Gå til innhold

Er jeg på vei til å bli utbrent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg vært helt utslitt etter jobb selvom jeg har en rolig og stillesittende jobb. På onsdag hadde jeg dundrende hodepine etter jobb og mens jeg stod og lagde mat begynte jeg å gråte helt ut av det blå. Jeg knakk helt sammen uten å vite hvorfor, jeg var bare sliten.

Igår morges våknet jeg med skikkelig hodepine og hovne øyne og følte meg fremdeles utslitt. Jeg tok meg fri fra jobben og fikk gjort ting for meg selv og slappet av. Følte meg mye bedre. Idag er jeg på jobb igjen og allerede nå kjenner jeg meg sliten i kroppen. Det er slik at kroppen føles dobbelt så tung. Jeg kjenner at ben og armer er umulig å løfte siden det er så tungt. 

Har tatt blodprøver hos legen og alt er fint sånn sett.

Anonymous poster hash: 21da2...529
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei du er kun lat, og gidder ikke jobbe

Anonymous poster hash: 0f124...16e
Skrevet

Ja, kjempe lat og ikke gidder å jobbe når jeg jobber 100% og møter på jobb hver dag med unntak for igår!

Skrevet

Bevare meg vel for et ufyselig svar! Hi: Hvordan er ting på hjemmebane? Utbrenthet kan selvfølgelig være en årsak, siden prøver var normale, høres også ut som at det KAN være en depresjon. Jeg ville bestilt ny legetime og forhørt meg. Lykke til! Vet hvordan det er å være sliten absolutt hele tida, veldig trist og uheldig.

Anonymous poster hash: ff0c0...8c7

Skrevet

Kan jo godt hende det er det som holder på å skje.

Eller kanskje du kun er på vei inn i en forkjølelse som krever litt ekstra av deg.

Men du burde sikkert ta det på alvor og ikke la det gå for lang tid før du gjør noe med det.

:)

Anonymous poster hash: 5719a...730

Skrevet

Har vært slik en stund så tror ikke det er forkjølelse. Depresjon er det ikke, hadde det i mange år og kjenner igjen symptomene med en gang. Så heldigvis er det ikke at jeg begynner å bli deprimert. 

Ting er bra på hjemmebane, både i ekteskap og med barn, men med en på snart 4 er det nok å gjøre. Mannen hjelper til mye hjemme, men blir automatisk jeg som gjør mest husarbeid. Jeg tar også barnet på nettene om hun våkner siden min mann er totalt ubrukelig på natten så det har jeg sagt at jeg kan gjøre. Er heldigvis ikke så ofte hun våkner. Mannen og deler også med levering og henting i barnehage

Skrevet

Er barnet ofte våken på nettene da? Her i huset er ene ungen våken minst 6 netter i uka, gjerne 2-3 ganger og det er alltid jeg som står opp da. Dette er i stor grad med på å bidra til at jeg er sliten og trøtt hele tida. Tærer fryktelig på kroppen å ikke ha tilfredsstillende balanse mellom søvn og hvile. Siden du kjenner symptomene på depresjon og vet det ikke er det, er det jo mer sannsynlig at du kan være på vei mot utbrenthet. Ville tatt dette på alvor. :-)

Anonymous poster hash: ff0c0...8c7

Skrevet

Sjekk D-vitamin nivåene dine. Hodepine og trøtthet er vanlige symptomer på lave verdier. Sammen med muskelsmerter.

Skrevet

Huff. Får sende bort mann og barn i morgen og ta en fridag helt for meg selv og ta det med ro på søndag og se. Om det ikke blir bedre får jeg kontakte legen. Har ferie om en måned, men når det er så ille som nå vet jeg ikke om jeg holder ut en måned til :/

Skrevet

nei du er kun lat, og gidder ikke jobbe

Anonymous poster hash: 0f124...16e

Vet du hva? Jeg er så inderlig lei av at noen MÅ slenge drit uansett hva HI spør om! Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så klapp igjen😡

Skrevet

Trener du? Hvordan er kostholdet ditt?

Høres ut som du trenger en pause. La mannen ta over på hjemmebane, og sørg for å få nok søvn, trening, frisk luft og sunn og næringsrik mat.

Anonymous poster hash: 411dd...e25

Skrevet

Jeg trener 3-4 dager i uken, men har blitt mindre den siste tiden siden jeg er så sliten. Klarte en økt igår etter å ha fått slappet av hele dagen. Kostholdet mitt er veldig sunt og næringsrikt så det får jeg ikke bedre :) 

Kanskje ta meg husmorsferie noen dager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...