Gå til innhold

Dere som bruker mye sminke - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da snakker jeg om alle lagene med primer, foundation, pudder, blush, concealer, highlight og alle produkter jeg ikke vet hvordan brukes engang. Bør ikke huden få puste til hverdags? Har dere alltid brukt så mye eller har dere følt for å bruke mer og mer? Jeg bruker ikke sminke til vanlig, men har mørke trekk så sikkert en fordel for meg. Jeg kan dra på shopping og ha fine klær uten at jeg føler at jeg MÅ ha på sminke, selv om jeg føler meg litt finere med da. Øredobber føler jeg meg naken uten så de må jeg ha. Tar jeg på mer enn litt øyenskygge, mascara og eyeliner på det øverste lokket så føler jeg meg som en klovn. Bruker litt mineralpudder for å få bort små kviser ol. Skulle ønske jeg var litt flinkere til å tørre å bruke litt mer i blant :P

Anonymous poster hash: 72883...572
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker bare foundtion og solpudder + maskara . Men bruker d hver dag da ;)

Anonymous poster hash: 74a04...bce

Skrevet

Bruker bare foundtion og solpudder + maskara . Men bruker d hver dag da ;)

Men hvorfor?

Anonymous poster hash: 05c47...e97

Skrevet

Fordi jeg er bleik og fordi jeg rødmer veldig lett.. Føler det dekker over endel -det gir meg iallfall bedre selvtillit ..

Skrevet

bruker foundation, rouge, øyenskygge, øyenbrynsfarge og maskara. Føler meg rett og slett ikke fin uten.. Har alltid ønsket meg jevn, fin hudfarge, men har fregner, ujevnheter og av og til kviser.Skulle gjerne følt meg komfortabel uten, men vet ikke helt hvordan det skulle gått til. Skal sies at jeg ikke har noe problem å gå uten sminke hvis jeg tar meg en joggetur ute, men det er det :)

Anonymous poster hash: 65418...e4c
Skrevet

Fordi jeg ikke er fornøyd med utseende mitt.

Skrevet

Bruker sminke for å føle meg fin. Det er faktisk deilig!

Anonymous poster hash: d1131...6d5

Skrevet (endret)

Tja bruker vel til dels mye... Foundation, pudder,rouge, øyenskygge(natur) og mascara... Når jeg skal på jobb... Dette fordi jeg har  rødsmusset hud, pigmentering, mørke ringer under øynene(genetisk) og ikke minst en kvise her og der. Altså veldig ujevn hudtone. 

I tillegg har jeg lyse trekk, så ser trøtt og til dels syk ut uten sminke ;) He he. Kan bli veldig blek... Er faktisk den den "hviteste" av alle jeg kjenner.

Er veldig forsiktig med å sminken og bruker ikke tykke lag og bruker natur toner. Ingen skiller her, det kan jeg garantere ;).

Har vært uten sminke snart et år pga permisjon og da brukte jeg omtrent aldri sminke.... Hjalp ikke på huden :( Hudlegen mener det kan være hormonelt..

Så nei... er ikke videre førnøyd med utseendet og føler meg finere med sminke ;) Ikke mer hokuspokus enn det. Er vel ingen annen grunn til å bruke sminke?

Endret av Chl85
Skrevet

Bruker det meste, men ikke primer i ansiktet, kunn på øyelokket. Liker å fokusere mest på øynene, så eyeliner og spesielt øyeskygge tar lengst tid (bruker ikke så lang tid på sminke altså). Grunnen er at jeg alltid har likt å bruke sminke. Men om jeg blir lei en stund så bruker jeg bare mindre, så går det kjempefort :)

Skrevet

Jeg skjønner at det for å føle seg fin, men om de som bruker veldig mange lag for eksempel har veldig dårlig hud. Den blir ikke akkurat bedre av å ikke få luft :) Jeg ser det så godt på meg selv om jeg bruker litt mineralpudder. Har rett farge, men føler den fremhever de små linjene i panna mye mer enn om jeg ikke har det i panna. Har jeg en sårskorpe så syns jeg det ser fælt ut om jeg prøver å dekke over den. Føler den blir mye mer fremtredende enn om jeg ikke gjør det:P Kanskje jeg bare er skikkelig dårlig til å legge sminke:P

Anonymous poster hash: 72883...572
Skrevet

Jeg bruker primer, mineralpudder, rouge, solpudder, mascara, highlighter, og sminker øyenbrynene litt. Ser ikke veldig sminket ut, har ikke masse på. Jevner ut hudfargen og fremhever trekk. Tar meg max 5 min. Føler meg freshere, spesielt nå når jeg er gravid og litt tykkere enn vanlig ;)

Anonymous poster hash: 6305c...72f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...