Gå til innhold

Dere som løper mye og langt, gjerne på asfalt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke joggesko vil du anbefale? Jeg har nå asics kayano 20, men vet ikke om jeg liker de helt..

Anonymous poster hash: b08d6...15f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ha sko med god demping😊 Jeg har Brooks ghost og er veldig fornøyd😄

Merket at de skoene jeg startet å løpe med gav for lite demping. Jeg fikk utrolig vondt i knærne, men har ikke merket noe etter jeg byttet sko😊

Skrevet

Stikk innom Løplabbet å få hjelp til å finne gode sko som passer for din fot og det at du løper på asfalt. 

Anonymous poster hash: db1e9...376
Skrevet

Mizuno har veldig god demping:)

Skrevet

Stikk innom Løplabbet å få hjelp til å finne gode sko som passer for din fot og det at du løper på asfalt. 

Anonymous poster hash: db1e9...376

Enig. Vi er alle forskjellige og på löplabbet er de flinke til å finne skoen som passer deg og ditt bruk.

Skrevet

ja. Jeg kjøpte meg dyre jogge sko med god demping, som jeg har gjort  mange ganger før.Selgeren var fast bestemt på at disse var riktige.. Men fikk fortsatt vondt. Så tenkte jeg at jeg skulle prøve en tur i de vanelige sneakersene mine (new balance, sånne sorte vanlige) og ikke vondt ett eneste sted. Føttene mine liker tydeligvis ikke for mye demping. De enste andre skoene jeg likte å løåe med var sånne nike free, somheller ikke er anbefalt av "løpeekspertene".

Men du bør nok ta en tur på en butikk der de kan teste foten din, bare pass på at du kan levere de tilbake hvis de ikke er gode for deg alikevel.

Skrevet

Kommer an på foten din.

Jeg sverger til kayano. Får fort vondt av andre sko.

Du må få hjelp av noen som kan føtter og sko. Du må sikkert prøve to-tre forskjellige før du finner dine.

Anonymous poster hash: 5f169...922

Skrevet

Jeg har hatt kayano før, sist var dama i butikken veldig for at Addidas Boost bar en mer riktig sko for meg. Jeg hørte på det og gikk for dem.

Skoene hadde god demping og var nok bra.... men ikke for meg. Jeg er nok for tung, for jeg fikk ikke mer støtte til foten enn det jeg føler jeg får i ett par crogs, hehe. Dessuten er nok foten min for bred, der man knyter skoene, nederst på foten, fikk jeg store gnagsår.

Så jeg endte opp med kayano igjen.

Men det jeg gjør er å bytte innersiden i kayanoen med ett par såler som passer meg bedre. Jeg kjøper to par såler, ett par som jeg former selv (putter de i stekeovnen og står på de en stund etterpå. Det står på pakka.) og ett par der høyden på fotbuen under foten min passer med den på sålen (de jeg har får man kjøpt i tre høyder på buen. Lav, medium og høy.).

Helt topp med to såler å velge mellom, så de får tørket skikkelig mellom turene og så hender det jeg tar med meg ett par over i andre sko også. Sålene holder til flere par sko, noe jeg synes er veldig deilig. Null gnagsår fra nye sko. 👍

Men så må jeg si, svigerinnen min kjøpte kayano først og endte med å nytte til Addidas Boost for det passet til hennes fot og bevegelser. Så kjøpte hun såler og har aldri hatt bedre løpeopplevelse. 👍

Finn sko som passer til deg og kjøp såler er mitt råd. 👍👍

Anonymous poster hash: 9a3b6...8b4

Skrevet

Jeg har hatt kayano før, sist var dama i butikken veldig for at Addidas Boost bar en mer riktig sko for meg. Jeg hørte på det og gikk for dem.

Skoene hadde god demping og var nok bra.... men ikke for meg. Jeg er nok for tung, for jeg fikk ikke mer støtte til foten enn det jeg føler jeg får i ett par crogs, hehe. Dessuten er nok foten min for bred, der man knyter skoene, nederst på foten, fikk jeg store gnagsår.

Så jeg endte opp med kayano igjen.

Men det jeg gjør er å bytte innersiden i kayanoen med ett par såler som passer meg bedre. Jeg kjøper to par såler, ett par som jeg former selv (putter de i stekeovnen og står på de en stund etterpå. Det står på pakka.) og ett par der høyden på fotbuen under foten min passer med den på sålen (de jeg har får man kjøpt i tre høyder på buen. Lav, medium og høy.).

Helt topp med to såler å velge mellom, så de får tørket skikkelig mellom turene og så hender det jeg tar med meg ett par over i andre sko også. Sålene holder til flere par sko, noe jeg synes er veldig deilig. Null gnagsår fra nye sko. 👍

Men så må jeg si, svigerinnen min kjøpte kayano først og endte med å nytte til Addidas Boost for det passet til hennes fot og bevegelser. Så kjøpte hun såler og har aldri hatt bedre løpeopplevelse. 👍

Finn sko som passer til deg og kjøp såler er mitt råd. 👍👍

Innersålen mente jeg, ikke innersiden, hehehe. 😉 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...