Gjest Zaria Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Hva skal de ha på seg? Hvor mye penger legger dere i det? Lurer bare på hva som er vanlig😃 datteren min har en kjole fra før, men hadde vært kjekt med en helt ny til den store dagen! Er det greit med "billigkjole" fra H&M feks? Opplys meg😃😃
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Hvorfor ikke bunad?? Simpelt uten fordi her har nærmere 90% av jentene bunad. De andre 10% skiller seg virkelig ut...og enda mer hvis de tropper opp på konfirmasjonsdagen med HM kjole. Sært. Anonymous poster hash: 9c9ad...3ea
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Her vi bor har alle jenter bunad. Mange får sølv til voksenbunaden til dåpen og til jul eller bursdag. Så de fleste har sølvet i god tid før komfen. Vi har vært i kirka 4 år på rad pga konfirmasjoner og alle jenter har hatt bunad. Ikke hjelp til deg, men jeg tror datteren din vil skille seg veldig ut i en billigkjole. Anonymous poster hash: aabf6...a9b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Jeg glemte å skrive at det ikke er så gøy å konfirmere seg i en kjole fra hm som kanskje flere sv jentene har kjøpt som sommerkjole som de skal bruke til hverdags. Anonymous poster hash: aabf6...a9b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Hvorfor ikke bunad?? Simpelt uten fordi her har nærmere 90% av jentene bunad. De andre 10% skiller seg virkelig ut...og enda mer hvis de tropper opp på konfirmasjonsdagen med HM kjole. Sært. Anonymous poster hash: 9c9ad...3ea Hvorfor må alle ha bunad da?? Snakk om å måtte følge flokken Jenta mi vil ikke ha bunad, og hun skal antagelig ha en kjole fra Floyd.
Sint naken biltyv Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Hvorfor ikke bunad?? Simpelt uten fordi her har nærmere 90% av jentene bunad. De andre 10% skiller seg virkelig ut...og enda mer hvis de tropper opp på konfirmasjonsdagen med HM kjole. Sært. Anonymous poster hash: 9c9ad...3ea Kanskje fordi alle ikke har råd til bunad? Har tanken noen gang slått deg?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Om barnet mitt ikke ville ha bunad, eller jeg ikke hadde råd til bunad, så hadde jeg nok uansett kjøpt en fin festdrakt til et par tusenlapper, eller i verste fall lånt en bunad av slekt / venner. Det hadde bare ikke vært aktuelt å tillate jentungen å gå i vanlige klær på en slik dag. Anonymous poster hash: d96e8...109
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 (endret) Hva skal de ha på seg? Hvor mye penger legger dere i det? Lurer bare på hva som er vanlig datteren min har en kjole fra før, men hadde vært kjekt med en helt ny til den store dagen! Er det greit med "billigkjole" fra H&M feks? Opplys meg Jeg synes ikke det er greit med kjole fra HM. Vi har satset på kjole fra Floyd. De er flotte synes jeg. Og så får hun nye sko til selvsagt. Kjolene fra Floyd koster fra rett under tusenlappen og opptil et par tusen. Alt etter om du velger korte eller lange kjoler. Endret 17. april 2015 av Kari Mari
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 (endret) Om barnet mitt ikke ville ha bunad, eller jeg ikke hadde råd til bunad, så hadde jeg nok uansett kjøpt en fin festdrakt til et par tusenlapper, eller i verste fall lånt en bunad av slekt / venner. Det hadde bare ikke vært aktuelt å tillate jentungen å gå i vanlige klær på en slik dag. Anonymous poster hash: d96e8...109 Om barnet ditt IKKE ville ha bunad, så hadde du likevel tvunget henne til å gå med en?? Jaja, lykke til med å tvangskle en 15-åring på sin store dag. Stakkars jente :-( Endret 17. april 2015 av Kari Mari
Sint naken biltyv Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Sjekk ut finn.no. Jeg kjøper mye klær til barna og meg selv der:) De har utrolig mange flotte klær der til en billig penge. H&m kjole er kkke greit men om man ikke har råd til noe annet så må det jo gå.
DaenerysStorm Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Ville kanskje satset litt høyere enn H&M, men å si man må ha bunad som enkelte over gjør er tull!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 Alle må da ikke ha bunad! Noen har ikke lyst på bunad, andre har ikke råd. Skal ikke disse få konfirmere seg? Til HI; jeg ville ikke valgt en hm kjole. Floyd har som en annen skriver mange fine kjoler, og de er ikke så veldig dyre heller. Ville spandert på henne nye sko til, og et fint smykke. Lykke til med den store dagen, jeg er helt sikker på at datteren din blir aldeles nydelig! Anonymous poster hash: 4f2ca...902
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Om barnet mitt ikke ville ha bunad, eller jeg ikke hadde råd til bunad, så hadde jeg nok uansett kjøpt en fin festdrakt til et par tusenlapper, eller i verste fall lånt en bunad av slekt / venner. Det hadde bare ikke vært aktuelt å tillate jentungen å gå i vanlige klær på en slik dag. Anonymous poster hash: d96e8...109 Om barnet ditt IKKE ville ha bunad, så hadde du likevel tvunget henne til å gå med en?? Jaja, lykke til med å tvangskle en 15-åring på sin store dag. Stakkars jente :-( Om hun ikke ønsket seg bunad (som hadde vært min gave til henne på konfirmasjonsdagen) så hadde hun fortsatt måtte ha på seg bunad eller festdrakt alikevel på selve dagen ja. Det er ikke valgfritt. Det hun velger bort er bunad som gave. Sånn er det bare her i hus. Og slik kommer mine barn til å bli oppdratt. Er ikke noe stakkars det. Anonymous poster hash: d96e8...109
Gjest Zaria Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Takk for svar😃 skal sjekke på Finn. Og, som Biltyven sier, ikke alle har råd til bunad. Jeg har heller ingen å låne av. Floyd skal sjekkes ut😃 er jammen ikke lett å vite hva som blir "riktig", vil jo ikke at hun skal føle seg ukomfortabel på dagen sin! Glad for at dere flotte damer kan råde meg👍😃
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 HI sier jo at jenta ikke skal ha bunad!! Merkelig at dere må legge dere bort i d!! De fleste har bunad her også, men d er jo alltids et par som ikke har d også... Hjelpes! Svar på tråden, eller HOPP OVER!! Bare et tips HI - gå på kjoleshopping med jenta di! Den kjolen hun VIL ha, er den rette Enten d er Floyd, H&M, Zara eller no svindyrt (hvilket egentlig er helt unødvendig, da kjolen mest sannsynlig vil bli lite brukt! H&M har ofte fine kjoler også!) Lykke til Anonymous poster hash: 4401a...115
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Om barnet mitt ikke ville ha bunad, eller jeg ikke hadde råd til bunad, så hadde jeg nok uansett kjøpt en fin festdrakt til et par tusenlapper, eller i verste fall lånt en bunad av slekt / venner. Det hadde bare ikke vært aktuelt å tillate jentungen å gå i vanlige klær på en slik dag. Anonymous poster hash: d96e8...109 Om barnet ditt IKKE ville ha bunad, så hadde du likevel tvunget henne til å gå med en?? Jaja, lykke til med å tvangskle en 15-åring på sin store dag. Stakkars jente :-( Om hun ikke ønsket seg bunad (som hadde vært min gave til henne på konfirmasjonsdagen) så hadde hun fortsatt måtte ha på seg bunad eller festdrakt alikevel på selve dagen ja. Det er ikke valgfritt. Det hun velger bort er bunad som gave. Sånn er det bare her i hus. Og slik kommer mine barn til å bli oppdratt. Er ikke noe stakkars det. Anonymous poster hash: d96e8...109 Ok. Hvor gamle er barna dine nå?
Gjest Zaria Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Hadde jeg hatt mulighet til å gi henne bunad ville jeg gjort det, men jeg ville aldri tvunget henne hvis hun ikke ville! Det synes jeg er i overkant sært😱
Englenemine Skrevet 17. april 2015 #18 Skrevet 17. april 2015 Må da absolutt ikke ha bunad. Fordi " alle andre" har? Saueflokk much. Folk er forskjellig , også 15 åringer... Jeg ville ikkr ha bunad og nå som snart 40 åring kan jeg med hånden på hjertet si jeg aldri har savnet det. Aldri følt at det hadde vært kjekt å ha et festplagg klart å ta på ,å ikke måtte kjøpe kjole . Når det er sagt synes jeg de aller fleste bunadene ser helt greie ut og ikke flotte . Jeg vet jeg nok er rar og unormal med denne tankegangen men men. Det nærmeste jeg kommer å ønske en drakt er Sagadrakten i Grønn , oohh den er flott! Har tilogmed gitt fra meg " arveretten" til min mors bunad til niesen min for jeg kommer aldri til å bruke den noe særlig og jeg vet hun vil bruke den masse. Det finnes mange alternativer til hm kjoler. Brukt på finn er en god ide. Men vet du hva , om kjole fra hm er det dere har råd til og ikke minst hun er fornøyd så er det alt som teller. Hva andre mener og gjør har ingenting å si.
Englenemine Skrevet 17. april 2015 #19 Skrevet 17. april 2015 Og jo anonyme over som skal tvinge bunad på jenta , ifølge meg ( og sikkert mange andre) er det stakkars barna dine . Men jeg er nysgjerrig... Skal du tvinge på evt sønner og bunad eller kun døtre? Isåfall får du sende henne på husmorskole i samme slengen med en sånn gammeldags kvinnesyn og holdning til kjønn og forskjeller 😉
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. april 2015 #20 Skrevet 17. april 2015 Hadde jeg hatt mulighet til å gi henne bunad ville jeg gjort det, men jeg ville aldri tvunget henne hvis hun ikke ville! Det synes jeg er i overkant sært Jeg også!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #21 Skrevet 17. april 2015 Ta dere en tur på den butikken som ligger på telegrafen lillehi:) der har de floyd og masse andre flotte kjoler i forskjellige prisklasser tror butikken heter sorbet eller noe sånt, den i hjørnet med name it Anonymous poster hash: 70f5c...8ef
mamma_bergen Skrevet 17. april 2015 #22 Skrevet 17. april 2015 Vet du,jeg skulle i et bryllup en gang,ganske fint bryllup. Jeg trålte byen etter kjole,men fant ingen. Til slutt gikk jeg innom HM,og der fant jeg en flott kjole At noen kan kommentere at det er sært, og bevisst prøve å trykke andre ned i dritten sier bare noe om dem selv, for et fattig liv de må ha..
Gjest Zaria Skrevet 17. april 2015 #23 Skrevet 17. april 2015 Ta dere en tur på den butikken som ligger på telegrafen lillehi:) der har de floyd og masse andre flotte kjoler i forskjellige prisklasser tror butikken heter sorbet eller noe sånt, den i hjørnet med name it Anonymous poster hash: 70f5c...8ef Takk for tips😃
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #24 Skrevet 17. april 2015 Hvis du går på Ebay kan du kjøpe kjoler som blir skreddersydd til jenta. Du tar bare mål av henne hjemme og så sitter den perfekt. Jeg har gjort det mange ganger når jeg skulle kjøpe kjoler og jakker. Er tilogmed billigere å bestille der enn å gå på butikkene. Gratulerer med konfirmant og så håper jeg dagen blir kjempefin! Anonymous poster hash: 5820a...7cc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #25 Skrevet 17. april 2015 Her så vil ikke jenta mi konfirmere seg i det hele tatt. Og det slipper hun, hun ville uansett ikke ha bunad. Her hadde vi heller ikke råd til bunad. Anonymous poster hash: e1eb2...a2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå