Gå til innhold

Shit.. Min tur med et slankeinnlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke jeg skulle skrive slike innlegg..

Men, nå sitter jeg her da..

Jeg viste jeg hadde lagt på meg, men ikke sååå masse!! Veide meg, vekta viste 83kg😳 jeg må ned 15kg... Eller jeg har gått opp 15kg på 1år!! 😭

Jeg trenger hjelp! Har aldri aktivt slanket meg før! Hvor begynner jeg??

Tenker jeg mø begynne å bevege meg mer, det skal være overkommelig å gå/jogge 5-6 ganger pr uke..

Men eier ikke peiling når det kommer til mat.

Hva skal jeg spise, hvor mye og hvor ofte?? 😳😳

Her må det jobbest hardt! Var IKKE arti da jeg skulle finne klær til en konfirmasjon i dag...

Tuusen takk hvis dere kan hjelpe meg litt på vei...

Anonymous poster hash: 38d40...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veltklubb er en fin start for å få kontroll på matinntaket og oversikt over hvor mye du trenger og hva de forskjellige matvarene inneholder :) 1200-1400 kalorier om dagen er vel vanlig per dag når man slanker seg:) men dette rekner vektklubb ut for deg :)

Anonymous poster hash: 3bc1f...10c

Skrevet

Jeg startet i går med å slanke bort 20 kg. GRØSS!!!!

Jeg bruker myfitnesspal appen.

Anonymous poster hash: ded31...1e5

Skrevet

Start med kostholdet. Kutt ut det du ikke trenger. Drikk minst mulig kalorier, dvs drikk vann, te eller kaffe. Kutt ut snop, ha en dag i uken der litt snop er tillatt.

Anonymous poster hash: 4b539...b0e

Skrevet

Takk for svar! Er bare å begynne! Var i byen i dag før jobb for å finne en ny bukse.. Fant ingenting! Valkene hang over kanten.. Jeg har fått 4 DD pupper på ryggen... Jeg så helt vanskapt ut.. Ble ingen klær for å si det slik...

Nå har jeg lastet ned myfitness pal... Jeg fikk en frokost på 289kcal.. Er det ok?

Huff... Håper jeg klarer dette..

Anonymous poster hash: 38d40...b74

Skrevet

Jeg googla hvordan gå ned 1 kg i uka i stad, og fant ut at man da må ha et ukentlig underskudd på 7000 kcal. Regnet ut at jeg bruker ca 1700 kcal for å "stå stille" på vekta til vanlig. Det betyr egentlig at jeg bare kan spise 700kcal om dagen uten økt mengde bevegelse.

Må dessverre holde meg i ro de neste 2 mnd....

Anonymous poster hash: afa02...5b3

Skrevet

Først og fremt, man slanker seg ikke. Man legger om livsstilen! :)

Hvis man skal gå ned i vekt er det ikke sikkert at det rette for deg er det som var det rette for naboen. Vi er alle forskjellige, men en ting har vi alle til felles, vi må ha mat og vi må alle holde oss fysisk og psykisk aktive. 

Mine råd er og først finne ut av hva du ønsker under "dietten".

Er du interessert i å "sulte" deg slank, da kan du gå for å telle kalorier.

Er du interessert i å spise deg mett, men samtidig ønsker å lese på alt av innholdsfortegnelser på maten i starten og lese mye informasjon er Lavkarbo/LCHF det rette.

Når det gjelder fysisk aktivitet er det viktigste av alt å gjøre noe man liker. Jeg HATER å jogge og selv om flere av mine venninner løper til krampa tar dem gjør ikke jeg det. Tung styrke er noe jeg virkelig elsker så da gjør jeg bare det.

Jeg glemmer aldri den gangen jeg jobbet i en Helsekost butikk og det dukket opp en utenlandsk mann som skulle slanke kjerringa si. Spurte meg om råd for jeg var riktig så stram i fisken og han ønsket urter for å få henne slank. Jeg spurte hva hun likte å gjøre. Jo, hun likte å danse. Ja, sa til ham at oppskriften var ikke å putte urter i henne, men kjærlighet. Det første han skulle gjøre var å kjøpe en bukett med roser, gå hjem og fortelle henne hvor mye han elsket henne. Når han hadde gjort det skulle han danse med henne hver dag og få henne til å le. Han skulle også be henne om å gå tur med ham, de skulle holde hverandre i hendene for det er med hendene vi viser kjærlighet. Noen mnd senere kom han inn igjen i butikken og takket meg. Kona var lykkelig og det gjorde ham også lykkelig. Hun hadde også gått ned i vekt, og neimen hadde ikke han også gått ned i vekt og han takket meg så inderlig. :)

Denne historien er egentlig sann for mange. Vær lykkelig, gjør det du synes er moro så blir også kroppen lykkelig :)

Anonymous poster hash: be009...58e
Skrevet

Dag fire for meg.

Mangler 200 kalorier for å kunne spise middag.

Ut og gå.... Hadde aldri gjort dette om jeg ikke hadde den appen.

Anonymous poster hash: ded31...1e5

Skrevet

Tenk kosthold FØRST! Ikke innfør for mange endringer på en gang, da blir det for mye og for tungt og du gir opp. Begynn med trening etterhvert

Skrevet

Først og fremt, man slanker seg ikke. Man legger om livsstilen! :)

Hvis man skal gå ned i vekt er det ikke sikkert at det rette for deg er det som var det rette for naboen. Vi er alle forskjellige, men en ting har vi alle til felles, vi må ha mat og vi må alle holde oss fysisk og psykisk aktive. 

Mine råd er og først finne ut av hva du ønsker under "dietten".

Er du interessert i å "sulte" deg slank, da kan du gå for å telle kalorier.

Er du interessert i å spise deg mett, men samtidig ønsker å lese på alt av innholdsfortegnelser på maten i starten og lese mye informasjon er Lavkarbo/LCHF det rette.

Når det gjelder fysisk aktivitet er det viktigste av alt å gjøre noe man liker. Jeg HATER å jogge og selv om flere av mine venninner løper til krampa tar dem gjør ikke jeg det. Tung styrke er noe jeg virkelig elsker så da gjør jeg bare det.

Jeg glemmer aldri den gangen jeg jobbet i en Helsekost butikk og det dukket opp en utenlandsk mann som skulle slanke kjerringa si. Spurte meg om råd for jeg var riktig så stram i fisken og han ønsket urter for å få henne slank. Jeg spurte hva hun likte å gjøre. Jo, hun likte å danse. Ja, sa til ham at oppskriften var ikke å putte urter i henne, men kjærlighet. Det første han skulle gjøre var å kjøpe en bukett med roser, gå hjem og fortelle henne hvor mye han elsket henne. Når han hadde gjort det skulle han danse med henne hver dag og få henne til å le. Han skulle også be henne om å gå tur med ham, de skulle holde hverandre i hendene for det er med hendene vi viser kjærlighet. Noen mnd senere kom han inn igjen i butikken og takket meg. Kona var lykkelig og det gjorde ham også lykkelig. Hun hadde også gått ned i vekt, og neimen hadde ikke han også gått ned i vekt og han takket meg så inderlig. :)

Denne historien er egentlig sann for mange. Vær lykkelig, gjør det du synes er moro så blir også kroppen lykkelig :)

Anonymous poster hash: be009...58e

Mye bra her.

Spis rent kjøtt og fisk sammen med grønsaker og litt ris. Kutt ut raske karbohydrater. Sukker, hvete osv. Bytt det ut med mer proteinrik mat. Kutt ut ferdigmat og kjøttfarser. Mye dritt du ikke trenger der.

Trening som gåturer, lett jogging osv. er bra. Begynner du å trene tungt med vekter så tar det litt tid før du får noe vektnedgang, men figuren blir mye penere enn om du bare spiser mindre.

Selvom du spiser ren og sunn mat så må du likevel passe på mengden. Ligg på kaloriunderskudd og sats på maks en halvkilo ned i uka. Spiser du mindre enn det over lengre tid vil energien synke når kroppen begynner å spare. Da mister du muskelmasse og det vil du ikke.

Med ordentlig mat blir du ikke desperat sulten på 1500 kcal. Det hadde du blitt om du spiste 1500 kcal karbohydrater.

Lykke til med din nye livsstil.

Anonymous poster hash: ecce0...b34

Skrevet

Jeg ville meldt meg på et Grete roede nettkurs. Da får du masse veiledning og hjelp til å nå målet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...