jeg med hunden jeg passer. Dette er felles vei for alle husene. Hunden tisset på en hekk som står der. Da kommer det en mann bort og kjefter som bare det. Det var uhygenisk å la hundene tisse overalt og hekken ville komme til å dø. Nå var han lei og ville på neste sameie møte ta opp dette og ha bøter for de som lot hundene tisse på hekkene. For så å ha penger til å kjøpe nye busker. Jeg ble helt paff og visste ikke helt hva jeg skulle si. Svarte bare at jeg trodde busker og trær virkelig tålte det. Synes denne reaksjonen fra mannen var helt på jordet. Trodde ikke det fantes så gale mennesker som kunne kjefte for det. Hvor skal liksom hundene tisse hvis de ikke får tisset ute? Anonymous poster hash: 9e67a...692
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Bor et sted med endel leiligheter. Har felles søppelrom. På vei bort dit hadde jeg med hunden jeg passer. Dette er felles vei for alle husene. Hunden tisset på en hekk som står der. Da kommer det en mann bort og kjefter som bare det. Det var uhygenisk å la hundene tisse overalt og hekken ville komme til å dø. Nå var han lei og ville på neste sameie møte ta opp dette og ha bøter for de som lot hundene tisse på hekkene. For så å ha penger til å kjøpe nye busker. Jeg ble helt paff og visste ikke helt hva jeg skulle si. Svarte bare at jeg trodde busker og trær virkelig tålte det. Synes denne reaksjonen fra mannen var helt på jordet. Trodde ikke det fantes så gale mennesker som kunne kjefte for det. Hvor skal liksom hundene tisse hvis de ikke får tisset ute? Anonymous poster hash: 9e67a...692 Thuja hekk tåler ikke hundepiss. Den blir brun der hunden pisser. Anonymous poster hash: bae15...bc3
Stridsmøy Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Hundepiss tar faktisk knekken på busker og hekker. Spesielt tujahekk tåler hundepiss dårlig. Hvis det er et stort problem med at buskene blir helt nedpissa hele tida og buskene bærer preg av det, så kan jeg skjønne at han ble irritert. Naboen vår la sin hund pisse på tujahekken vår, den ser ikke bra ut og blir ikke bra igjen - er døde brune flekker etter naboens hundepiss.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Det er utidig å la hunder pisse og drite hvor som helst. Vi bor i en vei med mye trafikk, både biler og fotgjengere. Hver eneste dag ser jeg folk la hundene gå inn i hagen vår for å gjøre fra seg både det ene og andre. De fleste plukker jo opp etter seg, men det er unødvendig. Og hunder pisser på portstolpene våre flere ganger daglig. Sier fra tidt og ofte. Anonymous poster hash: 393f0...67f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Thujahekker er så jævla stygge at jeg syns du skal la hunden pisse de ned med god samvittighet Anonymous poster hash: 8a95d...9ee
Stridsmøy Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Thujahekker er så jævla stygge at jeg syns du skal la hunden pisse de ned med god samvittighet Anonymous poster hash: 8a95d...9ee Oppfordre til hærverk er lurt... Som eier av en slik hekk må jeg si meg uenig. Ikke jeg som har planta våre, de fulgte med da vi kjøpte huset. Våre er store og sperrer for innsyn, så jeg vil helst slippe at naboen ødelegger hekken vår!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Dere som er så imot hunder og husdyr generelt,hvorfor flytter dere ikke laaangt vekk fra folk ??? Anonymous poster hash: 564d3...858
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Thujahekker er så jævla stygge at jeg syns du skal la hunden pisse de ned med god samvittighet Anonymous poster hash: 8a95d...9ee Oppfordre til hærverk er lurt... Som eier av en slik hekk må jeg si meg uenig. Ikke jeg som har planta våre, de fulgte med da vi kjøpte huset. Våre er store og sperrer for innsyn, så jeg vil helst slippe at naboen ødelegger hekken vår! Men de ER stygge Anonymous poster hash: 8a95d...9ee
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Men hvis man planter en hekk mot en offentlig vei bør man ikke regne med at slikt skjer? Hvor skal ellers hundene tisse? Og hva med kattene som flyr i sandkasser og vogner og tisser osv. Bedre det? Anonymous poster hash: 9e67a...692
Stridsmøy Skrevet 18. april 2015 #10 Skrevet 18. april 2015 Dere som er så imot hunder og husdyr generelt,hvorfor flytter dere ikke laaangt vekk fra folk ??? Anonymous poster hash: 564d3...858 Aldri sagt jeg har noe i mot hunder og dyr generelt. Og jeg har faktisk hund selv. Som IKKE tisser på akkurat den hekken der. Er andre vekster i hagen som tåler det bedre. Og jeg lar aldri vår hund tisse på andre sine tujahekker eller portstolper.
Stridsmøy Skrevet 18. april 2015 #11 Skrevet 18. april 2015 Thujahekker er så jævla stygge at jeg syns du skal la hunden pisse de ned med god samvittighet Anonymous poster hash: 8a95d...9ee Oppfordre til hærverk er lurt... Som eier av en slik hekk må jeg si meg uenig. Ikke jeg som har planta våre, de fulgte med da vi kjøpte huset. Våre er store og sperrer for innsyn, så jeg vil helst slippe at naboen ødelegger hekken vår!Men de ER stygge Anonymous poster hash: 8a95d...9ee Det har du lov til å mene :-)
Stridsmøy Skrevet 18. april 2015 #12 Skrevet 18. april 2015 Men hvis man planter en hekk mot en offentlig vei bør man ikke regne med at slikt skjer? Hvor skal ellers hundene tisse? Og hva med kattene som flyr i sandkasser og vogner og tisser osv. Bedre det? Anonymous poster hash: 9e67a...692 Forrige huseier som plantet hekken vår. Og den er inne i en blindgate... Tissing på eiendeler og i sandkasser er en uting, men vi med hund kan kontrollere hvor det blir tisset hen i motsetning til de som har katter.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #13 Skrevet 18. april 2015 Syns ikke han skal bli sinna for slikt. Da bør han vel gjerde inn hekken sin da? Anonymous poster hash: e823f...f3b
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #14 Skrevet 18. april 2015 Dere som er så imot hunder og husdyr generelt,hvorfor flytter dere ikke laaangt vekk fra folk ??? Anonymous poster hash: 564d3...858 Det er ikke hunder og husdyr som er problemet, det er eierne av disse dyra. Anonymous poster hash: 52578...820
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #15 Skrevet 18. april 2015 Ikke var det tujahekk heller men en annen type hekk. Og greit å si ifra men kanskje på en pen måte? Jeg mener man må tåle slikt hvis man planter hekk mot en vei. Ellers får man sette opp gjerde. Hi Anonymous poster hash: 9e67a...692
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #16 Skrevet 18. april 2015 Jeg aner ikke hvordan en tujahekk ser ut engang så bikkja mi har sikkert tissa på noen av de. Hva er så spesielt med disse hekkene utenom at de ikke tåler naturlige væsker fra naturen? Anonymous poster hash: 2082b...dfb
Stridsmøy Skrevet 18. april 2015 #17 Skrevet 18. april 2015 Jeg aner ikke hvordan en tujahekk ser ut engang så bikkja mi har sikkert tissa på noen av de. Hva er så spesielt med disse hekkene utenom at de ikke tåler naturlige væsker fra naturen? Anonymous poster hash: 2082b...dfb Tujahekk ser slik ut: https://www.google.no/search?q=tujahekk&biw=360&bih=511&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=apEyVfqPCoXfywOY8oCgCQ&ved=0CAYQ_AUoAQ De færreste planter tåler urin på blader/nåler. Faktisk. De grønne nålebusker veldig utsatte for at få visne partier på der hunder ofte markerer på. Innholdet av salt og aminosyrer, som blir til ammoniak, er nok til å drepe de berørte, grønne delene. Særlig sårbar er tujahekk og man ser ofte hekker med brune visne skjolder på de stedene som hundene har markert mye.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #18 Skrevet 18. april 2015 Thujahekker er så jævla stygge at jeg syns du skal la hunden pisse de ned med god samvittighet Anonymous poster hash: 8a95d...9ee Oppfordre til hærverk er lurt... Som eier av en slik hekk må jeg si meg uenig. Ikke jeg som har planta våre, de fulgte med da vi kjøpte huset. Våre er store og sperrer for innsyn, så jeg vil helst slippe at naboen ødelegger hekken vår!Men de ER stygge Anonymous poster hash: 8a95d...9ee De blir da absolutt ikke noe penere av å være full i brune flekker... Anonymous poster hash: bae15...bc3
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #19 Skrevet 18. april 2015 Vi har hekk. Og to tisper i hus. Her tisser han-hundene i nabolaget stadig vekk på hekken når de går forbi, naturlig nok. Hekken er fin og grønn den. Anonymous poster hash: f33ee...13d
Hjertefru Skrevet 18. april 2015 #20 Skrevet 18. april 2015 Ærlig talt, litt hunde- eller kattepiss må man bare regne med når man bor i et tettbygd strøk. At man tar opp hundeskit er en selvfølge, og nå når jeg vet at tuja ikke tåler hundepiss skal jeg styre hunden unna. Litt usikker på hvordan tuja ser ut bare.... Er det som små spisse grantrær? Naboen kunne ha opplyst deg om problemet med tuja på en skikkelig måte, uten å kjefte. Kommunikasjon og samhandling er viktig i er fellesskap.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #21 Skrevet 18. april 2015 Ærlig talt skjønner jeg ikke vitsen med denne type diskusjon. Hva med å respektere andres eiendom og ikke pisse eller drite der. Å anskaffe hund når man bor slik til at det ikke finnes muligheter for hunden å gjøre fra seg på andre eiendom er vel ikke det mest fornuftige og hundevennlige man kan gjøre... Anonymous poster hash: bae15...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå