Gå til innhold

Hvor mye i konfirmasjonsgave (penger) til nevø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første konfirmanten i familien og så kom spørsmålet fra broren til mannen, om hvor mye vi skulle gi (sånn at vi gir ca det samme). Aner ikke! Både mannen og svogeren min er faddere til denne konfirmanten. Vi har begge ganske grei økonomi. Hva gir dere til nivøre/nieser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000?

Anonymous poster hash: db198...c41

Skrevet

1500 kr.

1000 er greit det også, men det fikk lillesøsteren min av tanter og onkler da hun ble konfirmert for 10 år siden så jeg tenkte det var greit å øke litt...

Anonymous poster hash: 25cf6...09a

Skrevet

Er det ikke vanlig å gi litt ekstra til de man er fadre til? Syns både 1000,- og 1500,- hørtes litt lite ut, men hva vet jeg? derfor jeg spør ;)

Skrevet

Kommer vel litt an på hvor mange man er i familien og hvor god råd man har også? Vi hadde nok gitt 2000,- om en av våre nevøer/niser skulle konfirmeres nå og en av oss var fadder, men vi har bare 3. Vi hadde ikke klart det om vi hadde hatt 20. :P

Anonymous poster hash: 3c0c0...c24
Skrevet

Vi ga 3000,- i fjor. Men nå har vi kun 2 tantebarn, hadde jeg hatt 8 hadde summen blitt mindre ☺️

Skrevet

Er det ikke vanlig å gi litt ekstra til de man er fadre til? Syns både 1000,- og 1500,- hørtes litt lite ut, men hva vet jeg? derfor jeg spør ;)

Fadre til? Virkelig?

Anonymous poster hash: b80a5...0e0

Skrevet

Vi er en stor familie, jeg har 4 søsken og mannen har 2, vi har fra 2 til 4 barn hver.

Som faddere har vi brukt tanter og onkler alle sammen og vi gjør ikke forskjell på barna, fadder eller ei.

For oss som har mange barn og ingen som tjener mer en 3-500.000 kr i året er også 1500 kr pr tante/onkelbarn ganske mye penger.

Anonymous poster hash: 25cf6...09a

Skrevet

Jeg gav 5000,- i fjor og det blir samme sum i år. men nå er jeg bare tante og fadder til de to.

Anonymous poster hash: 94097...dc3
Skrevet

Vi har dårlig råd så 500,-

Anonymous poster hash: fd236...bca
Skrevet

Vi har 14 nieser og nevøer,så vi har lagt oss på 1000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...