Gå til innhold

Dette med hull på knærne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaster dere buksene med en gang de har fått hull på knærne. Min sønn får det etter bare 1gangs bruk, så begynner å bli dyrt. Vurdere å sende han i bhg i de buksene selvom de har blitt litt hullete.

Anonymous poster hash: 7e903...fc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaster dere buksene med en gang de har fått hull på knærne. Min sønn får det etter bare 1gangs bruk, så begynner å bli dyrt. Vurdere å sende han i bhg i de buksene selvom de har blitt litt hullete.

Jeg kjøper strykemerker og stryker de over hullene. H&M har tøffe og ganske store merker av f eks Spiderman. Går jo ikke om hullet er kjempestort, men jeg har fått dekket ganske store revner med dem. Ellers må jeg innrømme at jeg har sendt barn i bhg i klær som har både hull og flekker som ikke går bort. Da har jeg forklart for de ansatte hvorfor (fordi klærne er fullt brukbare, det er bare kosmetisk), og de har syntes det er positivt - som de sa, det barna har på seg i bhg er for arbeidsklær å regne. Så lenge de er funksjonelle er små hull og flekker uten betydning. Jeg sender derimot ikke skolebarn på skolen med hullete/flekkete klær, jeg synes det er en forskjell.

Anonymous poster hash: a64c0...007

Skrevet

Jeg lapper de :) Har selv en sønn som sliter hull med en gang... Det blir jo dyrt med lapper i det lange løp også, så jeg lager lappene selv. Klipper ut lapper av gamle bukser som er for små og ødelagte til å brukes videre. Funker helt fint. Har noen bukser som bare brukes til besøk og andre anledninger lappete bukser ikke er det store, men som barnehagebukse er bukser med lapper på knærne helt greit :)

Skrevet

Jeg lapper de :) Har selv en sønn som sliter hull med en gang... Det blir jo dyrt med lapper i det lange løp også, så jeg lager lappene selv. Klipper ut lapper av gamle bukser som er for små og ødelagte til å brukes videre. Funker helt fint. Har noen bukser som bare brukes til besøk og andre anledninger lappete bukser ikke er det store, men som barnehagebukse er bukser med lapper på knærne helt greit :)

Jeg ville gjort det samme om jeg hadde kunnet, men jeg er håpløs med symaskinen!

Skrevet

Små hull på knærne gjør ikke noe sånn til hverdags. Har en bunke med strykemerker også som jeg setter på ved anledning.

Skrevet

Syr de om til shorts jeg.

Anonymous poster hash: 72d3a...d1c
Skrevet

Jeg kjøper strykemerker og stryker de over hullene. H&M har tøffe og ganske store merker av f eks Spiderman. Går jo ikke om hullet er kjempestort, men jeg har fått dekket ganske store revner med dem. Ellers må jeg innrømme at jeg har sendt barn i bhg i klær som har både hull og flekker som ikke går bort. Da har jeg forklart for de ansatte hvorfor (fordi klærne er fullt brukbare, det er bare kosmetisk), og de har syntes det er positivt - som de sa, det barna har på seg i bhg er for arbeidsklær å regne. Så lenge de er funksjonelle er små hull og flekker uten betydning. Jeg sender derimot ikke skolebarn på skolen med hullete/flekkete klær, jeg synes det er en forskjell.

Da skulle du sett min gutt. Fy, så dyr han er i klesveien. Buksene er hullete etter få uker.

Jeg har ikke råd til å kjøpe så mange bukser.

Anonymous poster hash: 94c97...675

Skrevet

Kjenner meg igjen...det jeg har gjort er kombinasjon av alt som er nevnt faktisk :-)

Noen får strykelapp, hvis jeg har tid og klarer å finne. Andre har jeg laget egne lapper av gamle bukser og sydd på så pent jeg klarer... Noen har blitt sydd om til shorts, og til slutt; det har skjedd ja at han er blitt sendt til skolen i en hullete bukse (akseptabelt i mitt verdenssyn)

Skrevet

Fillete bukser er jo "in" igjen nå, så bukser med hull på knærne går helt fint.

Fra spøk til alvor: Selvfølgelig lar jeg ungene bruke buksene selv om de har hull på knærne, noe annet hadde blitt sabla dyrt. Aktive barn har gjerne både møkkete og hullete klær. Møkkete klær må selvsagt vaskes før ny bruk, men nei, hull på knærne er ikke grunn til å kaste buksa.

Anonymous poster hash: ad82b...77f

Skrevet

Fillete bukser er jo "in" igjen nå, så bukser med hull på knærne går helt fint.

Fra spøk til alvor: Selvfølgelig lar jeg ungene bruke buksene selv om de har hull på knærne, noe annet hadde blitt sabla dyrt. Aktive barn har gjerne både møkkete og hullete klær. Møkkete klær må selvsagt vaskes før ny bruk, men nei, hull på knærne er ikke grunn til å kaste buksa.

Anonymous poster hash: ad82b...77f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...