Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Kjenner at det begynner å irritere meg. Jeg er hjemme med 4mnd gammel baby og gleder meg til å få litt fri når han kommer fra jobb, men da må han BARE hvile litt og BARE på do og BARE ta en tlf!! Arrg!! Jeg som irriterer meg over ingenting eller er dere enige? Anonymous poster hash: eb6df...c0d
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Jeg må også hvile litt etter jobb. Rett og slett koble ut jobben før jeg kan koble på familien. Heldigvis forstår mannen meg! Anonymous poster hash: 7b55f...3a4
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Min eksmann var lik og det irriterte vettet av meg. Spesielt irriterende ble det da han hadde pappaperm og jeg jobbet, for da var det ikke snakk om at jeg skulle få hvile etter jobb, HAN var jo da sliten etter å ha vært hjemme med barn, så da var det tydeligvis igjen han som måtte få litt egentid. Blodig irriterende, faktisk! (Ikke derfor det ble slutt, altså )
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Jeg må også hvile litt etter jobb. Rett og slett koble ut jobben før jeg kan koble på familien. Heldigvis forstår mannen meg! Anonymous poster hash: 7b55f...3a4 Det samme som han sier som oftest går det greit. Noen ganger er det bittert at det alltid er jeg som må ta hovedansvaret med ungene :/ Hi Anonymous poster hash: eb6df...c0d
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Vi voksne dupper av på sofaen mens barna ser på barnetv her i huset. Anonymous poster hash: a9d35...d32
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Vi voksne dupper av på sofaen mens barna ser på barnetv her i huset. Anonymous poster hash: a9d35...d32 Jeg tror ikke en 4 måneder gammel baby ser barnetv. Anonymous poster hash: 3289b...861
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Men han har jo vært på sin jobb og du har vært hjemme på din jobb (med barnet) Hvorfor skal han da komme hjem og så overta din jobb? Hvorfor ikke bli enige om å finne på noe sammen etter jobb? Anonymous poster hash: ca147...f35
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Sjekk vitaminmangel, få dere luft. Et eller annet. Duppe av på ettermiddagen tilhører gamlinger og syke. Friske voksne mennesker med normalt søvnmønster skal vel ikke trenge å sove på ettermiddagen? Anonymous poster hash: a95be...275
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Jeg må også hvile etter jobb. Helt skutt. Har ungen din kolikk eller lignende? MÅ du ha pause, eller ønsker du bare litt avkobling...? Anonymous poster hash: a83ab...252
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Kjenner at det begynner å irritere meg. Jeg er hjemme med 4mnd gammel baby og gleder meg til å få litt fri når han kommer fra jobb, men da må han BARE hvile litt og BARE på do og BARE ta en tlf!! Arrg!! Jeg som irriterer meg over ingenting eller er dere enige? Anonymous poster hash: eb6df...c0d Tenker at dere må snakke sammen om dette og bli enige om hvor mye egentid han skal ha etter han har kommer hjem -og, ikke minst, hvor mye egentid du skal få når -hver dag. Kan skjønne du har behov for det så dere bør få en ordning der begge får Anonymous poster hash: 6d91e...9a6
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. 😉 Anonymous poster hash: 9570f...e56
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. 😉 Anonymous poster hash: 9570f...e56 Tung jobb? Hva er det? Denne uka har jeg jobbet 10-13 timer hver eneste dag og jobben er veldig krevende uten pauser (spiser mens jeg jobber) Jeg hviler aldri på dagtid. Anonymous poster hash: e46c5...4f2
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Mannen er litt sånn han også. MEN han er selvstendig og jobber 10-12 timer hver dag. Så selvsagt får han litt tid på å slappe av. Anonymous poster hash: 11d48...cf1
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. 😉 Anonymous poster hash: 9570f...e56 Tung jobb? Hva er det? Denne uka har jeg jobbet 10-13 timer hver eneste dag og jobben er veldig krevende uten pauser (spiser mens jeg jobber) Jeg hviler aldri på dagtid. Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Vel gratulerer. Må være flott å ha så mye overskudd. Det er ganske uhygenisk for meg å spise mens jeg jobber, så jeg tar meg det også. Jeg kjenner at det er godt for både kropp og sjel når jeg hviler så jeg kommer til å fortsette med det Anonymous poster hash: a9d35...d32
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Samboeren min sover også etter jobber hver dag. Utrolig kjedelig. Men vi har ingen felles barn. Jeg har ett stort barn som jeg tar av meg selv. Men alikevel er det kjedelig at han sjeldent deltar i familielivet. Selv har jeg kun behov for å sove etter jobb dersom det har vært en spesiell krevende dag og jeg har pådratt meg migrene. Pga dette kommer jeg aldri i verden til å få noe felles barn med han. Ser jo at han aldri i verden hadde innfridd mine forventninger. Hadde blitt brudd garantert. Skjønner at du er skuffet. Anonymous poster hash: b048f...0c8
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Min også.. Jeg er rundt 5 Måneder på vei og har helt vanvittig vond rygg og har de siste dagene fått mye kynnere. Jeg er totalt utslitt etter jobb, men han er tydeligvis mer sliten enn meg for han må gå og legge seg en time etter mat... Så da sitter jeg her med tårene i øyekroken av utmattelse med 3 åringen vår... Anonymous poster hash: 9e759...485
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #18 Skrevet 17. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. Anonymous poster hash: 9570f...e56 Tung jobb? Hva er det? Denne uka har jeg jobbet 10-13 timer hver eneste dag og jobben er veldig krevende uten pauser (spiser mens jeg jobber) Jeg hviler aldri på dagtid. Anonymous poster hash: e46c5...4f2 En fin ting er iallefall evnen til å forstå at ikke alle mennesker er like, eller har det samme behov for søvn og hvile. Jeg er en av dem som liker å ta meg en hvil når jeg er ferdig på jobb, ellers fungerer jeg svært dårlig. Jeg måtte også hvile som ungdom på ungdomsskolen. Den beste søvnen jeg får er faktisk på dagtid. Har mange ganger lurt på om jeg er født på feil side av jorda Anonymous poster hash: f416c...b78
Mamma_til_2 Skrevet 17. april 2015 #19 Skrevet 17. april 2015 Ja vet du hva du irriterer deg over ingenting, skal ikke mammaen din få hvile litt etter jobb, du kan jo hvile mens baby hviler ( eller har du kanskje en 4 mnd baby som aldri hviler litt) og det og gå på do er en menneskerett og en tlf er lov!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #20 Skrevet 17. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap?Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. Anonymous poster hash: 9570f...e56 Tung jobb? Hva er det? Denne uka har jeg jobbet 10-13 timer hver eneste dag og jobben er veldig krevende uten pauser (spiser mens jeg jobber) Jeg hviler aldri på dagtid. Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Jeg er som regel veldig sliten i hodet når jeg kommer fra jobb. Da trenger jeg 15-20 minutter, der jeg kanskje sover i 7-10 av dem, og så er jeg klar for neste økt. Jeg jobber nemlig som regel noen timer igjen på kvelden. Jeg er nok ikke alltid så fysisk sliten, men når hodet ikke henger med i svingene, så trenger man en pause. Anonymous poster hash: 9570f...e56
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #21 Skrevet 17. april 2015 Helt ok at han må hvile, men da får han gi deg like mye hviletid etterpå. Han har vært på jobb, det har fader med du også! Egoistiske mannfolk er null verdt. Anonymous poster hash: 51d60...e76
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #22 Skrevet 17. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. Anonymous poster hash: 9570f...e56 Tung jobb? Hva er det? Denne uka har jeg jobbet 10-13 timer hver eneste dag og jobben er veldig krevende uten pauser (spiser mens jeg jobber) Jeg hviler aldri på dagtid. Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Har du også en 4 mndr gammel baby som vekker deg x antall ganger i løpet av natten da eller? Du var da utrolig skinnhellig må jeg si. Anonymous poster hash: 9876d...05b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #23 Skrevet 17. april 2015 En powernap er bra for helsa. Men han bør jo hvile maks ti minutter og deretter bidra med babyen. Anonymous poster hash: 8e2f3...ca7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #24 Skrevet 18. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. Anonymous poster hash: 9570f...e56 Tung jobb? Hva er det? Denne uka har jeg jobbet 10-13 timer hver eneste dag og jobben er veldig krevende uten pauser (spiser mens jeg jobber) Jeg hviler aldri på dagtid. Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Har du også en 4 mndr gammel baby som vekker deg x antall ganger i løpet av natten da eller? Du var da utrolig skinnhellig må jeg si. Anonymous poster hash: 9876d...05b Jeg har 3 små som våkner innimellom om natta. Skinnhellig råder jeg deg å slå opp i ordboka. Anonymous poster hash: e46c5...4f2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #25 Skrevet 18. april 2015 Finnes det virkelig voksne mennesker med behov for å legge seg ned midt på dagen??? Eller er det bare god gammeldags latskap? Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Noen av oss har ganske tunge jobber. Da kan det være behov for en liten powernap. Anonymous poster hash: 9570f...e56 Tung jobb? Hva er det? Denne uka har jeg jobbet 10-13 timer hver eneste dag og jobben er veldig krevende uten pauser (spiser mens jeg jobber) Jeg hviler aldri på dagtid. Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Har du også en 4 mndr gammel baby som vekker deg x antall ganger i løpet av natten da eller? Du var da utrolig skinnhellig må jeg si. Anonymous poster hash: 9876d...05b Jeg har 3 små som våkner innimellom om natta. Skinnhellig råder jeg deg å slå opp i ordboka. Anonymous poster hash: e46c5...4f2 Hvis du har 3 små, så vet du også at det forskjell på barn som "våkner innimellom" og på en baby som skal ammes hver 2. time hele døgnet. Men det har du kanskje glemt?? Eller muligens har du hatt flaskebarn og ikke evner å sette deg inn i hvordan det er å bli vekket så ofte om natten, spesielt når man er førstegangsforeldre og ikke vant til slikt. Skinnhellig er bl.a. synonym med å være hyklersk (jfr bokmålsordboka på nett). Hyklersk er synonymt med å være falsk. Jeg synes det er falskt og hyklersk å sette seg selv på en pidestall (synonymt med å opphøye seg selv, og således gjøre seg selv bedre) overfor andre på den måten du gjør her, uten å vise noen som helst forståelse for at andre har andre livssituasjoner og forutsetninger for å takle ting enn det du har. Det viser en overlegen holdning (som i storsnutet og hoven, ikke som i bedre og dyktigere) over andre. Anonymous poster hash: 9876d...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå