Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Jeg har lest hundre tråder her inne om folk som roper barnevern bare ungen spiser nugatti og syns mange overreagerer....og jeg har faktisk aldri trodd jeg skulle vurdere det selv...men dette er saken: Min datter har en venninne...de er jevngamle og har snart gått på ungdomskolen et år. Venninnen skulker ukentlig, ødelegger for klassenved å bråke og skjelle ut lærere, hun snuser, røker e-sigarett og vet veldig godt hvor man får tak i hasj. Hun henger på senteret titt og stadig og foreldrene evner ikke å ta tak i dette. Jeg har snakket litt med mor, men det var full fornektelse.Her tenker jeg de burde få hjelp før ungen havner fullstendig påskråplanet. Eller bare ikke bry seg? Anonymous poster hash: 9f852...8b6
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Ho høres jo ut som rene Rolling Stones, E-sigaretter og greier 😂 Anonymous poster hash: cee8d...418
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Min terskel for å sende en anonym melding hadde nok ikke vært så gøy i et sånt tilfelle. Meld heller en gang for mye enn en for lite, men kanskje like gjerne til politiet? Hasj er jo (heldigvis) ulovlig. Anonymous poster hash: 38894...6c7
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Regner med at skolen allerede har tatt tak i det. Ville hvertfall drøftet med klasseforstander, skole har litt mer tyngde i meldesaker. Anonymous poster hash: 6253d...367
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Det ryktes fort hvor man får tak i hasj, om man ønsker. Kan jo nesten ikke melde alle som vet heller. Tror nok foreldre og skole følger med jenta, sikkert ikke bare du som ser at hun er litt opprørsk nå. Anonymous poster hash: b3360...34d
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Regner nesten med at skolen kontakter barnevernet, vet de om dette. Vi hadde en lignende jente i klassen til datteren min og, bare verre enn du beskriver. Der var hun allerede politianmeldt 3 ganger av skolen, og barnevernet kontaktet. Anonymous poster hash: 057b8...0c9
Hjertefru Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Hadde ikke gått til bv, da jeg i en sånn situasjon regner med at både foreldre og skole er klar over at noe skurrer. At mora ikke ville drøfte saken med deg forstår jeg godt. Ikke sikkert hun fornekter, men skammer seg.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Mange "regner med" og i mens man regner med så sitter alle på gjerdet og venter på at noe skal bli gjort. Man kan ikke bare regne med. Er du bekymret for et barn så melder du fra. Så enkelt er det. Anonymous poster hash: f5066...f10
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Når det gang på gang viser seg at "alle" har trodd at de som burde meldt fra melder fra, at de litt for ofte ikke gjør det. Hvorfor er det da fremdeles så mange som bruker som argument at foreldre og skole sikkert er klar over det og gjør noe? Jeg synes du skal melde fra, Hi! Anonymous poster hash: 9e2d7...160
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Ja, det ville jeg. Det er en uting at folk tenker at "noen andre melder sikkert," og selv om noen andre skulle melde sin bekymring er det slett ikke sikkert de gir barneverntjenesten det fulle bildet. Jeg ser ikke helt hva som skulle være argumentene mot å melde fra om bekymringen din for dette barnet? Anonymous poster hash: 07f79...c81
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Hvis du er bekymret for jenta så må du selvfølgelig melde. Nå har du jo prøvd å snakke med mora også. Men det er jo mulig du overreagerer også da, at det ikke er så ille som du tror. Anonymous poster hash: d0534...d1e
mamma_til_verdens_beste Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 (endret) Hvis du oppriktig er bekymret så er du jo i utgangspunktet pliktig til å melde i fra da... Men det kan jo hende hun har fravær av andre private grunner. Og det er jo endel som røyker på ungdomsskolen fordi det er "kult". Synes det er flott at du har prøvd å snakke med mora i alle fall. Endret 17. april 2015 av mamma_til_verdens_beste
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Nei, jeg hadde ikke meldt til barnevernet pga dette. Anonymous poster hash: 9278a...775
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Kan godt hende at foreldrene greier mye. Jeg var selv en opprørsk tenåring, røyka og drakk og stakk av hjemmefra. Men hadde jo verdens flinkeste og resurssterke foreldre for det. Jeg sleit bare med å finne min plass blandt de jevngamle, og da var det bedre å være tøff utad enn å vise usikkerhet. Vokste det av meg i 10. klasse og drakk ikke mer før jeg ble 23 år og student. Avvent situasjonen. Anonymous poster hash: ee114...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå