Høstduft Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Er så usikker på hva jeg bør gjøre. Har en tenåringsgutt som alltid har vært veldig aktiv. Veldig "lekende", mindre konkurranseperson. Nå derimot ønsker han å slutte i idretten sin. Han er helt desperat, ønsker ikke dette mer, men har heller ingen andre idretter han ønsker å gå på. Jeg synes ikke dette høres lurt ut. Dessuten ser jeg jo at den eneste interessen han har for tiden er gaming. Han og kompisene sitter hjemme i hvert sitt hus og gamer online og skyper. Han er helt desperat om vi skal bort en ettermiddag eller ,gud forby, en hel helg! Da går han jo glipp av alt sammen, og han mister vennene sine sier han. Det blir rett og slett et lite H....med han. På skolen ligger han rundt sånn middels, ikke mye å skryte av. Har prøvd det meste, men han er skolelei! Hater skolen og lekser. Og nå ønsker han å slutte i idretten. Andre som har tenåringer som også sliter litt med det samme eller som har gode råd å komme med?
Ileus Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Ingen gaming i tiden han skulle vært på trening, inkludert reisetid.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Her hadde jeg satt grenser for hvor lenge han får spille hver dag. 1-2 timer holder lenge, han høres nesten litt spillavhengig ut allerede. Om han ikke følger dette er det bare å koble ut trådløs internett for hele huset når han har spilt lenge nok. Ungdommer i dag trenger grenser i like stor grad som da vi var tenåringer, og det er dere foreldre som må sette de grensene selv om det føles tøft. I det sekundet han fyller 18 kan han i teorien gjøre som han vil, men fram mot den dagen er det dine regler som gjelder. Det blir nok et helvete en dag eller to hvis du strammer inn, men de tilpasser seg fort. Alt bør gjøres med måte, også spill. I helgene kan han heller invitere på "lan" med overnatting, hvor alle kompisene sine tar med pcene sine og i det minste spiller i samme rom. Det gjorde broren min ofte i tenårene, da får gutta i hvert fall litt sosial omgang og kan ha det hyggelig i samme rom. At han slutter på idrett er nødvendigvis ikke et stort problem. I tenårene må man ofte "satse", og ikke alle ønsker det. Jeg tenker at det viktigste er at spillinga ikke erstatter tiden han tidligere bruker på idrett. Lykke til med et av dagens vanskeligste tenåringsproblemer! Anonymous poster hash: 18bd8...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå