Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Jeg synes det er tullete å gjøre dette og tar de feil sier jeg i fra. Som feks fakta om fugler. Min datter er så påståelig. Kan si at kjøttmeis heter gulfugl. Min mor jatter bare med mens jeg forteller henne hva den heter. Har en venninne som konstant gjør dette med sønnen og han er til tider ufyselig. Som når vi skal spise på cafe, så kan han si at pommes frites er sunt for det er potet. Moren klapper på hodet og sier jada. Gjør dere dette og hva synes dere om det? Anonymous poster hash: 1eebc...cb2
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Nei, jeg svarer og "retter" på! MEN jeg kan "jatte" litt med om en av ungene har prata i veldig lang tid og ikke gir tegn til å slutte med det første, da kan det bli noen "Mhm" og "ja, se på den"
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Nei, jeg svarer og "retter" på! MEN jeg kan "jatte" litt med om en av ungene har prata i veldig lang tid og ikke gir tegn til å slutte med det første, da kan det bli noen "Mhm" og "ja, se på den" Hehe. Den ser jeg. 🙊 Anonymous poster hash: 1eebc...cb2
valkyrien Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Jeg retter på faktafeil, grammatiske feil og uttalefeil. Men er jeg sliten så er det ikke sikkert jeg er veldig engasjert i samtalen.
dolsi Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Om ungen sier se på den gulfuglen og det er en kjøttmeis så sier jeg som regel ikke nei det er en kjøttmeis. Jeg sier ja se på den kjøttmeisen! 😊
Gjest Antarctica Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Jeg synes det er tullete å gjøre dette og tar de feil sier jeg i fra. Som feks fakta om fugler. Min datter er så påståelig. Kan si at kjøttmeis heter gulfugl. Min mor jatter bare med mens jeg forteller henne hva den heter. Har en venninne som konstant gjør dette med sønnen og han er til tider ufyselig. Som når vi skal spise på cafe, så kan han si at pommes frites er sunt for det er potet. Moren klapper på hodet og sier jada. Gjør dere dette og hva synes dere om det?Anonymous poster hash: 1eebc...cb2 Det er derfor en hel generasjon sier schjøttkaker og skriver barne skole språk... Det er blitt avleggs å rette på feil. Ungene kan bli lei seg, stakkar.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Jeg retter på "viktige" ting. Det husker jeg min mor også gjorde og det er jeg veldig glad for. Hvis det er noe helt banalt som ikke er så viktig så jatter jeg med. Anonymous poster hash: 0dffe...454
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Jeg retter i den forstand at jeg gjentar med riktig fakta eller riktig uttale men jeg sier ikke - nei det er ikke sånn eller -det heter ikke det, det sies ikke sånn. Jeg tror man kan gjøre mye negativt med barnets selvbilde hvis man hele tiden poengterer at det tar feil, sier feil. Derimot hvis jenta på fem er på andre timen med skravling og det vil ingen ende ta hører jeg med et halvt øre og gir mye mhm, jaha svar 😃 slenger inn en oi da innimellom 😂 Anonymous poster hash: 147a5...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå