Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Jeg er gravid. Vi skal beholde. Jeg har kun 20% fast(annenhver helg) på sykehuset jeg jobber på og går ellers på løsvakter. Har vi råd til å beholde?? Anonymous poster hash: 8e97b...484
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Vi? Da er det vel en far eller en medmor som har jobb og inntekt? Anonymous poster hash: eff4b...cb7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Ja, men han går i vikariat. Anonymous poster hash: 8e97b...484
Karma! Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 De beregner permisjonspenger ut fra hva du har tjen 6 av de 10 siste mnd. Dette gjelder også dersom du har "løse vakter". Du vil få ca det samme som du får nå, og om du kan klare deg økonomisk er det kun du som vet 😊
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Finnes det noen jobb du kan ta deg nå, som du evt kan ha frem til permisjon eller sykmld? Ala ungdomshjem(på noen av de blir man gjerne permitert når de finner ut du er gravid) Anonymous poster hash: 59ed9...69b
februarprins2013 Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 du får jo overgangstønad og engangstønad,så ja
sug lut Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Hva med å ta beslutningene i motsatt rekkefølge? Først skaffe seg inntekter og deretter vurdere barn? Vi har nok stønadsbarn her i landet.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Det er arbeidetet seks av de siste ti månedene som blir tellende. Du har jo god tid til å øke lønna di for å øke permisjonsstønaden. Og om nav ser at økningen er en vedvarende ting, så får du den nye lønna i permisjonen. (Jeg hadde 80%vikariat de 5.5 første månedene i graviditeten. Gikk så opp til 100% fast stilling. I permisjonen får jeg lønna jeg fikk i den faste stillingen, selv om jeg kun hadde den i 3.5mnd før jeg gikk ut i permisjon, da lønnsøkningen er vedvarende.) Så om du skaffer deg fast, full jobb fram til fødselen vil dere bli mye bedre stilt økonomisk. Anonymous poster hash: e2ed5...8bb
Pengetreet Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 du får jo overgangstønad og engangstønad,så ja Jeg forstår det slik at HI bor sammen med barnefar og vil derfor ikke ha krav på overgangsstønad (som jo er stønad til enslig mor/far) Engangsstønad gis til mødre som ikke har hatt inntektsgivende arbeid eller stønad som utløser rett til foreldrepenger. Hi vil ha krav på foreldrepenger. Til HI. Dersom dere klarer dere greit slik som dere har det nå, så vil dere nok klare dere greit etter at babyen kommer også. Babyer er ikke dyre i drift, det er når de blir større at utgiftene kommer. Men underveis er det vel sannsynlig at dere har etablert dere med tryggere jobber.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Finnes det noen jobb du kan ta deg nå, som du evt kan ha frem til permisjon eller sykmld? Ala ungdomshjem(på noen av de blir man gjerne permitert når de finner ut du er gravid) Anonymous poster hash: 59ed9...69b I alle dager? Anonymous poster hash: 8cf80...cc4
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Du trenger ikke være fast ansatt for å få foreldrepenger, bare ta så mange løse vakter du kan få også beregnes foreldrepengene utfra din faktiske inntekt. Anonymous poster hash: cf599...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå