Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Vi vurderer å flytte til Moss. Vi savner sjøen da begge er fra havnebyer og Moss er nærmest mulig i forhold til jobb. Problemet er at vi ikke kjenner til områdene så godt. Vi har sett oss ut Jeløya og muligens refsnes. (om jeg husker navnet riktig) Noen som har noen tips til sted å bo i Moss som er bra, og hvilken barneskole som er bra? Anonymous poster hash: efd31...8d4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Blir Larkollen for langt unna? Det skal visst være kjempefint der, pluss et supert miljø! Anonymous poster hash: f3b38...a9e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Stort sett hele Jeløy er bra. Refsnes og Reier går for å være ok. Ville styrt unna Ramberg, balaklava, krossern, orkerød, rosnes.. Anonymous poster hash: 4bfe2...621
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Blir Larkollen for langt unna? Det skal visst være kjempefint der, pluss et supert miljø! Anonymous poster hash: f3b38...a9e Larkollen er veldig lite og sært. Vanskelig å være tilflytter. Anonymous poster hash: 4bfe2...621
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Jeløya er veldig fint. Refses og Tronvik er mine favoritter. Har du sjekket Son? Idyll! Anonymous poster hash: c6560...1bc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Anbefaler Skredderåsen faktisk. Har kommet seg helt utrolig de siste årene. Jeg var skeptisk til å flytte dit, men det er det beste og mest barnevennlige stedet jeg har bodd! Jeg har bodd i Moss hele lovet og ville ALDRI bodd på Jeløy med tanke på trafikken der på morgenen og ettermiddagen. Kjøre mot Jeløy istad og brukte 35 minutter på en strekke som normalt sett tar 8 minutter og slik kø er det hver dag og enda verre når ferga kommer Anonymous poster hash: 7f236...7c6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Ekholt er det beste stedet for barnefamilier uten tvil. Nærme alt av skoler, og gåavstand til alt. Bussene går rett utenfor døra. Et supert miljø. Anonymous poster hash: 9fe7e...132
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Skal man bo i Moss, må man bo på Øya! Nordbyen (skredderåsen etc) er belastet og derav billig, sentrum er uaktuelt med barn. Ekholt er helt ok, men mangler idyllen du får på jeløya. Her er det strender og jorder om hverandre, utrolig mange hyggelige villastrøk og flotte turstier på kryss og tvers. Ta dere en tur, så skjønner dere hva jeg mener. Ellers er Son nydelig slik hun over her skriver. Drøbak også. Anonymous poster hash: 4bfe2...621
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Jeg kommer fra Moss, har bodd lenge i Oslo og bor når i Son. Son er fantastisk og veldig barnevennlig. Det ligger nærmere Oslo og bare 10 minutter fra Moss. Jeløya er flott, men mye trafikk for å komme til byen. Anonymous poster hash: 5329a...b2a
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Jeg ville ikke bodd på Jeløy med tanke på trafikkbildet. Jeg ville også styrt unna Skredderåsen. Ekholt er langt fra togstasjonen om dere vil pendle til Oslo/Ski. Hvis du vil ha nærhet til sjøen, ville jeg gått for Sjøhagen (helt nord i Moss, rett ved Kambo stasjon) eller Son. Anonymous poster hash: ec723...cea
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Her har du fått mange forskjellige tips. Jeg er også fra Moss, (72-modell), og ville aldri bodd på Skredderåsen eller rundt den bydelen i det hele tatt!! (Kambo/Sjøhagen er ok:) Selv bor jeg på Øreåsen (nabokommunen Rygge) og vi har en flott barneskole, et trygt miljø for ungene, som jo er viktig. Ekholt (også i Rygge), er også et fint og trygt sted. Vil du bo rett ved havet er f.eks er Feste fint der. Eller Fuglevik Jeløya er jo selvfølgelig utrolig fint (og dyrt), men dessverre har du kanalbrua du skal over i rushtida, som dessverre kan ta litt tid. Det meste kommer an på om du skal jobbe her i byen, eller pendle f.eks til eks Oslo. Skal du ta buss, eller bil til togstasjon? Anonymous poster hash: 286bd...a46
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 Jeg må bare få rettet på et par ting angående Skredderåsen her Skredderåsen var tidligere et veldig belastet sted med mye dop m.m. De siste årene har dette forsvunnet og det er ikke lenger et belastet sted i det hele tatt. Nede ved Kambosenteret, ja, der er det belastet med mye sosialklienter, men på Skredderåsen som er videre opp fra Kambo er det slett ikke slik. Det er fine boligområdet med masse masse barnefamilier og eldre. Det er rolig, helt uten trafikk. Vi kan dra fra huset vårt uten å låse dørene siden det ikke er noe tull i borettslaget der oppe (ja, vi burde låse uansett, men er ikke alltid vi gjør det). Både barnehagen og skolen er bra der oppe. Det er en del innvandrere der, men alle er godt integrert i det norske samfunnet. Barna går i barnehagen og de aller fleste innvandrerforeldrene prater norsk. Da jeg var yngre turte jeg ikke dra til Skredderåsen i det hele tatt, nettopp på grunn av miljøet der oppe. Jeg var skeptisk til å flytte opp dit, men vi kjøpte rekkehus der oppe og har alltid trivdes bedre. Barnet har det trygt og godt der oppe. Så myten om at det er belastet miljø der og farlig og bo der er bare tull Anonymous poster hash: 7f236...7c6
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Jeg må bare få rettet på et par ting angående Skredderåsen her Skredderåsen var tidligere et veldig belastet sted med mye dop m.m. De siste årene har dette forsvunnet og det er ikke lenger et belastet sted i det hele tatt. Nede ved Kambosenteret, ja, der er det belastet med mye sosialklienter, men på Skredderåsen som er videre opp fra Kambo er det slett ikke slik. Det er fine boligområdet med masse masse barnefamilier og eldre. Det er rolig, helt uten trafikk. Vi kan dra fra huset vårt uten å låse dørene siden det ikke er noe tull i borettslaget der oppe (ja, vi burde låse uansett, men er ikke alltid vi gjør det). Både barnehagen og skolen er bra der oppe. Det er en del innvandrere der, men alle er godt integrert i det norske samfunnet. Barna går i barnehagen og de aller fleste innvandrerforeldrene prater norsk. Da jeg var yngre turte jeg ikke dra til Skredderåsen i det hele tatt, nettopp på grunn av miljøet der oppe. Jeg var skeptisk til å flytte opp dit, men vi kjøpte rekkehus der oppe og har alltid trivdes bedre. Barnet har det trygt og godt der oppe. Så myten om at det er belastet miljø der og farlig og bo der er bare tull Anonymous poster hash: 7f236...7c6 Jeg støtter dette! Og det er også en stor overdrivelse at det var så forferdelig der før også. Jeg vokste opp der på 80 og 90-tallet og vi merket ingenting til at det var et belastet område. Det var en guttegjeng som hang utenfor butikken, men det var det. Rekkehusene på skredderåsen er veldig koselige og Åvangen skole var og er en fantastisk barneskole. Anonymous poster hash: 5329a...b2a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Jeg må bare få rettet på et par ting angående Skredderåsen her Skredderåsen var tidligere et veldig belastet sted med mye dop m.m. De siste årene har dette forsvunnet og det er ikke lenger et belastet sted i det hele tatt. Nede ved Kambosenteret, ja, der er det belastet med mye sosialklienter, men på Skredderåsen som er videre opp fra Kambo er det slett ikke slik. Det er fine boligområdet med masse masse barnefamilier og eldre. Det er rolig, helt uten trafikk. Vi kan dra fra huset vårt uten å låse dørene siden det ikke er noe tull i borettslaget der oppe (ja, vi burde låse uansett, men er ikke alltid vi gjør det). Både barnehagen og skolen er bra der oppe. Det er en del innvandrere der, men alle er godt integrert i det norske samfunnet. Barna går i barnehagen og de aller fleste innvandrerforeldrene prater norsk. Da jeg var yngre turte jeg ikke dra til Skredderåsen i det hele tatt, nettopp på grunn av miljøet der oppe. Jeg var skeptisk til å flytte opp dit, men vi kjøpte rekkehus der oppe og har alltid trivdes bedre. Barnet har det trygt og godt der oppe. Så myten om at det er belastet miljø der og farlig og bo der er bare tull Anonymous poster hash: 7f236...7c6 Jeg støtter dette! Og det er også en stor overdrivelse at det var så forferdelig der før også. Jeg vokste opp der på 80 og 90-tallet og vi merket ingenting til at det var et belastet område. Det var en guttegjeng som hang utenfor butikken, men det var det. Rekkehusene på skredderåsen er veldig koselige og Åvangen skole var og er en fantastisk barneskole. Anonymous poster hash: 5329a...b2a Det er sant. Min mann vokste opp på Skredderåsen i samme borettslag som vi bor i nå og hadde det vært så forferdelig hadde han ikke vært så ivrig etter å flytte tilbake og ville at sine barn skulle vokse opp der. Anonymous poster hash: 7f236...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå