Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Hun er 94 cm og 14 kg. Bilstolen er slitt så vi skal kjøpe nytt. Dette skal arves av småsøsken når h*n er vokst ut av babysetet. Hvilken bilstol er best og tryggest? Anonymous poster hash: 3505e...f0e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Jeg er altså gravid i slutten av første trimester, så det blir en stund før setet skal arves Anonymous poster hash: 3505e...f0e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Cybex pallas Anonymous poster hash: ae30a...c84
Appelsinpiken Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Ville prøvd besafe izi plus, kid i-size eller concord reverso og sett hvilken som passer best i bilen. Izi plus er beltemontert og til 25 kg. De to andre monteres med isofix. Kid Isize varer til 105cm/18 kg og concord reverso varer til 105 cm/22,5kg. Besafe har best beinplass, men tar også en god del mer plass enn reverso.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Samme som Appelsinpiken sier: Besafe izi Plus eller Besafe izi Kid I-size. I tillegg nevner jeg Maxi Cosi Two Way Pearl (også I-size og litt lengre i ryggen enn Besafe I-size.) Siden treåringen din fortsatt har ca 10 cm å gå på og mye på kg, ville jeg i hvert fall ikke byttet til fremovervendt nå slik det blir foreslått av en her (Cybex Pallas), du spør jo etter det beste og tryggeste, fremovervendt er aldri det så lenge barnet passer i et bakovervendt sete. Anonymous poster hash: 96626...b4e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Britax dualfix. Har min jente på snart fire bakovervendt i dette enda uten problem, og hun er ganske lang😊 Anonymous poster hash: efd0a...e2f
stratosku Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Vi har besafe izi plus til alle tre, og er strålende fornøyd!Setet er bakovervendt og kan brukes til de er 25 kg. Stolen er romslig, men barna sitter trygt og godt grunnet innstillingene som er. Det er lang rygg på setet, og eldste på 110 cm sitter enda godt og har god støtte i nakken. Synes de er lett å montere og vi får plass til 3 stykker i baksetet. Setet har også tiltfunksjon, som gjør at man kan justere graden barnet sitter i. Tidligere hadde vi et sete hvor dette ikke var mulig, og da hang hodet fremover når jenta sovnet. Nå kan vi legge setet bak, og de har ei fin hvilestilling som er ypperlig på langturer Skal snart kjøpe nytt til jenta som fyller 6, men hun kan nok enda bruke setet ei god stund til.Hadde uten tvil kjøpt denne bilstolen en gang til om vi måtte velge på nytt
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Vi har besafe izi plus til alle tre, og er strålende fornøyd! Setet er bakovervendt og kan brukes til de er 25 kg. Stolen er romslig, men barna sitter trygt og godt grunnet innstillingene som er. Det er lang rygg på setet, og eldste på 110 cm sitter enda godt og har god støtte i nakken. Synes de er lett å montere og vi får plass til 3 stykker i baksetet. Setet har også tiltfunksjon, som gjør at man kan justere graden barnet sitter i. Tidligere hadde vi et sete hvor dette ikke var mulig, og da hang hodet fremover når jenta sovnet. Nå kan vi legge setet bak, og de har ei fin hvilestilling som er ypperlig på langturer Skal snart kjøpe nytt til jenta som fyller 6, men hun kan nok enda bruke setet ei god stund til. Hadde uten tvil kjøpt denne bilstolen en gang til om vi måtte velge på nytt Jeg er så enig med deg :-) Men kan jeg spørre deg om en ting, som har god erfaring med dette setet? Den tiltfunksjonen, jeg har den på den øverste, altså lengst bakover da, men alikevell henger sønnen min med hodet når han sovner. Jeg føler jeg må presse setet som står forann langt bakover før setet står bom fast, uansett hvor mye jeg strammer forankringsselene, og selene som setet er festet med. Hvordan får du setet til å helt fast uten å måtte skyve setet forann så mye bakover? :-) Dette ble langt, men verken jeg eller babyshop får det til. Anonymous poster hash: 83401...859
stratosku Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Vi har besafe izi plus til alle tre, og er strålende fornøyd! Setet er bakovervendt og kan brukes til de er 25 kg. Stolen er romslig, men barna sitter trygt og godt grunnet innstillingene som er. Det er lang rygg på setet, og eldste på 110 cm sitter enda godt og har god støtte i nakken. Synes de er lett å montere og vi får plass til 3 stykker i baksetet. Setet har også tiltfunksjon, som gjør at man kan justere graden barnet sitter i. Tidligere hadde vi et sete hvor dette ikke var mulig, og da hang hodet fremover når jenta sovnet. Nå kan vi legge setet bak, og de har ei fin hvilestilling som er ypperlig på langturer Skal snart kjøpe nytt til jenta som fyller 6, men hun kan nok enda bruke setet ei god stund til. Hadde uten tvil kjøpt denne bilstolen en gang til om vi måtte velge på nytt Jeg er så enig med deg :-) Men kan jeg spørre deg om en ting, som har god erfaring med dette setet? Den tiltfunksjonen, jeg har den på den øverste, altså lengst bakover da, men alikevell henger sønnen min med hodet når han sovner. Jeg føler jeg må presse setet som står forann langt bakover før setet står bom fast, uansett hvor mye jeg strammer forankringsselene, og selene som setet er festet med. Hvordan får du setet til å helt fast uten å måtte skyve setet forann så mye bakover? :-) Dette ble langt, men verken jeg eller babyshop får det til. Anonymous poster hash: 83401...859 Hvordan bil har dere? Vet ikke om det har noe å si om baksetene har litt ulik vinkel, men det burde vel ikke det. Hvilestillingen har vi også på det øverste hakket, det er ikke veldig skrått, men nok til at hodene ikke faller fremover. Her sitter setene bom fast, vi har ikke plagdes med at de har vært ustø eller riklet på seg. Regner med at dere har strammet beltene ekstra godt. Jeg er ikke så god til å forklare, men kan prøve. Først fester jeg forankringsselene. Så setter jeg inn setet og setter beinet nesten ned i gulvet. Når det er gjort tar jeg beltet over stolen en gang, så strammer jeg skikkelig hardt til før jeg tar beltet tilbake. Så setter jeg foten i setet og drar alt jeg kan i beltet. Det er utrolig viktig å ha det så stramt som du bare klarer. Når det er gjort fester jeg klipsen over beltene. Etter det vrir jeg så den plata som skyter seg inn i baksetet, slik at beltet blir enda strammere. Så fester jeg forankringsselene i stolen, og strammer godt til. Får somregel mannen til stramme litt ekstra både på selene og platen. Så setter jeg ned beinet til det er på plass. Da sitter setet som støpt, og lirker seg ikke en liten cm engang. Vi trenger ikke å ha forsetene helt bak for at de skal være stødig, så det syntes jeg hørtes rart ut. Er du sikker på at det er stramt nok? Husker jeg var på et kurs en gang, og da skulle vi feste bilstoler. Jeg følte festet det godt, men setet lirket en del på seg. Så kom kurslederen og nesten hoppet i setet og strammet til- og han klarte å stramme mye ekstra. Og da satt setet bom fast. Siden da har jeg vært veldig obs på hvor viktig det er å ta i når du strammer, ikke vær redd for å bryte litt og dra i beltet. Er god styrketrening å montere setene Håper jeg klarte å svare på det du mente
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Tusen takk for svar, du over meg ;-) Anonymous poster hash: 83401...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå