Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Er det noen som har blitt gravid med kobberspiral? Hvor lang tid etter forventet mens ventet du med å ta graviditetstest? Har det hendt at mensen plutselig har kommet senere enn andre ganger? Mensen min har vært punktlig og regelmessig i flere mndr. og nå er jeg 2 dager over... Anonymous poster hash: bbf17...e92 Anonymous poster hash: bbf17...e92
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Mamma ble det, men fosteret satt utenfor livmor.... Jeg var bare 12-13 år da det skjedde så jeg aner ikke hvor langt hun var på overtid før hun oppdaget det da. Anonymous poster hash: f3340...876
TBmaibaby2010 Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Mamma ble det, men fosteret satt utenfor livmor.... Jeg var bare 12-13 år da det skjedde så jeg aner ikke hvor langt hun var på overtid før hun oppdaget det da. Anonymous poster hash: f3340...876 Gikk det bra med svangerskap utenfor livmoren?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Mamma ble det, men fosteret satt utenfor livmor.... Jeg var bare 12-13 år da det skjedde så jeg aner ikke hvor langt hun var på overtid før hun oppdaget det da. Anonymous poster hash: f3340...876 Gikk det bra med svangerskap utenfor livmoren? Nei, det går jo ikke det..... Fosteret døde og mamma ble operert. Måtte fjerne hele egglederen. Anonymous poster hash: f3340...876
TBmaibaby2010 Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Mamma ble det, men fosteret satt utenfor livmor.... Jeg var bare 12-13 år da det skjedde så jeg aner ikke hvor langt hun var på overtid før hun oppdaget det da. Anonymous poster hash: f3340...876 Gikk det bra med svangerskap utenfor livmoren? Nei, det går jo ikke det..... Fosteret døde og mamma ble operert. Måtte fjerne hele egglederen. Anonymous poster hash: f3340...876 uffda... Kan så lite om sånt... Nei, det sier vel seg selv at utenfor livmor blir det vanskelig å leve... Håper noen andre svarer på denne tråden også. Hvor ikke det har vært tragiske utfall... :/
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Min mor og, 2 ganger og resulterte i tre barn. Hørte mer om det før, vet ikke om noe er annerledes nå. Anonymous poster hash: 7bf67...eaf
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Legen min ville ikke anbefale kobberspiral nettopp pga er lett å bli gravid utenfor livmoren. .. Anonymous poster hash: 7569c...0a8
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 For nøyaktig ni år siden ble jeg mamma for 3. gang!! Graviditeten kom som et aldri så lite sjokk. Hadde kobberspiral. Satt inn av gynekolog, sjekket med innvendig UL. Alt så bra ut og var på rett plass;). Mannen kunne kjenne den litt under samleie, uten at det var problem. Jeg syntes det var topp med prevensjon uten hormoner. Mensen kom etter hvert inn i en slags syklus jeg hadde som ungdom. Mens hver 4.-6. Uke. Jeg hadde nettopp startet videreutdanning, og var fast bestemt på å ikke få flere barn før jeg var ferdig utdannet. Grunnet syklusen, tenkte jeg ikke over at mensen var forsinket. Ikke før ei studievenninne fleiper med det på ei kollokviegruppe. Vi lo og tøyset, men i ettertid fikk jeg en følelse av at jeg var gravid. Denne følelsen ble sterkere og sterkere. Til slutt tok jeg en test, den var positiv...! Det bar inn på legevakten (tok testen en lørdag) for å fjerne spiralen. De hadde ikke anledning til å ta UL, så vi måtte leve i uvisshet til mandags morgen. Da ble vi sent på hasteundersøkelse. Gynekologen hadde nettopp fått nytt UL-apparat. Hun satt omtrent med tårer i øynene (jeg og mannen strigråt!!) da vi så fosteret (som ble målt til 5+2 uker, altså var jeg over 7 uker på vei!) på plass I livmor!! Vi så tydelig hjerte slå, dette hadde gyn aldri før sett på et så lite/ungt foster!! Er noe av det sterkeste jeg har opplevd. I dag er altså det lille underet vårt ni år<3! Tiden flyr..! Dersom du er på overtid, ta en tar! Er den positiv, kom deg til lege. Viktig å sjekke ut at fosteret ikke er utenfor livmor. Svangerskap utenfor livmor kan være ganske alvorlig for deg!! Lykke til! Anonymous poster hash: 60c65...a0e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 For nøyaktig ni år siden ble jeg mamma for 3. gang!! Graviditeten kom som et aldri så lite sjokk. Hadde kobberspiral. Satt inn av gynekolog, sjekket med innvendig UL. Alt så bra ut og var på rett plass;). Mannen kunne kjenne den litt under samleie, uten at det var problem. Jeg syntes det var topp med prevensjon uten hormoner. Mensen kom etter hvert inn i en slags syklus jeg hadde som ungdom. Mens hver 4.-6. Uke. Jeg hadde nettopp startet videreutdanning, og var fast bestemt på å ikke få flere barn før jeg var ferdig utdannet. Grunnet syklusen, tenkte jeg ikke over at mensen var forsinket. Ikke før ei studievenninne fleiper med det på ei kollokviegruppe. Vi lo og tøyset, men i ettertid fikk jeg en følelse av at jeg var gravid. Denne følelsen ble sterkere og sterkere. Til slutt tok jeg en test, den var positiv...! Det bar inn på legevakten (tok testen en lørdag) for å fjerne spiralen. De hadde ikke anledning til å ta UL, så vi måtte leve i uvisshet til mandags morgen. Da ble vi sent på hasteundersøkelse. Gynekologen hadde nettopp fått nytt UL-apparat. Hun satt omtrent med tårer i øynene (jeg og mannen strigråt!!) da vi så fosteret (som ble målt til 5+2 uker, altså var jeg over 7 uker på vei!) på plass I livmor!! Vi så tydelig hjerte slå, dette hadde gyn aldri før sett på et så lite/ungt foster!! Er noe av det sterkeste jeg har opplevd. I dag er altså det lille underet vårt ni år<3! Tiden flyr..! Dersom du er på overtid, ta en tar! Er den positiv, kom deg til lege. Viktig å sjekke ut at fosteret ikke er utenfor livmor. Svangerskap utenfor livmor kan være ganske alvorlig for deg!! Lykke til! Anonymous poster hash: 60c65...a0e Takk for svar! Og for din historie! Nå kom mensen i dag, 3 dager over tida... Mensen har vært punktlig i flere mndr.så jeg har gått veldig i uvisshet disse dagene. Om den ikke kom i dag,tenkte jeg at måtte ha tatt en test. For så å komme meg videre. Jeg har forresten også sett og hørt hjertet til fosteret mitt i uke 7, det var da jeg gikk gravid første gang, en helt fantastisk opplevelse. Anonymous poster hash: bbf17...e92
TBmaibaby2010 Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Legen min ville ikke anbefale kobberspiral nettopp pga er lett å bli gravid utenfor livmoren. .. Anonymous poster hash: 7569c...0a8 Jeg kan ikke ha noe annet enn kobberspiral kobberspiral...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #11 Skrevet 22. april 2015 Hvordan gikk det med deg ? Anonymous poster hash: 7569c...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå