Gå til innhold

Sliten, blek,blåmerker, blod fra endetarmen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er situasjonen for barnet vårt. Er til vanlig et meget aktivt barn, men har de siste ukene blitt tynnere, veldig blek, er mye sliten og blitt veldig engstelig. Blør mye neseblod og forrige dagen kom det masse friskt blod i do. Kom i forbindelse med en engangsdiare. Har stadig nye blåmerker uten å slå seg.

Har vært hos legen og det har blitt sendt henvisning til barnelege.

Kjenner at jeg ikke liker tanken på at det skal ta uker/mnd før vi får time...

Anonymous poster hash: 9e9c9...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det blitt tatt blodprøver? Hvis ikke, så går du tilbake til legen og får gjort det. Purr på legen/sykehuset angående henvisning, forklar dem at du er bebekymret. Dette bør de ikke drøye for lenge syns jeg.

Skrevet

Høres litt skummelt ut . Tok ikke legen blodprøver? Hvordan var de?

Anonymous poster hash: 304ce...642

Skrevet

Jo det har blitt tatt noe blodprøver, men det eneste han sa var at det ikke var noen infeksjon.

Skrevet

Ringte du legen med en gang det kom blod fra endetarmen? 

Det må du gjøre. 

Anonymous poster hash: 08e3d...29c
Skrevet

Det må du gjøre.

Ja selvfølgelig gjorde jeg det!

Skrevet

Det må du gjøre.

Ja selvfølgelig gjorde jeg det!

Rart det ikke skjedde noe da.

Jeg kom til legen med sterke mavesmerter og blodig diare som jeg hadde hatt ca. 1 uke og ble sendt direkte på sykehuset.

Skrevet

Med disse symptomene ville jeg ringt legevakt og krevd innleggelse og full undersøkelse.

Ellers ville jeg gått til privatlege. Jeg hadde ikke ventet uker på undersøkelse.

Jeg hadde ringt legevakt NÅ.

Anonymous poster hash: 87103...b42

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt meg med svaret dere har fått! Jeg ville KREVD at legen eller sykehuset skulle tatt flere prøver!

Ikke for å skremme deg, men dette kan være symptomer på noe alvorloig!

Så ikke vent!

Anonymous poster hash: 24ba6...00c

Skrevet

Vi var hos legen på onsdag og tok prøvene og hadde time igjen i dag for å få svar. Fikk da henvisning videre til barnelegen. Legen sendte henvisning elektronisk. Og skrev at allmenntilstanden var ok. En unge som til vanlig er både propell og apekatt, men som nå ligger på sofaen og sier at beina ikke har noen kraft og at beina ikke orker å leke føler ikke jeg at er i ok form. Ringte barnelegen for å høre ang ca ventetid og fikk da greie på at de ikke hadde noen elektronisk forbindelse så den henvisning ville aldri komme fram. Var tilbake og fikk sendt den pr post.

Skrevet

Vi var hos legen på onsdag og tok prøvene og hadde time igjen i dag for å få svar. Fikk da henvisning videre til barnelegen. Legen sendte henvisning elektronisk. Og skrev at allmenntilstanden var ok. En unge som til vanlig er både propell og apekatt, men som nå ligger på sofaen og sier at beina ikke har noen kraft og at beina ikke orker å leke føler ikke jeg at er i ok form. Ringte barnelegen for å høre ang ca ventetid og fikk da greie på at de ikke hadde noen elektronisk forbindelse så den henvisning ville aldri komme fram. Var tilbake og fikk sendt den pr post.

Men da ville jeg absolutt ringt sykehuset og sagt at det er feil info i henvisningen legen swndte. Ar han allmenntilstanden ikke er ok, og at du kjenner barnet ditt best. Si at det er noe riv ruslende galt, og krev at de tar han inn!

Anonymous poster hash: 24ba6...00c

Skrevet

Med disse symptomer burde legen kontakte barnelege og få en akutt henvisning til barnepoliklinik.

Anonymous poster hash: 93643...e84
Skrevet

Jeg ville ringt legevakt og bedt om en fornyet vurdering av allmenntilstanden. 

Skrevet

Barnet mitt var syk og slapp lenge, når jeg gikk til legen Ble barnet sendt opp til sykehuset med en gang. Rart at dere er fortsatt hjemme. Du kan ringe sykehuset og spørre om dere kan komme opp, eller ting legevakten

Anonymous poster hash: 278b7...1c6

Skrevet

Ring sykehuset direkte!!

Masse, masse lykke til!!

Skrevet

Så rart, høres ut som de tar lett på symptomene. Som foreldre da hadde jeg nok vært mye mer på for å få barnet ordentlig undersøkt.

Når sønnen min var 1,5 år så nektet han plutselig å stå på den ene foten. Fikk time på dagen hos legen, der så hun det samme som meg, å vi ble sendt rett på sykehuset for en vurdering. Det var kun fordi han ikke ville stå på den ene foten. Hadde vel lett feber om jeg ikke husker helt feil.

Vi fikk reise hjem på kvelden med beskjed om å komme tilbake dagen etter for videre undersøkelser. Hadde vi ikke bodd i nærheten hadde vi blitt lagt inn.

Det viste seg at det ikke var noe.

Men med alle symptomene til barnet ditt syns jeg det høres rart ut at det ikke blir tatt med alvorlig! Jeg ville stått på å fått han inn i kveld!

Anonymous poster hash: 8eebd...9a8
Skrevet

HVis dette ikke er tull tar du kontakt med legevakt i dag.

Anonymous poster hash: c6c1b...7aa
Skrevet

Sykt at de ikke reagere sterkere hvis dette er sant,for slik du beskriver det høres det nesten ut som lekumi eller hva det heter

Skrevet

Dra til legevakten umiddelbart.

Anonymous poster hash: 9d848...30c
Skrevet

Sorry, men dette klarer jeg bare ikke å ta alvorlig..

Anonymous poster hash: c221c...b3e
Skrevet

Sorry, men dette klarer jeg bare ikke å ta alvorlig..

Anonymous poster hash: c221c...b3e

Nei du kan tro hva du vil, men dette er helt sant.

Vi har vært i kontakt med legevakta både i går og i dag. I går ville de at vi skulle komme med en gang og vi var der og de sjekka blodprosenten og blodtrykket. Siden vi skulle til legen igjen i dag ville de at vi skulle vente og se hva han sa. Gubben ringte og prata med legevakta igjen i dag og fortalte at vi ikke følte oss trygge på detta men fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noe når fastlegen hadde sendt henvisning.

Skrevet

Finn nr til sykehuset, be om å bli satt over til barneavdelingen og snakk direkte med dem.

Evt tropper du opp med ungen på sykehusets akuttmottak.

Ikke gi deg på tørre møkka- her må du som mor kjempe for barnet ditt!

Skrevet

Bor du i nærheten til Volvat? De har legevakt med barnelege. Hvis ikke dra til legevakta.

Anonymous poster hash: 60695...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...