Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jg har slitt litt med økonomien men har begynt å få orden. En sak om bilen min ble sendt til inkasso 3103 med 3 utestående beløp. Fikk mail 1004 at hvis ikke det ble betalt innen da så måtte de hente bilen. Fikk ikke gjort noe før kl 16 på fredagen så da ble ikke pengene overført med engang og kom ikke til inkasso selskapet før mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde betalt for lite en veldig teit feil men skrev mail til de og overførte tidlig idag morges så nå skal alt være ajour. Teit spørsmål men vil dette gå greit. Jeg har prøvd å ringe de igår idag og sendt mail men de svarer ikke og merker jeg har problemer med å sove idag for tenker at jeg var 5 dager for sent selv om det tar med noen banker åå få pengene med engang så det synes hos dem. Please help. Dette er siste ting hos meg som ikke ajour og hadde dette vært greit nå.så hadde jeg blitt kjempeglad. Erfaringer ? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Ingen ? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Jeg har jobbet med inkasso, og min erfaring er at siden du rakk å betale før de hentet bilen vil du sannsynligvis få beholde den Anonymous poster hash: 108ac...11d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Jg har slitt litt med økonomien men har begynt å få orden. En sak om bilen min ble sendt til inkasso 3103 med 3 utestående beløp. Fikk mail 1004 at hvis ikke det ble betalt innen da så måtte de hente bilen. Fikk ikke gjort noe før kl 16 på fredagen så da ble ikke pengene overført med engang og kom ikke til inkasso selskapet før mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde betalt for lite en veldig teit feil men skrev mail til de og overførte tidlig idag morges så nå skal alt være ajour. Teit spørsmål men vil dette gå greit. Jeg har prøvd å ringe de igår idag og sendt mail men de svarer ikke og merker jeg har problemer med å sove idag for tenker at jeg var 5 dager for sent selv om det tar med noen banker åå få pengene med engang så det synes hos dem. Please help. Dette er siste ting hos meg som ikke ajour og hadde dette vært greit nå.så hadde jeg blitt kjempeglad. Erfaringer ? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Jobber med inkasso. Har du betalt og de enda ikke har hentet bilen din, vil det nok ordne seg! Ville bare sendt en kvittering på Mail til de. Det jeg reagerer på er at inkassobyrået ikke svarer deg. Kan jeg spør hvilket byrå det er? Anonymous poster hash: f7397...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Jg har slitt litt med økonomien men har begynt å få orden. En sak om bilen min ble sendt til inkasso 3103 med 3 utestående beløp. Fikk mail 1004 at hvis ikke det ble betalt innen da så måtte de hente bilen. Fikk ikke gjort noe før kl 16 på fredagen så da ble ikke pengene overført med engang og kom ikke til inkasso selskapet før mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde betalt for lite en veldig teit feil men skrev mail til de og overførte tidlig idag morges så nå skal alt være ajour. Teit spørsmål men vil dette gå greit. Jeg har prøvd å ringe de igår idag og sendt mail men de svarer ikke og merker jeg har problemer med å sove idag for tenker at jeg var 5 dager for sent selv om det tar med noen banker åå få pengene med engang så det synes hos dem. Please help. Dette er siste ting hos meg som ikke ajour og hadde dette vært greit nå.så hadde jeg blitt kjempeglad. Erfaringer ? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Jobber med inkasso. Har du betalt og de enda ikke har hentet bilen din, vil det nok ordne seg! Ville bare sendt en kvittering på Mail til de. Det jeg reagerer på er at inkassobyrået ikke svarer deg. Kan jeg spør hvilket byrå det er? Anonymous poster hash: f7397...1b5 Det er lindorff. Ja betalte da 5 dager for sent men det var helg og. Fikk mail og melding av de kl 14 på formiddagen og ikke så lett å få ting gjort da. Så overførte jeg 10000kr for lite for glemte ett 1 tall men overførte de så fort jeg så det. Så på min side der at de har mottatt betaling men at saken ikke er lukket. Defor er jeg veldig bekymret. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Jg har slitt litt med økonomien men har begynt å få orden. En sak om bilen min ble sendt til inkasso 3103 med 3 utestående beløp. Fikk mail 1004 at hvis ikke det ble betalt innen da så måtte de hente bilen. Fikk ikke gjort noe før kl 16 på fredagen så da ble ikke pengene overført med engang og kom ikke til inkasso selskapet før mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde betalt for lite en veldig teit feil men skrev mail til de og overførte tidlig idag morges så nå skal alt være ajour. Teit spørsmål men vil dette gå greit. Jeg har prøvd å ringe de igår idag og sendt mail men de svarer ikke og merker jeg har problemer med å sove idag for tenker at jeg var 5 dager for sent selv om det tar med noen banker åå få pengene med engang så det synes hos dem. Please help. Dette er siste ting hos meg som ikke ajour og hadde dette vært greit nå.så hadde jeg blitt kjempeglad. Erfaringer ? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Jobber med inkasso. Har du betalt og de enda ikke har hentet bilen din, vil det nok ordne seg! Ville bare sendt en kvittering på Mail til de. Det jeg reagerer på er at inkassobyrået ikke svarer deg. Kan jeg spør hvilket byrå det er? Anonymous poster hash: f7397...1b5 Det er lindorff. Ja betalte da 5 dager for sent men det var helg og. Fikk mail og melding av de kl 14 på formiddagen og ikke så lett å få ting gjort da. Så overførte jeg 10000kr for lite for glemte ett 1 tall men overførte de så fort jeg så det. Så på min side der at de har mottatt betaling men at saken ikke er lukket. Defor er jeg veldig bekymret. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Kjenner ikke lindorfs rutiner. Men ville ikke bekymret meg noe mer. De har nok ikke lukket saken fordi det har gått til namsmann, og må sende en bekreftelse til namsmann på at saken avsluttes. Ofte skjer det ikke noe før et par dager etter fristen heller, da man tar høyde for at det vil ta tid med bank og div. Ville bare tatt en tlf til de i morgen å sjekke at alt er ok. Noe det sikkert er:) du har jo betalt, så nå er det ingen grunn til å ta bilen din. Anonymous poster hash: f7397...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Vi betalte men de kom likevel å hentet bilen fordi saken hadde gått for langt og banken ikke godtok innbetalingen når fristen var overskredet. Du bør ringe dem imorgen! Anonymous poster hash: 6745e...acb
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Vi betalte men de kom likevel å hentet bilen fordi saken hadde gått for langt og banken ikke godtok innbetalingen når fristen var overskredet. Du bør ringe dem imorgen! Anonymous poster hash: 6745e...acb Kommer jo an på fristen. Her er det snakk om få dager, med helg imellom. Anonymous poster hash: f7397...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Vi betalte men de kom likevel å hentet bilen fordi saken hadde gått for langt og banken ikke godtok innbetalingen når fristen var overskredet. Du bør ringe dem imorgen! Anonymous poster hash: 6745e...acb Jeg har prøvd å ringe dem i 2 dager. Nå får jeg hvertfall ikkr sove ... huff faen at jeg tastet feil altså. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Jg har slitt litt med økonomien men har begynt å få orden. En sak om bilen min ble sendt til inkasso 3103 med 3 utestående beløp. Fikk mail 1004 at hvis ikke det ble betalt innen da så måtte de hente bilen. Fikk ikke gjort noe før kl 16 på fredagen så da ble ikke pengene overført med engang og kom ikke til inkasso selskapet før mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde betalt for lite en veldig teit feil men skrev mail til de og overførte tidlig idag morges så nå skal alt være ajour. Teit spørsmål men vil dette gå greit. Jeg har prøvd å ringe de igår idag og sendt mail men de svarer ikke og merker jeg har problemer med å sove idag for tenker at jeg var 5 dager for sent selv om det tar med noen banker åå få pengene med engang så det synes hos dem. Please help. Dette er siste ting hos meg som ikke ajour og hadde dette vært greit nå.så hadde jeg blitt kjempeglad. Erfaringer ? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Jobber med inkasso. Har du betalt og de enda ikke har hentet bilen din, vil det nok ordne seg! Ville bare sendt en kvittering på Mail til de. Det jeg reagerer på er at inkassobyrået ikke svarer deg. Kan jeg spør hvilket byrå det er? Anonymous poster hash: f7397...1b5 Det er lindorff. Ja betalte da 5 dager for sent men det var helg og. Fikk mail og melding av de kl 14 på formiddagen og ikke så lett å få ting gjort da. Så overførte jeg 10000kr for lite for glemte ett 1 tall men overførte de så fort jeg så det. Så på min side der at de har mottatt betaling men at saken ikke er lukket. Defor er jeg veldig bekymret. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Kjenner ikke lindorfs rutiner. Men ville ikke bekymret meg noe mer. De har nok ikke lukket saken fordi det har gått til namsmann, og må sende en bekreftelse til namsmann på at saken avsluttes. Ofte skjer det ikke noe før et par dager etter fristen heller, da man tar høyde for at det vil ta tid med bank og div. Ville bare tatt en tlf til de i morgen å sjekke at alt er ok. Noe det sikkert er:) du har jo betalt, så nå er det ingen grunn til å ta bilen din. Anonymous poster hash: f7397...1b5 Saken har ikke gått til namsmannen. Hele lånet er jo ikke innfridd vare det beløpet de sa jeg måtte betale 1004. Banken min som jeg har lånet i sa at det ikke ble sendt til inkasso før 30/3 men på lindorff sider står det 1903 men der har ikke jeg fått enda i posten. Er Lu redd nå Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Jg har slitt litt med økonomien men har begynt å få orden. En sak om bilen min ble sendt til inkasso 3103 med 3 utestående beløp. Fikk mail 1004 at hvis ikke det ble betalt innen da så måtte de hente bilen. Fikk ikke gjort noe før kl 16 på fredagen så da ble ikke pengene overført med engang og kom ikke til inkasso selskapet før mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde betalt for lite en veldig teit feil men skrev mail til de og overførte tidlig idag morges så nå skal alt være ajour. Teit spørsmål men vil dette gå greit. Jeg har prøvd å ringe de igår idag og sendt mail men de svarer ikke og merker jeg har problemer med å sove idag for tenker at jeg var 5 dager for sent selv om det tar med noen banker åå få pengene med engang så det synes hos dem. Please help. Dette er siste ting hos meg som ikke ajour og hadde dette vært greit nå.så hadde jeg blitt kjempeglad. Erfaringer ? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Jobber med inkasso. Har du betalt og de enda ikke har hentet bilen din, vil det nok ordne seg! Ville bare sendt en kvittering på Mail til de. Det jeg reagerer på er at inkassobyrået ikke svarer deg. Kan jeg spør hvilket byrå det er? Anonymous poster hash: f7397...1b5 Det er lindorff. Ja betalte da 5 dager for sent men det var helg og. Fikk mail og melding av de kl 14 på formiddagen og ikke så lett å få ting gjort da. Så overførte jeg 10000kr for lite for glemte ett 1 tall men overførte de så fort jeg så det. Så på min side der at de har mottatt betaling men at saken ikke er lukket. Defor er jeg veldig bekymret. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Kjenner ikke lindorfs rutiner. Men ville ikke bekymret meg noe mer. De har nok ikke lukket saken fordi det har gått til namsmann, og må sende en bekreftelse til namsmann på at saken avsluttes. Ofte skjer det ikke noe før et par dager etter fristen heller, da man tar høyde for at det vil ta tid med bank og div. Ville bare tatt en tlf til de i morgen å sjekke at alt er ok. Noe det sikkert er:) du har jo betalt, så nå er det ingen grunn til å ta bilen din. Anonymous poster hash: f7397...1b5 Saken har ikke gått til namsmannen. Hele lånet er jo ikke innfridd vare det beløpet de sa jeg måtte betale 1004. Banken min som jeg har lånet i sa at det ikke ble sendt til inkasso før 30/3 men på lindorff sider står det 1903 men der har ikke jeg fått enda i posten. Er Lu redd nå Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Har det ikke gått til namsmann har jo ikke lindorf myndighet til å hente bilen din? Anonymous poster hash: f7397...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 De skrev at hvis jeg ikke betalte x antall kroner som er 3 ganger mnd beløp pluss denne mnd som ikke er forfalt enda så tok de bilen tilbake. Dette ble da betalt idag i sin helhet pga min slurvefeil. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 De skrev at hvis jeg ikke betalte x antall kroner som er 3 ganger mnd beløp pluss denne mnd som ikke er forfalt enda så tok de bilen tilbake. Dette ble da betalt idag i sin helhet pga min slurvefeil. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c De kan ikke ta bilen uten namsmann. Det har de uansett ikke myndighet til. Dessuten skal det sendes ut vanlig inkasso, og om fristen for dette ikke holdes, sendes det ut et tungt salær og varsel om at saken går til namsmann. Etter saken har vært hos namsmann og i forliksråd, først DA går de inn å tvangsfjerner noe. Høres ut som de har "lurt" deg jo. Utifra det du forteller her. At de har brukt en type skremselspropaganda.. Anonymous poster hash: f7397...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 De skrev at hvis jeg ikke betalte x antall kroner som er 3 ganger mnd beløp pluss denne mnd som ikke er forfalt enda så tok de bilen tilbake. Dette ble da betalt idag i sin helhet pga min slurvefeil. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c De kan ikke ta bilen uten namsmann. Det har de uansett ikke myndighet til. Dessuten skal det sendes ut vanlig inkasso, og om fristen for dette ikke holdes, sendes det ut et tungt salær og varsel om at saken går til namsmann. Etter saken har vært hos namsmann og i forliksråd, først DA går de inn å tvangsfjerner noe. Høres ut som de har "lurt" deg jo. Utifra det du forteller her. At de har brukt en type skremselspropaganda.. Anonymous poster hash: f7397...1b5 Det har funket hvertfall. Der opprinnelig brevet som var datert hos lindorff er 1903. Og det er ikke gått en mnd engang. Da slapper jeg litt mer av tror jeg. Visste ikke at de ikke kunne hente bilen. Du er sikker på dette? Isåfall er jeg utrolig glad for du fortalte meg det. Dette var på en måte siste ting jeg ville få ut av verden på veien til bedre økonomi. Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Jepp, rimelig sikker! Jobber i et annet inkassobyrå, så om du ikke har en særegen sak så er det dette som er standard for alle inkassobyråer. Anonymous poster hash: f7397...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #16 Skrevet 15. april 2015 Det er Lindorff jeg har jobbet for. Det du har fått er vel varsel om at saken er oversendt namsmannen? Som nevnt tidligere er erfaringen min at de ikke tar bilen din om du har betalt nå. Slapp av, dette går sikkert bra Anonymous poster hash: 108ac...11d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 Gangen i saken er forresten riktig som hun over sier. Bare for å ha bekreftet det en gang til. Anonymous poster hash: 108ac...11d
Fandens Oldemor Skrevet 15. april 2015 #18 Skrevet 15. april 2015 (endret) Pleier ikke å gjennomføre slike tiltak før 14 dager etter forfall, slik at man unngår situasjoner der skyldner betaler rundt forfall og likevel opplever at saken går videre. Har jobbet med rettslig inkasso. Edit: de får også opp valuteringsdato = dato når pengene ble overført = innen forfall i ditt tilfelle. Endret 15. april 2015 av Fandens Oldemor
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #19 Skrevet 15. april 2015 Det er Lindorff jeg har jobbet for. Det du har fått er vel varsel om at saken er oversendt namsmannen? Som nevnt tidligere er erfaringen min at de ikke tar bilen din om du har betalt nå. Slapp av, dette går sikkert bra Anonymous poster hash: 108ac...11d Dette er en sak fra januar til nå mars. Fikk beskjed fra banken min i slutten av mars at lånet mitt skulle sendes til inkasso 31/3 så og gå derfra til namsmannen we ikke det å hoppe over ett par steg? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #20 Skrevet 16. april 2015 Det er Lindorff jeg har jobbet for. Det du har fått er vel varsel om at saken er oversendt namsmannen? Som nevnt tidligere er erfaringen min at de ikke tar bilen din om du har betalt nå. Slapp av, dette går sikkert bra Anonymous poster hash: 108ac...11d Dette er en sak fra januar til nå mars. Fikk beskjed fra banken min i slutten av mars at lånet mitt skulle sendes til inkasso 31/3 så og gå derfra til namsmannen we ikke det å hoppe over ett par steg? Anonymous poster hash: fb4a7...c9c Det går ofte veldig fort fra inkassobyrået får saken til den havner hos namsmannen. Rett og slett fordi folk "våkner" og innser alvoret og dermed betaler. Men du skal uansett ha fått et varsel ca. 14 dager FØR saken går til namsmannen. Hvis de ikke har sendt ut varsel er ikke begjæringen om tvangsinnlevering gyldig. Anonymous poster hash: 108ac...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå