Gå til innhold

Herregud, så flaut!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å få vondt på venstre side av brystet. Var ellers i god form så tenkte at jeg skulle se det an.

På torsdag var det ikke blitt noe bedre, så jeg fikk time hos kiropraktor. Han sa at det ene ribbeinet mitt (t3) virket som det var litt utenfor sin plass og knakk meg opp.. Merket ingen bedring, heller ikke i dag, men hadde ny time på mandag så tenkte ikke videre over det.

Klokken syv (ca) reiste jeg meg fra sofaen og da ble det så grusomt vondt. Jeg klarte ikke puste ordentlig inn eller ut og det kjentes som om noen stod på venstre side av brystet. Tok meg smertestillende, en dusj og prøvde å tøye ut litt, men det ble bare verre og verre. Etter en time ringte jeg legevakta for å høre om de hadde noen råd, noe som kunne lette smertene. Da ble det full baluba og dama ville sende ambulanse siden det var på venstre side og siden jeg går på p piller. Jeg prøvde å snakke meg ut av det, mellom hikstinga, men den snille damen ga seg ikke. Foreslo at jeg kunne bli kjørt ned av ei venninne, men ambulanse ble sendt.

De kom og sjekka meg og mente at jeg måtte bli med til lege, så da ble det ambulansetur på meg :P

Vel fremme tok de alskens tester som alle var fine (ikke overraskende for min del), så kjenner legen på meg og konkluderer med ribbeinsbrudd på venstre side rett under armhulen. Ikke noe annet å gjøre enn sterke smertestillende.

Jeg føler det er sååå pinlig! Ble henta i ambulanse for et ribbeinsbrudd.. Uff, jaja.. Vondt er det altså, men likevel! Måtte bare få sagt det til noen da kjæresten var helt hysterisk og blir nesten sur når jeg nevner at det var flaut!

Anonymous poster hash: 0bb81...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær flau. Ribbeinsbrudd er dritvondt! God bedring :)

Skrevet

Det er ikke noe å være flau over. Jeg ble hentet av ambulanse etter blodtrykksfall og sto på kjøkkenet og ordnet da de kom. Var (selvfølgelig) moren min som ringte og var overhysterisk! Ble sendt rett hjem fra legevakten. 

Vet ikke om det er noen trøst :P

Anonymous poster hash: d04a0...fda
Skrevet

Ikke noe å være flau for. Legevakten gjorde det rette også. Tenk om det virkelig var hjertet ditt det hadde vært noe feil med...

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Senere vil du kunne se tilbake på dette og le av det... "den gangen jeg kjørte ambulanse med ett ribbensbrudd" ;)

Vet du, noen jeg kjenner kjørte ambulanse pga. ett ribbensbrudd for en tid siden. Der hadde det lille bruddet klart å punktere lungen.

Anonymous poster hash: a58c9...5d9
Skrevet

Takk for svar :)

Følte meg faktisk litt mindre dum nå :P

Uff, nå fikk dere meg til å le også (au!!), kunne såklart vært noe verre, men når det da ikke var det så ble jeg litt flau! Letta, men flau ;)

Trodde ikke det var noe med hjertet selv, det falt meg faktisk ikke inn engang, men skjønner jo at det kan høres sånn ut med de "symptomene". Legen skjønte virkelig ikke hvordan jeg har klart å dra på meg et brudd der (ikke vært utsatt for slag, har ikke detti eller hosta) og jeg er like overrasket. Kan turen til kiropraktoren ha gjort utfallet?

Hi

Skrevet

Det er jo ikke noe å være flau over! Hadde legen konkludert med luftsmerter, da hadde det vært flaut 🙈

Anonymous poster hash: 3bc16...7fa

Skrevet

Jeg skjønner følelsen av at det var flaut, men sånn egentlig var det ikke noe pinlig ved det. Ambulansepersonellet vurderte jo at du burde bli med inn :-)

Husker forøvrig at jeg følte fryktelig dum for to år siden også. Jeg hadde magesmerter og ble sendt fra fastlegen til akutten. Jeg ble lagt inn for div undersøkelser. Jeg ble kjørt rundt på sykehuset i sykesenga helt til de ikke fant noe. Da var det bare "du kan kle på deg og dra herfra". Haha, det føltes helt teit! Først bli behandlet som skikkelig syk, for deretter få beskjed om å labbe meter på meter nedover de lange korridorene som en helt frisk person :-P Føler meg enda dum når jeg tenker på de.

Skrevet

Ingenting å være flau for! Men var forsiktig med bruk av kiropraktor, sååå mange som får problemer! Og her har nok kiropraktoren gjort vondt verre! De kan faktisk ikke "knekke" på plass noe som helst, det er umulig. Se folkeopplysningen sitt program på NRK om kiropraktikk ☺️

Anonymous poster hash: 01b05...3e2

Skrevet

Takk for svar :)

Følte meg faktisk litt mindre dum nå :P

Uff, nå fikk dere meg til å le også (au!!), kunne såklart vært noe verre, men når det da ikke var det så ble jeg litt flau! Letta, men flau ;)

Trodde ikke det var noe med hjertet selv, det falt meg faktisk ikke inn engang, men skjønner jo at det kan høres sånn ut med de "symptomene". Legen skjønte virkelig ikke hvordan jeg har klart å dra på meg et brudd der (ikke vært utsatt for slag, har ikke detti eller hosta) og jeg er like overrasket. Kan turen til kiropraktoren ha gjort utfallet?

Hi

Slik du forteller det så fikk du smertene før du var hos kiropraktoren, og ble ikke verre etterpå.

Før du senere gjorde noe som utløste det. Jeg tviler sterkt på at kiropraktoren var årsaken til det.

Har du vært syk nylig? Hostet mye?

Jeg har vært borti flere som har fått spontane ribbensbrudd uten at det er funnet noen årsak. Noen av dem har senere vist seg å være osteoporotiske av ulike grunner.

Anonymous poster hash: a58c9...5d9

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Ble ringt tilbake av legen en time etter jeg kom inn, han ville sjekke lyden i lungene mine igjen i dag da han syns jeg hadde litt lav okysgenmetning i blodet (!?), men det viste seg at det bare var fordi jeg lar være å puste inn skikkelig fordi det gjør så vondt ;)

Nei, skal ikke skylde på kiropraktoren altså :P Legen mente at jeg nok har hatt en svakhet i det ribbeinet fra før og at det ble verre av timen hos kiropraktoren og at det knakk av at jeg f.eks lo eller bare reiste meg opp i sofaen.. Heldigvis ikke noe farlig, bare sykt vondt! Ikke like flau i dag, men syns fortsatt det er litt morsomt :P

Hi

Skrevet

Jeg ble lagt inn på føden med forstoppelse. Ganske flaut det og, men man vet jo ikke hva som er galt før man har blitt undersøkt:)

Anonymous poster hash: 6fa7e...db6

Skrevet

Jeg ble lagt inn på føden med forstoppelse. Ganske flaut det og, men man vet jo ikke hva som er galt før man har blitt undersøkt:)

Anonymous poster hash: 6fa7e...db6

Forstoppelse kan være ganske ille det, jeg lå på rom med 2 stk med forstoppelse da jeg hadde gallestein, så det er ikke noe å være flau over å bli innlagt for. At du lå på føden blir jo noe annet da, men det var vel ikke din avgjørelse. :P

Anonymous poster hash: a91f3...43f

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Ingenting å være flau for! Men var forsiktig med bruk av kiropraktor, sååå mange som får problemer! Og her har nok kiropraktoren gjort vondt verre! De kan faktisk ikke "knekke" på plass noe som helst, det er umulig. Se folkeopplysningen sitt program på NRK om kiropraktikk ☺️

Folkeopplysningen er vel ikke akkurat et veldig sannferdig program utover det å latterliggjøre div behandlingsmetoder.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det er ikke noe å være flau over! heller en sjekk for mye en en for lite. :) God bedring!

Skrevet

Folkeopplysningen er vel ikke akkurat et veldig sannferdig program utover det å latterliggjøre div behandlingsmetoder.

Jeg er fysioterapeut, og samarbeider jevnlig med kiropraktor. Jeg har flere eksempler på at kiropraktor har vært veldig nyttig. Det er selvfølgelig ikke forskningsbasert, men for de enkeltmenneskene har behandlingen vært gull verdt! F. eks en 6- åring som hadde en låsning i bekkenet, og fikk en nerve i klem der. Etter en behandling hos kiropraktor var han smertefri... Og jeg har selv vært så låst i midtre del av ryggen, at jeg fikk vondt i knærne under løping. Etter beh. forsvant begge plagene... De har 5 års utdanning, og mange er veldig, veldig flinke!!

Anonymous poster hash: acd37...db5

Skrevet

Å bli innlagt med forstoppelse er da ikke flaut! Det er jo så ekstremt vondt! Kjenner mange som har ligget på sykehuset i flere dager pga det og noen måtte faktisk bli operert, så det er absolutt ikke noe å fnyse av! ;)

Kiropraktor har hjulpet meg mange ganger før altså, syns de gjør en veldig god jobb! Her hadde jeg nok bare maks uflaks. Jæjæ :P Har hatt ribbeinsbrudd før, men da lenger ned og det var virkelig ikke like vondt som det her, legen skjønte ikke hvordan jeg klarte å sitte oppreist, så tar det som et tegn på at det er greit at jeg syns det er vondt :P

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...