Gå til innhold

Har dere andre alenemødre mye kredittgjeld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da snakker jeg kun til de som er alene, og ønsker ikke kommentarer på at jeg er dum som har det osv. Må man så må man. Har 50000,- selv, skal betale ned mesteparten når skattepengene kommer. Den ene tingen etter den andre har sluttet å funke her hjemme og det har vært store utlegg på bilen. Hva med deg?

Anonymous poster hash: 36386...114
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det. Det har vært bortimot 200000kr. Nå trur jeg det ligger på ca 50 000kr. Skal betale ned 11000 i mai/juni. Og resten etter sommeren. Har som mål og være ferdig med alt innen jul. Og det skal jeg klare. Har betalt det andre i løpet av 2år. Så syns jeg har vær flink. Aldri mer kredittgjeld.

Anonymous poster hash: 68a0f...9a6

Skrevet

Ja jeg var skikkelig dum å rotet det til så jeg har ca 50.000 kr i gjeld jeg også :(

Denne månenden begynner de med tvangstrekk på 2500 kr å skjønner ikke hvordan jeg skal klare å leve på det lille jeg har igjen av overgangsstønaden da :S

Heldigvis er det bare 15.000 kr som er gått til tvangstrekk å får 19.000 kr igjen på skatten så de pengene har allerede innkassoselskapet sikret at de får.

Resten av gjelden er masse småbeløp som til sammen blir mye.

Har prøvd å få betalingordning med de jeg skyldte 15.000 kr men de forlanget så høyt månedsbeløp at jeg ikke hadde noen mulighet til å betale det.Trodde ikke de gikk så kjapt til tvangstrekk :S

Anonymous poster hash: 552c8...3cf
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Vi lever etter et veldig stramt budsjett og sparer så mye vi kan hver måned i tilfelle uforutsette utgifter.

Og nei, jeg tjener ikke spesielt godt så det er snakk om noen få hundrelapper i sparing. Men velger heller holde forbruket på et bare helt nødvendig, kjøp alt brukt type nivå.

Anonymous poster hash: d3c4e...8ac

Skrevet

Nei, betaler prinsipielt alt når regninga kommer hver måned (og bruker ikke kreditt hver måned).

Anonymous poster hash: 43a53...761
Skrevet

0,-

Har hele tiden levd etter evne og spart opp en buffer. Hadde jeg ikke hatt den bufferen hadde jeg nok måtte brukt kredittkort jeg også. Men skal så lite til å greie å spare opp en liten buffer. Anbefales ☺

Anonymous poster hash: e81bc...cee

Skrevet

Nix, lever etter evne, og bruker ikke penger jeg ikke har. Syns det er en grei leveregel, selv om jeg noen ganger fantaserer om mer penger. Tenker også at når jeg er alene med barn, er det ekstra viktig å være forbilde for dem og leve ansvarlig.

Skrevet

Nei, har aldri hatt kredittkortgjeld. Ble mamma som 19-åring og eide ikke nåla i veggen. Likevel var jeg ikke så dum at jeg tok opp kretiddkortlån.

Anonymous poster hash: 08fce...b94
Skrevet

Nei, har aldri brukt kredittkort bortsett på ferieturer. Har forresten autotrekk fra brukskonto til kredittkort hver mnd i tilfelle jeg skulle glemme å betale det..men som sagt så langt har jeg ikke hatt behov. Synes jeg har grei økonomi jeg, ikke så godt betalt jobb men bosatte meg på et rimelig sted og det lønner seg.

Anonymous poster hash: 2f077...5c6
Skrevet

Ja det har jeg me har fullstendig kontroll oh det er ikke pga at jeg er alene. Dette er fra før jeg fikk barn og slikt. Betaler ned på det men sitter med veldig god økonomi og ser ikke vitsen med å bare betale ned så fort som mulig rett og slett.

Anonymous poster hash: 12cf8...c20

Skrevet

Ja det har jeg me har fullstendig kontroll oh det er ikke pga at jeg er alene. Dette er fra før jeg fikk barn og slikt. Betaler ned på det men sitter med veldig god økonomi og ser ikke vitsen med å bare betale ned så fort som mulig rett og slett.

Det hørtes jo skikkelig lurt ut😂. Du vet at det er ekstremt høy rente på alle kredittkort???

Anonymous poster hash: 58b78...6a6

Skrevet

Har litt igjen å betale på Mastercard. Har vært opp i 15 000. Så ikke store summen. Nå er det vel 7000 igjen. Men dette er gjeld fra før jeg ble singel. Jeg trodde vi hadde dårlig råd, og da pga syk katt måtte jeg bruke Mastercard. Ble lurt gitt. Men jeg klarer meg bedre nå. Har egen regningskonto hvor det settes automatisk penger inn. (Faste trekk) alt som kan ha avtalegiro går på det og ellers det meste på faste trekK. Så da vet jeg hvor mye jeg må sette av hver måned så jeg har råd til å betale de store regningene som kommer kvartalsvis.

Anonymous poster hash: b9d48...fdc

Skrevet

Det hørtes jo skikkelig lurt ut😂. Du vet at det er ekstremt høy rente på alle kredittkort???

Er fullstendig klar over rentene på alt..har total kontroll over min økonomi. Bare fordi jeg velger å gjøre annerledes enn deg så betyr ikke det at noen er lurere enn andre. Jeg sa ikke hvor mye kredittkortgjeld jeg har. Men gjeld er ikke farlig så lenge man har kontroll på det. Så skjønner ikke vitsen med å prøve å latterliggjøre.

Jeg kan økonomi så har ingen bekymring.

Skrevet

Nei, heldigvis ikke.

Men takke meg til generøse foreldre som bidrar når det kniper!

Anonymous poster hash: 008e3...070
Skrevet

Jeg hadde gjeld, men den er ganske snart ferdig nedbetalt :D

Anonymous poster hash: 811b6...461
Skrevet

Nei, lever veldig nøysomt og har nok et uvanlig lavt forbruk. Har riktignok mye gjeld, men det er boliglån og studielån.

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke penger jeg ikke har. Jeg bruker kredittkort (har et bensinkort), men betaler alt hver måned.

Har en god buffer, så jeg tar av den hvis noe uforutsett og veldig dyrt plutselig dukker opp.

Skrevet

Det hørtes jo skikkelig lurt ut. Du vet at det er ekstremt høy rente på alle kredittkort???

Er fullstendig klar over rentene på alt..har total kontroll over min økonomi. Bare fordi jeg velger å gjøre annerledes enn deg så betyr ikke det at noen er lurere enn andre. Jeg sa ikke hvor mye kredittkortgjeld jeg har. Men gjeld er ikke farlig så lenge man har kontroll på det. Så skjønner ikke vitsen med å prøve å latterliggjøre.

Jo faktisk er det mange som er lurer enn deg, du har god råd men vil ikke betale ned kredittgjeld?? Det er dumt det..da har man ikke skjønt mye om økonomi. Bedre å bare betale det ned så kan du heller begynne å spare litt i stedet for å sitte å ruge på gjelden din. Eller vent, du sparer kanskje også? Mer enn du betaler i renter på gjelden da eller?

Anonymous poster hash: 2f077...5c6

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Nei, men har full forståelse for hvordan man kan havne i den klemma!

Hadde det ikke vært for en ekstremt generøs mor, så hadde jeg også hatt kredittgjeld opp etter øra.

Skrevet

Du kan alvorlig talt ikke si at du "kan" økonomi når du har opparbeidet deg kredittkortgjeld?!? Og det at du velger å ikke betale det ned så fort som mulig viser jo hvor lite peil du har på penger og renter. Nesten så jeg lurer på om det er trolling...

Anonymous poster hash: 2fb5f...a42

Skrevet

Du kan alvorlig talt ikke si at du "kan" økonomi når du har opparbeidet deg kredittkortgjeld?!? Og det at du velger å ikke betale det ned så fort som mulig viser jo hvor lite peil du har på penger og renter. Nesten så jeg lurer på om det er trolling...

Hegehe... Så enig.

Ingen som kan økonomi har kredittkortgjeld, og ihvertfall ikke god økonomi og velger å betale kredittkortgjelden med avdrag..

😂😂😂😂😂

Det er lov å gapskratte av slike uttalelser!

Anonymous poster hash: 93858...a87

Skrevet

Jeg er alenemor, og er veldig glad for at jeg ikke har noe kredittkortgjeld i det hele tatt, og heller aldri hatt det! (Er 43 år)

Er det noe jeg trenger, så sparer jeg.

Men så er jeg også heldigvis glad i gamle møbler, gamle ting etc

Anonymous poster hash: 89ec0...8ba

Skrevet

ingenting heldigvis

Skrevet

Jeg bruker kredittkortet litt ja. Betaler det alltid ned på neste lønning da, så jeg bruker etter evne. På ferie feks syns jeg det var genialt å betale med kredittkort. Av en eller annen merkelig grunn syntes jeg at jeg hadde mer kontroll da. Kanskje fordi jeg så i ettertid eksakt beløp brukt på ferien.

Akkurat nå har jeg rundt 3000 kr utestående tror jeg.

Anonymous poster hash: 97168...a80

Skrevet

Det hørtes jo skikkelig lurt ut. Du vet at det er ekstremt høy rente på alle kredittkort???

Hegehe... Så enig.

Ingen som kan økonomi har kredittkortgjeld, og ihvertfall ikke god økonomi og velger å betale kredittkortgjelden med avdrag..

Det er lov å gapskratte av slike uttalelser!

Anonymous poster hash: 93858...a87

Selvfølgelig kan noen som er svært gode på økonomi ha kredittkortgjeld. Jeg vet om to som er dyktige i jobben sin som rådgiver i bank og en tidligere økonomisk rådgiver i NAV, som begge har en svært anstrengt personøkonomi og kredittgjeld selv.

Anonymous poster hash: cec8a...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...