Gå til innhold

Hvorfor trener du??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å holde deg sunn og frisk? For å slanke deg/holde vekten? For å unngå livsdtilssykfommer? For å unngå mer trøbbel med kroppen i alderdommen en nødvendig? For å se smashing ut? For å bli sterkest mulig? Annet?

Og hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe ift trening? Ikke for å klare å gå på trening. (Det klarer jeg fint), men for å se gleden i det du gjør. For å ha LYST til å trene!?

:-)

Anonymous poster hash: 0802e...458

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er knallgøy! :)

Jeg har prøvd studio og slikt før, men det er gøy i en mnd også gidder jeg ikke mer :P Nå har jeg funnet min greie og det er bare kjempegøy :) Bortsett fra at det er gøy, får jeg et bedre liv generelt, jeg er stram i kroppen, kondisen er bra(bedre hvert fall ;) ) jeg har en annen holdning og føler meg ganske bra og smashing ;) Dessuten er det en nyttig ting å kunne ;)

Vi trener styrke, kondis, balanse, mentalt, utholdenhet, og det er et fantastisk samhold :)

Skrevet

Jeg trener veldig lett og moderat for å bygge opp igjen kroppen min og for å få mindre smerter. Desverre så tåler den ikke så mye, men litt så da får litt holde nå😃

Anonymous poster hash: ab176...189

Skrevet

For å få energi, holde sykdommen i sjakk, for stram kropp, synlige muskler, kjenne den deilige følelsen av en støl kropp etter en skikkelig trening. Høre høy musikk og gå litt inn i meg selv uten mas fra andre. Elsker å trene og har nå ikke trent på 5 uker pga en operasjon og jeg holder på å bli sprø.

Skrevet

Jeg trener løping for å bli bedre, løpe raskere og prestere i konkurranser (slå tidene fra i fjor). Trener styrke for å holde meg skadefri. Hemmeligheten er også at jeg har hatt spiseforstyrrelse siden ungdomskolen, og treningen gjøre at jeg klarer å fokusere på noe annet. Liker å se veltrent ut, men er absolutt ikke sylslank. 

Anonymous poster hash: 8193a...17c
Skrevet

Jeg gikk ned i vekt og trente av meg diabetes, nå trener jeg for å fortsatt være frisk, fordi jeg elsker det, fordi det er min egentid, fordi jeg ser bedre ut enn når jeg var 25 og fordi jeg liker å være en treningsperson!

Også synes jeg det er veldig morsomt å være med på løp! Da har jeg noe å trene til, nye mål og slå!

Anonymous poster hash: a4867...023

Skrevet

Jeg trener for å holde magen og rumpa smashing, som de er 😀

Anonymous poster hash: c8ad3...410

Skrevet

Først og fremst fordi jeg elsker det. Og så kommer alt det andre som en bonus. Motivasjonen holdes enkelt oppe av at jeg ikke kan tenke meg å droppe det, men jeg tenker at man kan finne motivasjon i mye. Bedre helse, konkurranse, finere kropp etc. - selv om man ikke nødvendigvis trenger motivasjonen, så lenge man klarer å gjøre det til en rutine.

Skrevet

All of the above :)

Det som motiverer meg er delvis at jeg vet at hvis jeg dropper en økt, er det mye lettere å droppe en økt til senere. Og at jeg har sett resultater og vet at hvis jeg slutter vil resultatene forsvinne og jeg vil måtte begynne på nytt igjen senere.

Men jeg stoler heller ikke på "motivasjon". Motivasjon betyr at man ikke har en plan, at man bare trener når man føler for det. Jeg trener ikke når jeg føler for det, jeg har faste tider hvor jeg trener. Mandag morgen, onsdag morgen, og fredag kveld. Da trener jeg ikke fordi jeg nødvendigvis har lyst, men fordi "det er mandag morgen og det er da jeg trener". Studier har vist at dette er mye mer effektivt enn å stole på motivasjon.

Litt motivasjon må man jo ha, men man trenger ikke enorme mengder hvis man har en fast rutine.

Det hjelper også hvis man begynner med lett trening, slik at du ikke må føle for å trene før du har kommet inn i vanen. F eks kan du gjøre én øvelse per økt de første par ukene. Dette er så enkelt at man ikke trenger noe særlig motivasjon for å utføre det. Når man har kommet inn i vanen, legger man på nye øvelser litt etter litt.

Jeg begynte med hardtrening fra første dag, så jeg gjorde det helt motsatt fra det som er anbefalt, men det fungerte for meg. Nå trener jeg smartere, ikke hardere :) Trenger derfor ikke tunge økter, jeg har faste øvelser for hver dag som er tunge nok til at jeg ser resultat, men ikke så tungt at det blir et ork. 

Skrevet

Av alle grunner du nevner :-)

Akkurat nå trener jeg også til et løpeprogram - at man skal kunne, etter 6 uker, å hogge 30 min i strekk. Nå har jeg hatt 4 økter på 2 uker, og skal opp i løpetid og ned i gåtid neste uke (går og løper omhverandre etter antall minutter).

Skal bli med på et 5 km's løp i mai, og jeg håper jeg klarer å løpe 30 min i strekk OG 5 km under 30 min! DET er min motivasjon nå :-)

Jeg trener også stryke for å bli sterkere, og holde kroppen vedlike. Føle meg stram og fin og gjøres klar til bikinisesongen ;)

Vik gjene gå ned ca 5 kg, men det er absolutt ikke hovedfokuset.

Det er gøy å ha mål å jobbe mot og føle at man både blir mer utholdende, raskere og sterkere;)

(Har alltid trent og vært aktiv, både håndball og egentrening, men det har gått veldig i perioder. Nå er jeg inne skikkelig god stim!;-) Som ei over her sier er at om man dropper en økt er det lett å droppe neste. Også baller det på seg... Så ikke sett for høye mål, tren 2-3 ganger i uka med noe du LIKER, det er bra for humør og kropp!

Anonymous poster hash: b4e7e...a5c

Skrevet

Kanskje mest for å gå ned et par kilo og se bedre ut. Liker å være i sånn passe form. Går turer/løper innimellom/sykler(mest i sommerhalvåret). Merker at jeg blir dvaskere med alderen og må jobbe for å holde figuren.

Men liker også at trening har konsekvenser for helsa på sikt.

Sliter med motivasjonen når det er mørkt, kaldt og surt på vinteren. Det er problemet med å trene ute i marka.

Anonymous poster hash: 023ec...6e7

Skrevet

Før trente jeg fordi det var gøy. I perioder trente jeg opptil 20 timer i uka.  Etter at jeg fikk en alvorlig skade, er det mye jeg ikke kan gjøre av det jeg synes er gøy og jeg må trene mye kjedelig. Jeg trener nå mao hovedsakelig for å holde en skade i sjakk så langt det går.

Anonymous poster hash: 94a57...1a9
Skrevet

Fordi jeg får blodtrykk som en elefant om jeg ikke trener. Og nå er jeg instruktør og da må jeg trene sånn at jeg ikke blir i dårlig form for da er timene mine dårlige også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...