Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Nokon som har forslag til nettsider med gode oppskrifter med fettrik mat? Andre forslag? Veit jo at eg kan putte smør og fløte i det meste, men eg håper det finst oppskrifter der ute som er laga med sunt fett. Anonymous poster hash: a720f...0bb
Oktavia Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Hvorfor må ungen fetes opp? Har legen sagt dette, så hadde du blitt henvist til ernærings fysiolog. Men om det kun er dine ønsker så rådfør med lege først! Jeg har et matvrak av en tynn flis som nå ligger å sover søtt. Jeg skulle gjerne hatt litt mer på kroppen hans I tilfelle han får en uke med sykdom. Men han spiser sunt og variert! Han er i konstant bevegelse og har høy forbrenning. Kan ikke fete han opp bare fordi jeg skulle ønske at han hadde et par kilo til.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Jeg ble rådet til å gi fete alternativer. Helmelk, meierismør. I perioder hvor hun har veldig dårlig matlyst får hun ernæringsdrikker, men da ville jeg rådført meg med lege. Anonymous poster hash: 37913...3c6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Hvorfor må ungen fetes opp? Har legen sagt dette, så hadde du blitt henvist til ernærings fysiolog. Men om det kun er dine ønsker så rådfør med lege først! Jeg har et matvrak av en tynn flis som nå ligger å sover søtt. Jeg skulle gjerne hatt litt mer på kroppen hans I tilfelle han får en uke med sykdom. Men han spiser sunt og variert! Han er i konstant bevegelse og har høy forbrenning. Kan ikke fete han opp bare fordi jeg skulle ønske at han hadde et par kilo til. Han er liten og tynn. Skjelettet er 2 år etter egentlig alder. Ja, det er ernæringsfysiolog som har sagt det. Putt litt smør her og litt fløte der, men eg ønsker altså å prøve med litt sunnere fett og næringstett mat. Han grenser vel til å vere spisevegrer, så det er ikkje så mykje som går ned. Mest glad i mat med masse karbo. Hi Anonymous poster hash: a720f...0bb
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Jeg har en undervektig sønn, og legen sa at det gjør ingenting, så lenge han spiser normalt og er i god fysisk form. Anonymous poster hash: 6c3d5...217
Oktavia Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Da bør dere få timer med ernærings fysiolog der dere får matveiledning. Altså noen som hjelper dere med å fete opp maten rett. Er masse hjelp å få. Lære å lage rett mat til barnets problemer og behov. Dette må dere få støtte til. Eller kontakt en kokk. Send mail til Hellstrøm. Det som må til for å få ungen på en sunn sti.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Jeg ble rådet til å gi fete alternativer. Helmelk, meierismør. I perioder hvor hun har veldig dårlig matlyst får hun ernæringsdrikker, men da ville jeg rådført meg med lege. Anonymous poster hash: 37913...3c6 Ja, det er det eg prøver å gjere også. Eg lurte på om det gjekk an å bruke sunnare thpe fett. Tenker at pølser gjerne ikkje har så sunt fett i seg f.eks, men det er kanskje greit nok? Næringsdrikker skal vi prøve, han smakte ein idag, men likte den ikkje Hi Anonymous poster hash: a720f...0bb
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Hvorfor må ungen fetes opp? Har legen sagt dette, så hadde du blitt henvist til ernærings fysiolog. Men om det kun er dine ønsker så rådfør med lege først! Jeg har et matvrak av en tynn flis som nå ligger å sover søtt. Jeg skulle gjerne hatt litt mer på kroppen hans I tilfelle han får en uke med sykdom. Men han spiser sunt og variert! Han er i konstant bevegelse og har høy forbrenning. Kan ikke fete han opp bare fordi jeg skulle ønske at han hadde et par kilo til. Han er liten og tynn. Skjelettet er 2 år etter egentlig alder. Ja, det er ernæringsfysiolog som har sagt det. Putt litt smør her og litt fløte der, men eg ønsker altså å prøve med litt sunnere fett og næringstett mat. Han grenser vel til å vere spisevegrer, så det er ikkje så mykje som går ned. Mest glad i mat med masse karbo. Hi Anonymous poster hash: a720f...0bb Drit i sunt fett nå. Herlighet, da syns jeg nesten du ikke er bekymret nok. Havregrøt er bra, ikke gi for mye sukker da det stjeler matlyst. Min erfaring er at om jeg tilbyr mat hele tiden blir hun lei. Så her holder vi oss til måltidene og ikke spiser noe i mellom. Gi banan og Kiwi i steden for eple. Fet ost og yougert har mye proteiner. Anonymous poster hash: 37913...3c6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Jeg ble rådet til å gi fete alternativer. Helmelk, meierismør. I perioder hvor hun har veldig dårlig matlyst får hun ernæringsdrikker, men da ville jeg rådført meg med lege. Anonymous poster hash: 37913...3c6 Ja, det er det eg prøver å gjere også. Eg lurte på om det gjekk an å bruke sunnare thpe fett. Tenker at pølser gjerne ikkje har så sunt fett i seg f.eks, men det er kanskje greit nok? Næringsdrikker skal vi prøve, han smakte ein idag, men likte den ikkje Hi Anonymous poster hash: a720f...0bb Pølse har ikke med seg så mye næring, så hadde kanskje ikke servert det hver dag. Men potetstappe kan du jo lage med fløte og meierismør, i steden for pølse Kan du lage karbonade selv. Anonymous poster hash: 37913...3c6
piranha Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Her bruker vi de juicebaserte næringsdrikkene, siden han sier de andre smaker vondt. Vi har de kjøleskapet så de blir kalde, de kan også fryses til is, eller blandes med vanlig juice. Det er også mulig å få næringspulver til å strø over maten, og dette er uten smak. Helkornsprodukter, naturellyoghurt med frukt, hele produkter, velg reine kjøttprodukter, karbonadedeig fremfor kjøttdeig, fet fisk, frukt bak matmuffins, grove ostehorn og smoothie med frukt og grønnsaker (avokado er bra).
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Takk for svar. Dessverre liker han ikkje grønnsaker i nokon som helst form Eg får prøve å lage litt forskjellige greier. Næringspulveret skal eg prøve. Har også kjøpt smoothie-næringsdrikkene, håper dei fell i smak. Hi Anonymous poster hash: a720f...0bb
piranha Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Grønnsaker kan du lure inn i en smoothie eller matfuffins siden andre smaker blandes inn, det er slik vi gjør det her i hvertfall. Han liker kun agurk av grønnsaker, men er veldig glad i frukt Han synes smoothienæringsdrikkene var grusomme, det samme med "desserten".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå