Gå til innhold

Tilrettelegging av arbeidsgiver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis som jobber i en stor bedrift. Der har de et stort fokus på skader. Man skal for all del unngå skader med fravær. Det er jo forståelig.

Nå har denne kompisen en kollega som har skadet seg. Ikke alvorlig, men nok til at han ikke klarer å utføre jobben sin. Arbeidsgiver skal da tilrettelegge, men de har ikke noe fornuftig til han. Så da sitter han rett opp og ned og surfer på nettet hele dagen. Altså på jobb...

Bedriften slipper jo "røde tall", men ordningen virker jo ganske tåpelig siden de egentlig ikke klarer å tilrettelegge?

Anonymous poster hash: ccecb...b19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sånn er det noen ganger. Av en eller annen grunn klarer de ikke å tilrettelegge. I enkelte tilfeller er det kanskje vanskeligere enn andre. Evt de har ikke noe andre "ledige" arbeidsoppgaver han kan gjøre? 

Selv om de ikke klarer å tilrettelegge i dette tilfellet er jo ikke selve ordningen med å tilby tilrettelagt arbeid tåpelig. Det er tåpelig at de ikke klarer det i denne situasjonen, ja, men det er noe helt annet. 

Virker ikke som om denne ansatte tar mye initiativ for å gjøre noe selv heller, spør du meg. Han trives vel fint med å sitte å surfe hele dagen da, tenker jeg. 

Anonymous poster hash: eba7c...467
Skrevet

Ja, sånn er det noen ganger. Av en eller annen grunn klarer de ikke å tilrettelegge. I enkelte tilfeller er det kanskje vanskeligere enn andre. Evt de har ikke noe andre "ledige" arbeidsoppgaver han kan gjøre? 

Selv om de ikke klarer å tilrettelegge i dette tilfellet er jo ikke selve ordningen med å tilby tilrettelagt arbeid tåpelig. Det er tåpelig at de ikke klarer det i denne situasjonen, ja, men det er noe helt annet. 

Virker ikke som om denne ansatte tar mye initiativ for å gjøre noe selv heller, spør du meg. Han trives vel fint med å sitte å surfe hele dagen da, tenker jeg. 

Anonymous poster hash: eba7c...467

Nei, han hater det faktisk. Er absolutt ingenting han klarer å gjøre, og er heller ikke første gang i denne bedriften. Flere ganger har jeg hørt om folk som sitter rett opp og ned uten å ha noe å gjøre. 

Tenker det er viktig med fokus på skader, men dette blir i mine ører rart. Brekker man en arm på jobb feks. skal man sitte rett opp og ned på jobben. Gjør man det hjemme får man sm. 

Anonymous poster hash: ccecb...b19

Skrevet

Sansynligvis gjør han noe i løpet av dagen selv om det ikke føles sån. Selv om det tar ham bare noen minutter å svare på et par mail, være til stede for spørsmål om andre ansatte lurer på noe eller liknende kan hans tilstedeverelse ha en viss verdi for arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 6a3b3...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...