Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Andreklassingen min sier at mange i klassen har det... Vet jo at det kan være en overdrivelse, men kan det stemme??
Gjest Maiken og barna Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 I 4 klasse når han slutter på SFO. Ikke behov før.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Har ikke hørt om noen i 2 klasse som har her hvertfall. Jenta mi fikk da, fordi hun gikk alene hjem. 2.klassingen må har mobil, men den ligger utlada i en skuff. Bare en gammel sak fra faren sin.
MTF Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 (endret) Gutten vår fikk til 9-års dagen siden han trengte mobil (har ikke fasttlf) når han skulle slutte på sfo etter 4. klasse. Han har bursdag helt på slutten av året, og vi ville at mobilen skulle være en bursdags- eller julegave, at han ikke bare skulle få den uten en anledning. Derfor passet det godt at han fikk dentil 9-årsdagen Ville også at han skulle ha litt tid til å lære seg å bruke den før de sluttet helt på sfo. Ungene (har en som da gikk i 1. klasse også) begynte å ha halv plass på sfo og korte dager litt etter jul det året, slik at de skulle venne seg til å gå hjem alene og å være alene noen timer før de begge sluttet på sfo fra i høst av. Da måtte de nesten ha tilgang på en mobil Ser ikke at de har behov for det før de er ferdig med sfo i hvertfall (det har ikke våre hatt da ) Endret 16. april 2015 av MTF
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 4 klasse Anonymous poster hash: 21005...e90
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Eldste fikk i 3.klasse, da sluttet han på sfo og var alene på ettermiddagene, Nest eldste fikk til jul i 2.klasse, da hadde han allerede "forsvunnet" flere ganger. Hypersosial unge som løper fra den ene kompisen til den andre og glemmer gi beskjed om hvor han går/er. Tredjemann går i 2.klasse nå og har overhodet ikke noe behov enda, er på skolen, på sfo eller hos naboen. Tenker det er greit å få når det er slutt på sfo, men det blir nok sfo i 3.klasse også siden de fleste vennene skal fortsette et år til. Det er flere i klassen til min 2.klassing som har egen telefon, men de er fremdeles i mindretall. Anonymous poster hash: ef730...e16
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Mine får når de er 10 år. Anonymous poster hash: 7eb0f...1b2
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Vår sønn fylte 9 i januar og går i 3. klasse. Vi har foreløpig ikke sett behovet for mobil. Vi har derimot valgt å beholde fasttelefon som en sikkerhet da han er alene korte perioder. I klassen hans er det 3 stk som har mobil. Vi hadde akkurat nettverksmøte og der var nettopp mobil et tema. Det som slo meg var at de tre som har mobil i klassen alle har skilte foreldre og bor 50/50. Anonymous poster hash: 7e591...b39
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Min 1.klassing har faktisk. Det er en doro telefon av enkleste slaget. Den er alltid hjemme (han får ikke ta den med ut eller slik). Grunnen til at han har er at han av og til er alene hjemme mens vi er på butikken, og en dag i uke (noen ganger to) må han være alene hjemme ca 1 time da jeg har kveldsvakt (begynner kl 16.00 )og mannen dagvakt (slutter kl 16.30). Vi synes det er greit at han har en tlf slik at han kan ringe om noe skulle skje, eller det skulle være noe annet. Ogsåkan viringe om vi vil høre om alt er bra Anonymous poster hash: 44347...45f
Elsker livet Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Her har skolebarna mobil, 2 og 3.klasse. De minste har ikke. Jeg så ikke behovet før skolealder.
piranha Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Eldste her fikk til sin 9-årsdag i november (4.klassing). Han var blant de siste som fikk, mange hadde hatt siden 2.klasse. Telefonen ligger stort sett hjemme, men han tar den med hvis han skal på besøk litt unna. Han går forøvrig ikke på SFO, så derfor så vi det hensiktsmessig at han fikk da.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Han fikk iphone til 8 års dagen sin. Bruker den til å ringe oss når han kommer hjem fra skolen. Holder også kontakten med besteforeldre som bor langt unna, ringer og sender meldinger. God skrivetrening! Flere av kameratene har telefon, og har kontakt seg imellom. Anonymous poster hash: 0748d...4a0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Sønnen til sambo fikk da han var 8, største tullet jeg har sett på lenge. 2år etter bruker han opp alle pengene på Internett og spill, får ikke kontakt med han for han sitter med nesen i den tlfen. Også selvfølgelig når det gjelder grunnen til at han fikk den? Han legger den igjen hjemme da han skal på ting, ellers er den av da han er hos mor og sambo prøver ringe da han reiser mye på jobb. Prøvetid det opp med han at han fikk den for Tlf/sms bruk men de gav han en ny spilleduppeditt... Men mener det har mye med ungen å gjør, selv om han ikke var moden nok betyr ikke det at noen andre ikke er det. Anonymous poster hash: f430a...616
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #14 Skrevet 16. april 2015 Min får til høsten, da er han 8. Han skal te alene hjemme en stund før drt kommer andre hjem, og da må vi ha den tryggheten! Anonymous poster hash: b33ca...d34
Paperboy Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Har lyst på å gi sønn som begynner i 1. klasse en slik en: http://www.doro.no/Produkter/Mobiltelefoner-og-tilbehc3b8r/Doro-Secure-580/ Billig, enkel, kun til å ringe, robust. Fire knapper: Mamma, pappa, farmor og mormor. Ingen krav om apps eller spill. Bare å ha i ryggsekken eller lomma dersom man må ringe opp noen hjemme.
aanonym Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Min andreklassing har en gammel iPhone. Bruker den sjelden, men er kjekk å ha Nr han kommer hjem før oss ol. VI har ikke fasttelefon.
Mandala Skrevet 21. april 2015 #17 Skrevet 21. april 2015 Rundt 2.klasse. Når de begynte å være mer alene hjemme og mer alene ute. De bruker fortsatt bare mobilen til kommunikasjon med oss foreldre og nå er de 9 og 11 år gamle.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #18 Skrevet 21. april 2015 Når de begynner å være alene hjemme (hvis en ikke har hustelefon). Altså rundt 6 år. De får ta den med ut av huset når de er ca 9 år. Anonymous poster hash: fe7ff...1b0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #19 Skrevet 21. april 2015 Min fikk i 2.klasse siden hun måtte Være alene hjemme på morgenen før sfo åpnet. Da fikk hun en gammel Nokia tlf som hun arvet av sin oldemor. Kun ringe og sms ☺ i 4.klasse kjøpte hun sin egen Samsung tlf til 1000 kr for egne oppsparte midler. Anonymous poster hash: 9c252...054
overlord Skrevet 21. april 2015 #20 Skrevet 21. april 2015 Når de begynner på skolen og begynner å være litt alene hjemme. Vi har ikke fasttelefon.
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. april 2015 #21 Skrevet 21. april 2015 Begge våre fikk når de startet på skolen. De tok skolebussen hjem og vi øvde på at de skulle være litt alene, så da er det greit at vi kan nå hverandre Vi har heller ikke fasttelefon.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #22 Skrevet 21. april 2015 Når de sluttet SFO etter 4 trinn Anonymous poster hash: 21005...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå