Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Det er alt fra 4-15 grader ute nå.. Er så usikker på om jeg skal droppe det tynne ullundertøyet ? Skal jeg bruke vanlig strømpebukse eller droppe alt og bruke bare sokker ? Hva gjør dere andre ? Anonymous poster hash: e860d...42c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Vi har droppet ull etter påske. Vi har fleece liggende i barnehagen, så hvis det er kaldt når de skal ut (om morgenen f.eks.) kan de ta på dem fleece under vårdressen. Anonymous poster hash: 16bd6...a84
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Bruker fortsatt stilongs på 8 åringen. Det er kaldt på bakken og surt i lufta selv om sola varmer innimellom. Bedre at de har på litt for mye, så kan de bare kle av i stedenfor. I tillegg er vel kanskje 1 åringen litt mer stillesittende enn større barn. Jeg ville hvertfall hatt noe under buksa. Anonymous poster hash: 2a94c...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Bruker fortsatt stilongs på 8 åringen. Det er kaldt på bakken og surt i lufta selv om sola varmer innimellom. Bedre at de har på litt for mye, så kan de bare kle av i stedenfor. I tillegg er vel kanskje 1 åringen litt mer stillesittende enn større barn. Jeg ville hvertfall hatt noe under buksa. Anonymous poster hash: 2a94c...690 Seriøst? Stilongs på en så stor skoleunge fordi det er kaldt på bakken? Sitter han/hun mye på bakken og leker i friminuttene eller? ?? Her er det opptil 15 grader på dagen. Anonymous poster hash: 3564b...57b
Gjest Maiken og barna Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Her har vi droppet stilongs fir lengst. Skolebarna mine bruker, selvsagt ikke vil jeg si, stilongs nå og de i bhg tar bare på dress om morgenen hvis det er kjølig. Utover dagen dropper de dress. Høres veldig voldsomt ut for en 8 åring å bruke stilongs/strømpebukse nå. De er ikke så mye ute på skolen og uansett er se skrive i friminutt
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Jeg har en 1 åring. Hun bruker tynn ullstilongs og body her hjemme. Skal vi ut tar jeg på en tynn myk olabukse og en tynn jakke utenpå. Evt en tynn parkdress. Også veldig greit å legges i vognposen i den tynne ulla Anonymous poster hash: 91e43...528
Gjest Julia1984 Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Nei. Ingen bruker strømpebukse nå. De har på vårdress i barnehagen hvertfall på formiddagen og strømpebukse i tillegg til dress og bukse er alt for mye. 2 klassingen har for lengst sluttet med stilongs og det har vennene hans også. Høres litt hysterisk ut å kle en skoleelev med stilongs når det er så mange pluss...fordi det er kaldt på bakken??
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Jeg blåser vel i hva dere sier. Det er fortsatt surt og kaldt, mye bedre at han kan kle av seg enn at han skal gå og fryse. Her er de fortsatt mye ute på skolen og SFO, samt en del turer i skogen. Det er ikke så varmt. Her om dagen var det is på bilen. Det er ikke tøft og fryse! Anonymous poster hash: 2a94c...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Toåringene har på seg et lag med tynn ull her. Så har de tynn overtrekksbukse og vindfleecejakke ute. Akkurat passe varme! Anonymous poster hash: d7a66...9e5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Jeg blåser vel i hva dere sier. Det er fortsatt surt og kaldt, mye bedre at han kan kle av seg enn at han skal gå og fryse. Her er de fortsatt mye ute på skolen og SFO, samt en del turer i skogen. Det er ikke så varmt. Her om dagen var det is på bilen. Det er ikke tøft og fryse! Anonymous poster hash: 2a94c...690 Nei, det er ikke tøft å fryse. Men jammen ikke tøft å sitte i klasserommet med stilongs det meste av dagen og har han virkelig mulighet til å ta av stilongsen? Oftest er det mødrene som fryser....glemmer at barna faktisk er aktive. Anonymous poster hash: 4866a...f97
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Jeg har en på 8 år selv, som bruker kun sokker nå.. Jeg var bare usikker på 1 åringen som sitter mye på rumpa (kan ikke gå). Men blir vel fort varmt inne for dem også med for mye klær. De er ikke ute såååå mye enda har jeg fått intrykk av, og da har vi både ulldress, regntøy med fleece pluss vårdress ute.. Så kanskje det bare er å skippe strømpebukse og ull nå.. Er bare redd hun blir kald av å sitte på gulvet inne også jeg HI Anonymous poster hash: e860d...42c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 Ja hvorfor skulle han ikke ha mulighet til å ta den av? Han er da stor, klarer fint og kle av seg selv han altså. Men nå er det slik at jeg kjenner mitt barn best. Han er ikke den som er mest varm av seg. Klarer du ikke stole på at jeg vet hva som er best for han? Hvorfor skal det være tøft å gå uten når han fryser lett? Hvorfor skal de andre barna evt. blande seg i det? Lærer du barna dine at de skal bry seg om hva andre har på seg? Anonymous poster hash: 2a94c...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Jeg har en på 8 år selv, som bruker kun sokker nå.. Jeg var bare usikker på 1 åringen som sitter mye på rumpa (kan ikke gå). Men blir vel fort varmt inne for dem også med for mye klær. De er ikke ute såååå mye enda har jeg fått intrykk av, og da har vi både ulldress, regntøy med fleece pluss vårdress ute.. Så kanskje det bare er å skippe strømpebukse og ull nå.. Er bare redd hun blir kald av å sitte på gulvet inne også jeg HI Anonymous poster hash: e860d...42c Jeg har 1 åring. Inne sitter hun kun i ullundertøy. Blir for mye med 2 lag inne. Jeg har også en i 3 klasse som for lengst har sluttet med stilongs. Er de på tur i skogen med sfo har hun Bergan overtrekksbukse. Anonymous poster hash: 4866a...f97
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Ja hvorfor skulle han ikke ha mulighet til å ta den av? Han er da stor, klarer fint og kle av seg selv han altså. Men nå er det slik at jeg kjenner mitt barn best. Han er ikke den som er mest varm av seg. Klarer du ikke stole på at jeg vet hva som er best for han? Hvorfor skal det være tøft å gå uten når han fryser lett? Hvorfor skal de andre barna evt. blande seg i det? Lærer du barna dine at de skal bry seg om hva andre har på seg? Anonymous poster hash: 2a94c...690 Så sint!!!! Skal vedde på at 6ngen din ikke hadde vært kakd i 15 plussgrader uten stillings. .. Anonymous poster hash: 4866a...f97
Gjest Maiken og barna Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 Ikke tøft og behagelig å fryse. Men på generelt grunnlag er det veldig velkjent at mødre kler på barna sine mer enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Nei jeg er ikke sint. Men jeg syns det er rart at en fremmed på nett skal bry seg såååå mye om at han fortsatt bruker stilongs. Det syns jeg er rart. Jeg ser ikke hva som skal være så tøft i denne settingen. Skal det liksom være kult å gå uten mest mulig klær så tidlig som mulig? Det står ofte på timeplanen her at det er mange barn som fryser, så sjekk værmeldingen. Så tydelig at mange ikke kle etter gradestokken. Så er det også sånn at østlandet er stort. Det er ikke 15 plussgrader her på dagen enda. Anonymous poster hash: 2a94c...690
Gjest Maiken og barna Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Jeg er ikke denne fremmede. Men her er det 5 om morgenen og 12-15 om dagen. Har en normal unge som sier fra hvis han fryser. Hvis han fryser er det stort sett på overkroppen. Men han har overtrekksbukse etc hvis kaldt. Men stort sett kan vel vi mødre nikke over at barna våre ofte har mer på enn nødvendig. .
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #18 Skrevet 17. april 2015 Bruker du strømpebukser selv nå da? Anonymous poster hash: f0310...8ed
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #19 Skrevet 17. april 2015 Ja det kan jeg fint gjøre om jeg skal være ute. Men nå legger jeg denne tråden bort for min del. Visste ikke at det skulle skape så stor debatt pga. en stilongs. Alle kler på barna det som passer dem. Anonymous poster hash: 2a94c...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #20 Skrevet 17. april 2015 Inne eller ute? Anonymous poster hash: 964ed...588
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #21 Skrevet 17. april 2015 2-åringen bruker fortsatt ull (i alle fall ulltrøye, ikke alltid stillongs/strømpebukse), og kommer til å gjøre det til våren får skikkelig tak. 5-åringen bruker ikke ullundertøy lenger. Begge har fleecetøy og ulltøy liggende i barnehagen som mellomlag under uteklær ved behov. Vinterdressene er tatt hjem. Anonymous poster hash: 66b1f...a66
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #22 Skrevet 17. april 2015 Ja det kan jeg fint gjøre om jeg skal være ute. Men nå legger jeg denne tråden bort for min del. Visste ikke at det skulle skape så stor debatt pga. en stilongs. Alle kler på barna det som passer dem. Anonymous poster hash: 2a94c...690 Du jogger, sykler etc i stillings under buksa i 12-15 pluss? ?? Særlig. Stakkars unge. Anonymous poster hash: 3564b...57b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #23 Skrevet 17. april 2015 Det er synd på barn som sulter, som ikke har et hjem, som fryser, som ikke har foreldre som bryr seg. Det er ikke synd på en unge, som etter din gradestokk, kanskje har på seg en stilongs for mye. Den kan han lett ta av. Æsj.. Klarte ikke la vær og svare.. 😛 Anonymous poster hash: 2a94c...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #24 Skrevet 17. april 2015 Fem åringene og treåringen her bruker fremdeles ull under bukse/parkdress ute. Det er kaldt på bakken og blåser surt. Jeg er også ute mye av dagen og bruker også ull under. I Bhg til barna vet jeg også at de voksne bruker dress ute, men vet ikke hva de har under:) inne i bhg tat de av seg vanlig bukse og bruker bare tynt ullundertøy. Anonymous poster hash: 4956a...178
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #25 Skrevet 17. april 2015 Jeg har en seksåring som fortsatt bruker strømpebukse fordi hun selv vil det. Hun klarer fint å si i fra hvis hun blir for varm. Vet ikke hvor på østlandet dere bor, men her har det i alle fall ikke vært 15 grader denne uka. Vi har forøvrig fått mail fra læreren denne uka om at altfor mange barn i klassen er for tynnkledde, og er kalde ( og gråter) når de må være ute. Dessuten er barn forskjellige, noen er varme og noen er frysepinner. Anonymous poster hash: b9769...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå