Gå til innhold

Har dere hatt barn med kyssesyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 6 hadde det i januar. Og siden det er han syk annen hver uke 😧 plutselig er han frisk en dag, og neste dag er han helt elendig form. Synst så synd i han. Blir fort sliten. Orker ikke leke like mye med vennene lenger 😧 har dere det samme?

Anonymous poster hash: d438c...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ingen barn som har hatt den, men jeg har hatt den selv... Gikk å hanglet i mnd vis, og når jeg endelig ble frisk så fikk jeg ikke trene eller noe på 3 mnd.. Det går hardt utover kroppen med kyssesyken :-(

Anonymous poster hash: 614d2...12e

Skrevet

Min sønn hadde det da han var 10 måneder. Var en tilfeldighet som gjorde at vi oppdaget det - magen var hoven da milten hadde forstørret seg. Han var frisk og rask og hadde så absolutt ingen symptomer. I følge legene er det bedre å få det jo mindre man er da man ikke blir så alvorlig syk som om hvis du er voksen og får det.

Hadde ei venninne som fikk det da hun var 16 år. Var borte fra skolen 3 uker, og hanglet i hvert fall et halv år etterpå.

Anonymous poster hash: a2c75...b10
Skrevet

Jeg regner med det, men da uten at vi har merket det.

90% av den voksne befolkningen har jo hatt kyssesyken, men de fleste har den som barn og da gir det som oftest ingen andre symptomer enn en forkjølelse med sår hals.

Det er veldig sjelden barn under 10 år har så kraftige symptomer at det oppdages at de faktisk har kyssesyken.....

Selv fikk jeg det som voksen og det tok søren meg nesten et år før jeg var meg selv igjen. De månedene det sto på som verst var jeg som du beskriver, syk hele tiden. Den ene infeksjonen tok den andre, jeg hadde bronkitt, forkjøla, lungebetennelse, forkjøla, bihulebetennelse, forkjøla osv osv, jeg trodde seriøst jeg var i ferd med å dø av en sjelden blodkreft eller noen for jeg var syke hele tiden uten at legen kunne gi noe svar på hva som var galt. Helt til det tilfeldigvis ble tatt en prøve for kyssesyken og den var positiv, legen ble overrasket over det for det er ikke så mange som får kyssesyken midt i 30-årene, da er 90% av oss allerede immune...

Anonymous poster hash: a69cc...774
Skrevet

Ingen av barna har hatt det, men jeg hadde selv kyssesyken da jeg var 17 år. Det tok meg nesten 1 år før jeg ble helt bra igjen, jeg hanglet i lang tid og var mye sliten og utkjørt. En dag på skolen var et helvette å komme seg gjennom enkelte dager, jeg måtte gi opp alt av fritidsaktiviteter og fjellturer. Jeg var helt i bunnen, og kroppen trengte virkelig tid for å bygge seg opp igjen :(

Anonymous poster hash: 5b872...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...