Gå til innhold

Mannen min drikker 1 flaske cognac pr uke


Anbefalte innlegg

Skrevet

Pluss en kartong vin.

Noen ganger litt mer. Er dette unormalt mye? Jeg har egentlig aldri tenkt over det siden han aldri er synlig full. Jeg vet jo at han har et unormalt drikkemønster, men kan han kalles alkoholiker? eller bare over gjenomsnittet glad i alkohol?

 

 



Anonymous poster hash: 0a102...e87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du virkelig spørre om det?

 

Hvis svaret er ja er har du et like stort problem som han.

Skrevet

Ja, jeg spør, fordi han aldri er full, eller jeg aldri merker noe i hverdagen til at han drikker for mye. Han skjøtter jobben, gjør husarbeid, holder styr på alt, lager middag hver dag og er en helt vanlig mann. Derfor har det egentlig ikke plaget meg at han drikker såpass mye. Men du mener han er alkoholiker altså?

 



Anonymous poster hash: 0a102...e87
Skrevet

Det var litt mye. Men trenger ikke være alkoholiker for det. Det anbefales å ha 2-3 "blanke" dager etter hverandre. Fortell han at du er bekymret og at du ønsker at han skal drikke mindre. Ikke sikkert han har tenkt over det selv.



Anonymous poster hash: e35c0...aa5
Skrevet

en ting til, det at han kan drikke så mye uten å bli påvirket er egentlig et dårlig tegn.Kan tyde på at han har utviklet tolleranse og må ha mer for å oppnå rus.



Anonymous poster hash: e35c0...aa5
Skrevet

Synes det er litt i overkant av hva som er grei mengde i forhold til inntak av alkohol pr uke. Men drikker han en hel eller halvflaske Cognac? Og kartongen med vin, er det 1 - 2 eller 3 liters?

Skrevet

Blir jo litt penger av et slikt forbruk også.

Uansett om han blir beruset eller ikke så er jo dette i overkant mye alkohol.

Hvorfor drikker han så mye?

 

Anonymous poster hash: aa275...333

Skrevet

Ja, det er unormalt mye.

Skrevet

Min man drikker 1-2 små øl (en liten boks eller en liten flaske) øl i uka, det anser jeg som et helt normalt alkoholforbruk.

 

Din mann har det jeg anser som et veldig høyt forbruk av alkohol.



Anonymous poster hash: 0276f...922
Skrevet

Synes det er litt i overkant av hva som er grei mengde i forhold til inntak av alkohol pr uke. Men drikker han en hel eller halvflaske Cognac? Og kartongen med vin, er det 1 - 2 eller 3 liters?

 

Han drikker en 3-liters, og en helflaske cognac. Gjennomsnittlig. Noen ganger mer, andre ganger mindre.

 

Anonymous poster hash: 0a102...e87

Skrevet

Det er veldig mye! Har du drukket cognac ? Det går rett i skallen etter en liten eller to.

At han ikke virker beruset i det hele tatt, snakker for seg selv...

Skrevet

Dette er mye... Altfor mye. Har nettopp mistet noen pga alkoholen, og kjenner at jeg blir litt kvalm av å lese dette. Ikke vent til det er for sent med å ta dette alvorlig. Mener ikke å skremme deg altså, det vekker bare vonde minner hos meg :( Hvordan er han hvis han ikke får sin daglige dose da?

 

Anonymous poster hash: 759a8...f90

Skrevet

Dette er mye... Altfor mye. Har nettopp mistet noen pga alkoholen, og kjenner at jeg blir litt kvalm av å lese dette. Ikke vent til det er for sent med å ta dette alvorlig. Mener ikke å skremme deg altså, det vekker bare vonde minner hos meg :( Hvordan er han hvis han ikke får sin daglige dose da?

 

Anonymous poster hash: 759a8...f90

Han drikker ikke de dagene han jobber. Jobber turnus. Men han er veldig stille når han ikke drikker. Snakker ikke. Har aldri sett han gå mange dager i strekk uten å drikke, så jeg aner ikke hvordan han vil reagere.

Jeg kjenner ikke familien hans særlig godt, men han har mye alkoholisme i familien, og derfor ikke kontakt med dem.  Derfor har dette begynt å bekymre meg litt i det siste, jeg har nå begynt å virkelig SE hvor mye han drikker...

 

Anonymous poster hash: 0a102...e87

Skrevet

 

Dette er mye... Altfor mye. Har nettopp mistet noen pga alkoholen, og kjenner at jeg blir litt kvalm av å lese dette. Ikke vent til det er for sent med å ta dette alvorlig. Mener ikke å skremme deg altså, det vekker bare vonde minner hos meg :( Hvordan er han hvis han ikke får sin daglige dose da?Anonymous poster hash: 759a8...f90

Han drikker ikke de dagene han jobber. Jobber turnus. Men han er veldig stille når han ikke drikker. Snakker ikke. Har aldri sett han gå mange dager i strekk uten å drikke, så jeg aner ikke hvordan han vil reagere.Jeg kjenner ikke familien hans særlig godt, men han har mye alkoholisme i familien, og derfor ikke kontakt med dem.  Derfor har dette begynt å bekymre meg litt i det siste, jeg har nå begynt å virkelig SE hvor mye han drikker... Anonymous poster hash: 0a102...e87

Jeg synes ikke dette høres noe bra ut. Alkoholisme er jo også veldig arvelig.. Har du snakket med han om dette?

 

Anonymous poster hash: 759a8...f90

Skrevet

 

Synes det er litt i overkant av hva som er grei mengde i forhold til inntak av alkohol pr uke. Men drikker han en hel eller halvflaske Cognac? Og kartongen med vin, er det 1 - 2 eller 3 liters?

 

Han drikker en 3-liters, og en helflaske cognac. Gjennomsnittlig. Noen ganger mer, andre ganger mindre.

 

Anonymous poster hash: 0a102...e87

 

 

Hi, hvis du ser i ene linken som # 9 la ut så ser du:

 

"WHO har også definert storforbruk av alkohol for kvinner til 14 alkoholenheter per uke, og for menn til 21 enheter. Ligger forbruket på dette nivået er det helt klart en forhøyet risiko for svært alvorlige helseskader, for eksempel alvorlig sykdom på indre organer eller utvikling av et avhengighetsproblem."

og..

"21 enheter alkohol for menn tilsvarer........ en 3-liters vinkartong i uka."

 

Som du ser så har mannen din bare på vindrikkingen et storforbruk av alkohol. I tillegg drikker han en hel flaske sprit på toppen.

 

Om mannen din ikke har et alkoholproblem så vil det ikke være noe problem for ham å slutte å drikke noen måneder (å slutte 2-3 dager er ikke nok). Om han ikke er avhengig så er han med sitt storforbruk uansett i alvorlig risiko for å utvikle alvorlige og svært alvorlige helseskader pga. hans alkoholforbruk.

 

Tror du må stille krav til ham om å kutte ut alkoholen.

 

Som en annen sa - det at du ikke merker noe som helst på ham at han har drukket, det er ikke noe godt tegn, for det kan tyde på at han er tilvendt alkoholforbruket. Da vil han trolig gradvis begynne å drikker mer.

Har dere barn så må mannen din kutte alkoholen.

 

Greier han ikke å la være å drikke noen måneder, da må du be han skaffe hjelp, for da har han et alvorlig alkoholproblem.

 

Anonymous poster hash: 2907f...3ee

Skrevet

Han har helt klart et alvorlig problem!

 

Anonymous poster hash: 35820...1e4

Skrevet

 

http://nhi.no/livsstil/livsstil/alkohol/alkohol-risikosoner-1278.html

 

http://avogtil.no/fakta/drikker-du-for-mye/

 

Et tegn på at han er avhengig og misbruker alkohol er at han ikke klarer å la være. Klarer han en uke helt uten om du ber han om det?

 

Anonymous poster hash: 0276f...922

 

Nå fikk jeg meg en øyeåpner. Tok Audit testen i den nederste linken og kom i sone 4 for svært høy risiko, oi :(

 

Anonymous poster hash: 21410...973

Skrevet

Høres i tillegg dyrt ut. Minimum i overkant av 6-700kr og oppover i uka på alkohol? Det blir i overkant av 30 000kr i året. En god månedslønn som går bort bare på alkohol. Også lurer du på on han har et problem?

 

Anonymous poster hash: 48138...bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...