Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Jeg har en jente på 8 år. Hun har barnemigrene og har gode og dårlige perioder. Nå er hun inne i en dårlig periode og hun har hatt 7 tilfeller av kraftig hodeverk de siste 17 dagene. For 5 dager siden (mandag) begynte hun å klage over at hun hadde vondt i magen. Hun har fortsatt litt vondt i dag. Tirsdag hadde hun vondt i magen og da vi kom hjem fra jobb/skole fortalte hun at tungen hennes var så rar. Jeg ba henne rekke ut tungen, og da hadde hun et tykt hvitt/lys rosa belegg på tungen og noen klumper langs siden av tungen. Om kvelden da hun skulle pusse tenner falt hele "hinnen" av. Den virket nesten litt gummiaktig. Hun har ikke fått nytt belegg.(Hadde et innlegg om det for noen dager siden) I går (torsdag) fortalte hun at når hun lekte på rommet sitt så ble beina og armene hennes så rare. Hun sa at det bare kjentes ut som at hun skulle falle når hun gikk, og at armene kjentes merkelig ut. Hun sa også i dag at det hadde skjedd når hun var ute på trampolinen i dag, men da bare i beina og mildere. Ekkelt når så mange ting er annerledes enn normalt. Hva kan dette være? Anonymous poster hash: a5355...9d6
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 DRA TIL LEGEN! For Guds skyld Anonymous poster hash: 05ac0...850
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Herregud hvorfor har du ikke kontaktet legen??
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 LEGEN! Migrene eller ei, dette må undersøkes grundig. Anonymous poster hash: 12450...0f9
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Grunnen til at vi ikke har dratt til legen er at hun jo er i fin form. Leker og herjer som normalt. Vi er under oppfølging av barnelege for barnemigrenen og var hos ham for ca 2 uker siden. Har vert veldig mye oppfølging av henne. Og er nesten redd jeg er hypokonder på vegne av henne. Får som regel intrykk av at de avskriver alt til migrenen. Men må selvfølgelig ta kontak kontakt med lege om symptomene ikke gir seg. Hi Anonymous poster hash: a5355...9d6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Dytter. Andre som har opplevd noe lignende? Anonymous poster hash: a5355...9d6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Ring legevakta Anonymous poster hash: 87285...202
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Du reiser selvsagt til legen, selv om hun er i "fin" form. Du burde ikke videre noe annet engang. Du får ikke svar på hva som feiler datteren din ved å spørre andre mødre på nettet som aldri har møtt datteren din eller sett tungen eller hørt henne beskrive hvordan det var når hun følte hun falt. Altså, lillesøsteren min hadde noen av samme symptomene. Svimmel, rar tunge, vondt i hode.. Hun reiste til legen på en mandag og ble operert for hjernesvulst tirsdag. Hun hadde dødd om hun ikke kom til legen den dagen. Så hver så snill HI, ta henne med til legen. Søsteren min følte seg i god form ellers. Anonymous poster hash: ad001...ab7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Ikke kontaktet lege? Det er sløvt! Anonymous poster hash: 9acc9...a74
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #10 Skrevet 18. april 2015 Lurer faktisk på om du troller siden du er så tafatt! Dette kan være alvorlig, du burde ringt allerede mandag eller tirsdag! Og når det kommer nye symptomer hver dag, så er det ingen tvil!!!Kjenner nesten jeg vil filleriste deg! Stakkars jenta di om det viser seg å være noe ekstra. Det er mye bedre å dra en gang for mye, enn en gang for lite! Anonymous poster hash: aadf4...607
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #11 Skrevet 18. april 2015 Skjønner meg ikke på alle her inne som skal spørre på anonymforum om råd angående helse og sykdom til egne barn. Her inne er alt for mange synsere. Er man bekymret bør man dra til legen for å få det sjekket! Ingen her kan undersøke barnet over nettet. Anonymous poster hash: 2b5a8...dff
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #12 Skrevet 18. april 2015 Jeg ville krevd en mr av hodet, dersom dette ikke har blitt gjort. Broren min fikk migrene diagnose og levde med dette til han en dag kollapset på en cafe. Ble brakt til sykehuset og hasteoperert for hjenesvulst. Hadde han ikke dratt da hadde han dødd. Anonymous poster hash: c5c6e...50c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #13 Skrevet 18. april 2015 Tusen takk for mange svar. Skjønner at dere reagerer på at jeg ikke har tatt henne til lege enda. Men hun har som sagt vert i fin form. Og hun har det siste året vert utredet for denne migrenen. Hun har tatt uendelig med blodprøver, mr av hodet og er under oppfølging av barnelege. Men om belegget kommer tilbake, eller hun igjen sier at hun opplever at beina eller armene blir rare så tar jeg kontakt med lege. Anonymous poster hash: a5355...9d6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #14 Skrevet 18. april 2015 Er det noe nevrologisk kan man fint være i helt fin form. Er det en liten blødning eller svulst, påvirker det bare den hjernestrukturen som er rett ved siden av. Så da får man slike fokale symptomer. Som kan være et dårlig tegn. Anonymous poster hash: 2b5a8...dff
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #15 Skrevet 18. april 2015 Du må ikke sitte her og spørre, noen kan finne på så si at det er noe kjempe alvorlig for hennes nabos- fetters- kusine-s oldermor døde av det. Gå til legen. jeg skjønner din bekymring og din redsel- men dette blir bare verre av å sitte her. God bedring til din datter. Vondt når våre barn har det vondt. Anonymous poster hash: c165d...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå