Gå til innhold

barneselskap hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barneselskap med venner fra barnehage, hva trenger vi og forslag til leker?

Tenkte severe pølser og kake. Muffins og kanskje gelé. Noe annet jeg bør tenke på?

Anonymous poster hash: 0cf27...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke alder på barnet ditt.

Vi hadde første barnebursdag for minstemor nå når hun ble 4 år. Vi hadde også pølser, kake, gele og muffins. Trengte ikke å organisere noe lek, for barna hadde det morro uten at vi trengte å blande oss inn.

Vi hadde litt disko med barnemusikk slik at de fikk danset. Det likte alle barna.

Lykke til med barnebursdag:-)

Anonymous poster hash: 428dd...a68

Skrevet

Du behøver neppe organisere noe, barnehagebarn frileker fint. Varighet på to timer er passe, sjekk om noen er allergikere eller må ha halalmat, sjekk om det er en forventning med godteposer i strøket dere bor (i så fall anbefaler jeg fiskedam som aktivitet og at de får posene ganske tidlig i selskapet slik at det spises og søles underveis).

Anonymous poster hash: 5230a...648
Skrevet

Så det holder med litt musikk og godteriet da leker de fint? Barna er fra 3-6.

Vet noen trebger halal, hvor kjøper jeg de pølsene?

Å skal undersøke andre allergier.

Tusen takk for tips:)

Å pynte bordet med litt som er populært nå☺

Skrevet

Ang gaver har det vært litt forskjellig, noen åpner og s de leker flasketuten peker på og åpner gaver sånn og andre åpner når hvert barn kommer. Hva er best og enklest? Det at alle åpner gaver mår alle ser syntes jeg kan bli dumt, for ikke alle har samme økonomi.

Skrevet

Halalpølser kan være kyllingpølser, biffpølser eller lammepølser. Du må lese at det ikke er svin på for det kan det være selv om det står kyllingpølse på. SPør foreldrene om det er ok.

Anonymous poster hash: 7f876...b55
Skrevet

Vi skal også ha den første barnebursdagen :o Jenta som fyller 5 har ønsket seg pølse med brød og "Barbiekake". Blir det og muffins og kanskje litt gelè. Barneleker har jeg egentlig ikke planlagt. I de andre vi har vært i har det vært fri utfoldelse og ungene har storkost seg. Tror vi bare lar ungene styre på, men jeg har kjøpt en såpeboblemaskin som jeg tenkte jeg kunne sette på ute hvis det blir fint vær. :) Gaveåpningen tar vi etter at ungene har spist :)

Anonymous poster hash: 96b3d...1ad
Skrevet

Både kake, muffins og gele er nok litt for mye. Min erfaring med barnebursdager, og det er en del(!), er at barna spiser 1/2-2 pølser hver (og det er nesten alltid noen som ikke liker det), og så glasuren på en kake eller muffins. 1-3 stykker spiser kanskje hele opp og tar noe ekstra. De spiser rett og slett utrolig lite synes jeg når de er på den alderen. Litt mer når de blir 7-8 år+

Anonymous poster hash: 83a4f...7f4
Skrevet

Teit spørsmål, men er det frekt å spørre noen som du ikke er 100% er muslimer om man må lage hallal-pølser? Mora går med sånn skaut og de er fra Somalia så jeg bare regner med at de er det :P

Ikke HI

Skrevet

Halalpølser kan være kyllingpølser, biffpølser eller lammepølser. Du må lese at det ikke er svin på for det kan det være selv om det står kyllingpølse på. SPør foreldrene om det er ok.

Anonymous poster hash: 7f876...b55

Takk skal se hva jeg finner og ta en tlf☺

Skrevet

Hvit papirduk og noen kopper med fargeblyanter er veldig enkel underholdning, ungene synes det er kjempestas å rable på duken.

Anonymous poster hash: 02415...7d0

Skrevet

Både kake, muffins og gele er nok litt for mye. Min erfaring med barnebursdager, og det er en del(!), er at barna spiser 1/2-2 pølser hver (og det er nesten alltid noen som ikke liker det), og så glasuren på en kake eller muffins. 1-3 stykker spiser kanskje hele opp og tar noe ekstra. De spiser rett og slett utrolig lite synes jeg når de er på den alderen. Litt mer når de blir 7-8 år+

Holder med 2 dag og godtepose?

Skrevet

Holder med 2 dag og godtepose?

Med 2 slags kake eller kake å gele?

Skrevet

Vi skal også ha den første barnebursdagen :o Jenta som fyller 5 har ønsket seg pølse med brød og "Barbiekake". Blir det og muffins og kanskje litt gelè. Barneleker har jeg egentlig ikke planlagt. I de andre vi har vært i har det vært fri utfoldelse og ungene har storkost seg. Tror vi bare lar ungene styre på, men jeg har kjøpt en såpeboblemaskin som jeg tenkte jeg kunne sette på ute hvis det blir fint vær. :) Gaveåpningen tar vi etter at ungene har spist :)

La de leke selv og kanskje litt musikk då de kam danse, høres bra ut☺ takl

Skrevet

Ja, det holder rikelig med en kake og gele :) Antagelig med bare en kake også, det er det vi pleier å ha. Enten bare kake, elelr bare muffins og noen små godteposer.

Ang de fra Somalia, har de sagt at de kommer? Våre har gått i en flerkulturell barnehage, også med en del fra Somalia, og min erfaring er at disse nesten aldri kommer i bursdager. Sønnen min sin bestevenn fra barnehagen er kurder og muslim, men moren sa at vi ikke trengte å kjøpe inn noe ekstra. Jeg tror mange muslimer ikke er så opptatt av hva barna spiser når de er hos andre, de er først når de er ungdommer og voksen at det betyr mer.

Skrevet

Ja, det holder rikelig med en kake og gele :) Antagelig med bare en kake også, det er det vi pleier å ha. Enten bare kake, elelr bare muffins og noen små godteposer.

Ang de fra Somalia, har de sagt at de kommer? Våre har gått i en flerkulturell barnehage, også med en del fra Somalia, og min erfaring er at disse nesten aldri kommer i bursdager. Sønnen min sin bestevenn fra barnehagen er kurder og muslim, men moren sa at vi ikke trengte å kjøpe inn noe ekstra. Jeg tror mange muslimer ikke er så opptatt av hva barna spiser når de er hos andre, de er først når de er ungdommer og voksen at det betyr mer.

Meg med muslimspørsmålet :)

Jo, jeg har snakket med henne litt iblant på busstoppen og hun har fortalt at de kommer fra Somalia. De bruker å komme i de andre bursdagene også, men etter den første gangen det var selskap med pølser har de dukket opp 1 time etter selskapene har startet, jeg mistenker at det kan være pga "alle" serverer pølser. Men så lurer jeg også på om det kan være den såkalte "african-time" de lever etter. :) Må vell bare driste meg til å spørre.. Er så redd for at jeg skal oppfattes som frekk.

Skrevet

Du er ikke frekk om du spør om det. Tror denne mammaen vil ta det positivt opp jeg. Jeg spurte en gang en mamma fordi jeg ikke var sikker på religion de tiljørte, og hun ble bare glad for spørsmålet. Det tolkes som at du er opptatt av å tilrettelegge for barna deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...