Gå til innhold

Er 300 kr til konfirmanten ok, eller er det gnient?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra kusiner og fettere. Tanter og onkler osv pleier å gi mer. Litt usikker på hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: 1f394...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gnient

Anonymous poster hash: ef503...c26

Skrevet

Om du skal i konfirmasjonen så synes jeg det er litt lite. Hvis ikke så holder det i massevis.

Anonymous poster hash: 04be3...386
Skrevet

Veldig gnient om det ikke er ungen til en fjern slektning du aldri har møtt

Skrevet

Vi gir 200 til venners barn hvor vi ikke skal i selskap.

Om dere skal i selskapet synes jeg minst dere må gi 500 kr.

Vi gir 1500 til nevøer/nieser.

Anonymous poster hash: db777...815

Skrevet

Kommer litt an på hvor mange man har å gi til tenker jeg. Han man 20-30 å gi til kan det jo fort bli store summer. Må likevel si at jeg i utgangspunktet syns 300,- er litt lite. Minimum 500,- tenker jeg.

Anonymous poster hash: d5861...811
Gjest ♡perla
Skrevet

Det syns jeg kommer an på hvor mange man har å gi til! Og ikke minst hvor mye man har å gi bort....!

Skrevet

Hos oss har hele familien gitt sammen (tante, onkel og søskenbarn). Så dersom de både får fra søskenbarn og tante/onkel i tillegg så burde det være greit. For øvrig så kommer det også an på hvor mange søskenbarn man har og økonomien ellers. Synes ikke man kan bli fornærmet om man får 300 kr.

Anonymous poster hash: 8b964...20e

Skrevet

Gnient!

Selv var jeg i konfirmasjon til min kusines datter, og hun fikk en diamantring av meg og min datter. 

Vi er ganske nære så derfor kjøpte vi en gave, mens andre som jeg har samme slektskap med får 2500 kr i gave.

Anonymous poster hash: e8372...f9d
Skrevet

Gnient!

Selv var jeg i konfirmasjon til min kusines datter, og hun fikk en diamantring av meg og min datter. 

Vi er ganske nære så derfor kjøpte vi en gave, mens andre som jeg har samme slektskap med får 2500 kr i gave.

Pleier du å gi 2500 kroner dine søskenbarn sine barn når de konfirmerer seg uten at du har et nært forhold til de? Du må ha veldig god økonomi..

Skrevet

Jeg synes 300 er fint. Hadde nok strukket meg til 500 om vi var invitert til selskapet.

Men der går grensen for meg.

Uaktuelt å bruke mer enn det på andre enn egne barn, mine egne tantebarn eller fremtidige barnebarn.

Ikke rart barna blir noen bortskjemte drittunger når folk synes det er gnient..

Jeg fikk selv 500 av tanter og onkler da jeg at konfirmasjon (søskenbarn var med på den).

Kun foreldre og besteforeldre som dro på med mer.

Anonymous poster hash: a304d...f9f

Skrevet

Gnient!

Pleier du å gi 2500 kroner dine søskenbarn sine barn når de konfirmerer seg uten at du har et nært forhold til de? Du må ha veldig god økonomi..

Det hadde ikke jeg hatt råd til i alle fall. Jeg har 26 søskenbarn jeg ikke har noen kontakt med, og har ikke gitt konfirmasjonsgave til dem med mindre jeg har vært invitert i konfirmasjonen, og det har jeg bare vært til 3 av dem. Da har jeg gitt 500 kroner.

Om alle får 2-3 barn hver og jeg skulle gitt 2500 til hvert av de barna, da hadde det blitt veldig dyrt...

Skrevet

Takk for svar 😃 Er invitert, så da gir jeg 500! Er invitert til to stk, men skal vel overleve økonomisk fordiom 😂

Anonymous poster hash: 1f394...f69

Skrevet

Wow! Gnient faktisk! 300 er et kraftig innhugg i økonomien til mange! De får lære seg å være takknemlig for det de får! Blir kvalm av hele greia, eneste de bryr seg om til konfirmasjonen er h or mye penger de får!

Anonymous poster hash: d586b...3c3

Skrevet

Synes disse konfirmasjonsgavene tar helt av! Husker jeg fikk 11000 kr tilsammen (og en del gaver) i 1995-var superfornøyd:) Klær i 1995 var nesten like dyre som idag og pc/tv osv var mye dyrere.

Anonymous poster hash: ea2b2...56d
Skrevet

Gnient!

Det hadde ikke jeg hatt råd til i alle fall. Jeg har 26 søskenbarn jeg ikke har noen kontakt med, og har ikke gitt konfirmasjonsgave til dem med mindre jeg har vært invitert i konfirmasjonen, og det har jeg bare vært til 3 av dem. Da har jeg gitt 500 kroner.

Om alle får 2-3 barn hver og jeg skulle gitt 2500 til hvert av de barna, da hadde det blitt veldig dyrt...

Nå ordla jeg meg nok litt unøyaktig. Jeg svarte i forhold til å være invitert i selskapet, og om jeg hadde et nært forhold til konfirmaten eller ikke. Men ja det stemmer at jeg har god økonomi.

Skrevet

Synes disse konfirmasjonsgavene tar helt av! Husker jeg fikk 11000 kr tilsammen (og en del gaver) i 1995-var superfornøyd:) Klær i 1995 var nesten like dyre som idag og pc/tv osv var mye dyrere.

Anonymous poster hash: ea2b2...56d

Det var jo grunn til å være fornøyd den gangen, så det skjønner jeg godt at du var. ;) Jeg fikk 4500 til sammen (og ingen gaver utenom) i 1997, og må innrømme at jeg ikke var så veldig fornøyd. :P Alle i klassen min fikk minimum 10000 i kontanter og gaver i tillegg.

Skrevet

Det er ikke gnient å gi gave på 300. Man gir det man kan og vil, mottakeren bør jo være takknemlig for den summen.

Anonymous poster hash: 4f472...2bf

Skrevet

Jeg synes 300kr er en flott presang, og absolutt ikke gnient!! Alle bør gi det de selv mener er ok og det de har mulighet til😃

Skrevet

Jeg synes 300kr er en flott presang, og absolutt ikke gnient!! Alle bør gi det de selv mener er ok og det de har mulighet til

Enig.

Skrevet

Tror jeg ga 500 til søskenbarn.. Var bare 5-10 år eldre enn de da så synes ikke det var gnient

Anonymous poster hash: 27b8e...ae1

Skrevet

Er det en fetter/kusine som skal gi til en fetter/kusine? I så fall er det helt innafor, så lenge foreldrene (tante og onkel) også gir et beløp.

Nå vet ikke jeg hvor gammel giveren her er, men jeg kan tenke meg de er noenlunde i samme alder, i hvert fall ikke at det skiller 20+ mellom dem. Kanskje er de barneskoleelever, ungdomsskoleelever, studenter eller lærling. Kanskje er de nyetablerte, nybakte foreldre... Jeg synes uansett det er helt innafor.

Anonymous poster hash: 30ef6...260
Skrevet

Du må selvfølgelig ikke gi mer enn du har råd til :-)  

Jeg har gitt 500 (når jeg har vært invitert) de siste årene.  Jeg har helt normal økonomi.  

Hvis man gir til naboens barn osv kan man godt gi mindre.  

Anonymous poster hash: 3af07...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...