Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Ufordragelige er kanskje å ta litt hardt i, men jeg kjenner at begeret er i ferd med å renne over. I utgangspunktet har vi mødrene i klassen til barnet et godt forhold alle sammen. Vi treffes noen ganger gjennom skoleåret, der det alltid er god stemning og alle blir inkludert. På foreldremøter osv. har alle en god tone med hverandre, og lærerne skyter av klassen, og oss foreldre som samarbeider så godt. So far so good. Men, så er det noen av mødrene som klynger seg sammen når ingen ser. På mødrekveldene er det disse som går sist hjem. Jeg har noen ganger vært igjen med dem. Brått snakker de stygt om damene som har gått hjem eller de som ikke dukket opp. Det er aldri noe alvorlig, men enkelte småting som de blåser opp. Enkelte har fått på seg rykter om alt fra barnevernet til sykdommer. På forrige elevkveld satt disse damene på bakerste rad, og siden jeg tilfeldigvis er i det gode selskap hos dem fikk jeg sitte bakerst. Mens våre barn fremførte dikt og sanger satt de ved siden av meg og lo. Skikkelig fnising. Det er den eneste gangen jeg har klart å si ifra, og det ble da stille i noen minutter før fnisingen tok seg opp. Jeg er veldig sjenert og konfliktsky, så jeg vegrer meg skikkelig for å si ifra en gang til. Jeg skulle ønske de kunne vært litt mer voksen når deres egne barn fremførte noe de har øvd på, og aldri om jeg går hjem tidlig ved neste mammatreff. Måtte bare ha en utblåsning her. Jeg vil at de skal ta seg sammen! For ordens skyld, før noen konspirerer om alder. Jeg er yngst av mødrene, mens de i "queen bee"-gjengen er 10-20 år eldre enn meg. Mulig jeg holder meg unna baksnakking og fnising på bakerste rar fordi jeg har ungdomsskolen friskt i minne, men jeg er lei! Anonymous poster hash: aa4ba...a95
Hjertefru Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Barnslig av de voksne damene. Kvinn deg opp og si fra! Uhørt at voksne ler når barna fremfører ting. Hadde ikke giddet å høre på sånt tull Si fra der og da, så får de heller si det de vil om deg etterpå.
Mamma_til_2 Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Hadde ikke giddet slik ungdomsskole oppførsel, hev deg over de 8g flytt en rad frem på neste møte ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå